jadatis
Net ingestapt
Ik heb in 2007 al de officiële formule bemachtigd, die de bandenfabrikanten gebruiken, om de benodigde bandendruk te berekenen als gewicht op band bekend is. Ook de snelheid is belangrijk daarvoor.
Hiermee ben ik aan de loop gegaan , en heb hierover in de tijd veel informatie verzameld.
Destijds ook in dit forum wel gereageerd maar ooit is het forum hier opgeschoond, en is mijn gebruikersnaam verdwenen.
Daarom , om te reageren op een topic hier, maar opnieuw geregistreerd.
En om nu te voorkomen, dat ik andere topics te veel kaap, dit topic gestart, om het nogmasls uit te leggen.
De officiële formule heb ik destijds in de kennisbank van het camperforum mogen zetten, maar tegenwoordig gebruik ik een strengere
Ook heb ik het systeem voor snelheid ontdekt, continental groep gebruikt dat vaak op C- banden( voor bestelbusjes bijvoorbeeld) .
Vuistregel voor elke 10 kmpu anders 1 LI stap anders, hogere snelheid /lagere loadindex, lagere snelheid/hogere loadindex.
Op vrachtwagen-banden staat in de regel een extra loadindex en snelheidscode( additional service descriptions, nedrlandse vertaling niet gevonden en voor de lagere max snelheden daarvoor zelfs 2 LI stappen per 10 kmpu.
Hier laat ik het even bij, maar wordt vervolgd.
Allemaal op NTK basis ( nice to know, en niet zoals fabrikanten geven Need To Know)
Om op z' nederlands te zeggen, alles " ter leering ende vermaeck"
Hiermee ben ik aan de loop gegaan , en heb hierover in de tijd veel informatie verzameld.
Destijds ook in dit forum wel gereageerd maar ooit is het forum hier opgeschoond, en is mijn gebruikersnaam verdwenen.
Daarom , om te reageren op een topic hier, maar opnieuw geregistreerd.
En om nu te voorkomen, dat ik andere topics te veel kaap, dit topic gestart, om het nogmasls uit te leggen.
De officiële formule heb ik destijds in de kennisbank van het camperforum mogen zetten, maar tegenwoordig gebruik ik een strengere
Ook heb ik het systeem voor snelheid ontdekt, continental groep gebruikt dat vaak op C- banden( voor bestelbusjes bijvoorbeeld) .
Vuistregel voor elke 10 kmpu anders 1 LI stap anders, hogere snelheid /lagere loadindex, lagere snelheid/hogere loadindex.
Op vrachtwagen-banden staat in de regel een extra loadindex en snelheidscode( additional service descriptions, nedrlandse vertaling niet gevonden en voor de lagere max snelheden daarvoor zelfs 2 LI stappen per 10 kmpu.
Hier laat ik het even bij, maar wordt vervolgd.
Allemaal op NTK basis ( nice to know, en niet zoals fabrikanten geven Need To Know)
Om op z' nederlands te zeggen, alles " ter leering ende vermaeck"