Bandenspanning Dacia Lodgy

Carracio

Net ingestapt
Hoi.
Over een week vertrek ik richting Italië en daar wil ik de auto goed op voorbereiden. Nu wilde ik de bandenspanning gaan checken.
In het boekje staat het niet en er is geen sticker in de deur. Daarom ging ik even googlen maar ik zie nogal uiteenlopende bandenspanningen voor een Lodgy.
Het gaat om de 1.5 DCI.

Op de ene site lees ik 'Voor 2.2' en 'Achter 2.0'.
Op een andere site staat 'Voor 2.4' en 'Achter 2.9'.

Iemand idee welke van de twee juist is? Ik vind het verschil nogal groot..

Ook geen sticker aan de binnenkant van de tankklep of een van de andere portieren?
Anders even de dealer bellen, die kunnen het vast voor je opzoeken.

Staat gewoon in boekje hoor.

Hoofdstuk 4.10 denk ik in jou geval. Daar staat binnenkant bestuurders deur.

Er is niet 1 bandenspanning de juiste.
Er worden vaak verschillende drukken opgegeven afhankelijk van wat je gaat doen met de auto. Ga je snel rijden, ga je zuinig rijden, ga je zwaar beladen rijden.
Zelf hou ik altijd een waarde ergens tussen die 3 aan. Te hard opgepompt rijdt niet prettig maar rijdt weer wel zuinig.

En zelfs de bandenmaat kan nog verschillen. is dus geen eenduidig antwoord op te geven

maar de topicstarter kijkt niet goed. Ik moet het eerste boekje nog tegen komen waar niets in staat over bandenspanning

En op elke auto staat ook een sticker. Bij de lodgy an de binnenkant van de bestuurdersdeur. Als die er niet op zit dan heeft die misschien schade gehad en is er niets terug geplakt

Renault-Lodgy-Tyres-Pressure-Placard.JPG

Pietzoveel zei:
Of kijk hier:
https://www.watismijnbandenspanning.nl/

Die website geeft eigenlijk alleen de bandenspanning voor een auto met volle belading weer, dat is niet altijd het beste voor het comfort en/of levensduur van de banden.

Terug
Bovenaan