Bandenboer heeft me auto op gekrikt, maar

Brinks

Net ingestapt
Heeft bij de achterste rechter band het via de carroserie gedaan.
Nu zit er een deuk onderaan me auto, hoe je zo iets kan bewijzen is eenmaal bijna onmogelijk.
Was tijd om me banden te wisselen van zomer naar winter en is een goedkope opslag+wissel (20 euro per jaar)
Maar de vraag is echter, moet ik iets doen?

1. Moet ik het uitdeuken?
2. Moet ik het weer sprayen ? (Zie zilver metaal, ipv zwart)

Deuk is ongeveer 1CM diep en 1-2CM breed.
Wil natuurlijk niet dat het daar gaat roesten door dat.

Ik ken weinig bandenboeren die de auto opkrikken.
De meesten zetten hem op de (banden)brug winking smiley
Ze hebben maar één brug en dat is voor uitlijnen.

Wat zei de bandenboer toen je hem er over aansprak?
Staarde gewoon naar me, en ging daarna weer verder met een ander persoon.

2 bij 1 cm klinkt niet heel erg, wel vervelend natuurlijk. Het bedrijf dat de wissel voor je uitvoert klinkt nogal als een beun ( de reactie van de bande boer en €20 voor opslag én 2x per jaar bandenwissel?!), misschien zelf een momentsleutel kopen en opslag en wissel zelf doen?

Ik zou het kale plaatwerk wel weer even beschermen tegen roest; afhankelijk van je auto even wat zelf prutsen of professioneel laten wegwerken als het zichtplek is op een jonge auto.

€20 voor alleen de opslag hoop ik?
Klinkt eigenlijk te goedkoop en die reactie geeft weinig hoop.

Wat voor auto? Hoe oud?

Lekker zo laten gok ik nu in.. foto?

Och zoiets betaal ik ook, maar dat is bij de garage die ook mijn onderhoud doet. Voor hem dus meer service dan dikke winst pakken, meestal wordt wissel ook gecombineerd met een onderhoudsbeurt. De auto staat dan toch al op de krik. Eeuh brug bedoel ik ;)

Apen en nootjes.
of je er iets mee moet doen hangt af van wat er precies mee aan de hand is. Als dat 'zilver metaal' het kale metaal is dan is even op de juiste manier behandelen wel verstandig. Als het alleen een deukje is, les leren en nooit meer naar dat adres gaan.

R-W zei:
Als het alleen een deukje is, les leren en nooit meer naar dat adres gaan.
In elk andere geval is dit natuurlijk onzin. Schade is schade, schuld is schuld. Ongeacht wat je betaalt. Maar het lijkt er op dat het een 'bedrijf' betreft die het allemaal wel gelooft en dat TS er op een soortgelijke manier mee om gaat.

Overigens: ik zag pas nog bij een gerenommeerde garage dat men ook buiten bezig was om van een aantal auto's de banden te wisselen, dus met krik. Bleek een gevalletje 'spitsuur' te zijn, alle bruggen bezet voor onderhoud en dan als haastklusje een aantal auto's van andere wielen voorzien. Dan maar even zo. Niet ideaal maar soms moet je wat. En als het netjes gebeurt ook geen probleem. ;)

Leon in z'n SEAT zei:
R-W zei:
Als het alleen een deukje is, les leren en nooit meer naar dat adres gaan.
In elk andere geval is dit natuurlijk onzin. Schade is schade, schuld is schuld. Ongeacht wat je betaalt. Maar het lijkt er op dat het een 'bedrijf' betreft die het allemaal wel gelooft en dat TS er op een soortgelijke manier mee om gaat.

Overigens: ik zag pas nog bij een gerenommeerde garage dat men ook buiten bezig was om van een aantal auto's de banden te wisselen, dus met krik. Bleek een gevalletje 'spitsuur' te zijn, alle bruggen bezet voor onderhoud en dan als haastklusje een aantal auto's van andere wielen voorzien. Dan maar even zo. Niet ideaal maar soms moet je wat. En als het netjes gebeurt ook geen probleem. ;)

Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 dingen die niet altijd samengaan helaas. Natuurlijk zou gemaakte schade vergoed moeten worden maar gezien de reactie van deze 'monteur', gaat dat niet (zomaar) gebeuren. Daarom dus 'les leren en nooit meer heen gaan'.
Met (garage-)krik wisselen is niets mis mee overigens, duurt misschien wat langer.

Ik las: "De bandenboer heeft me op m'n auto gekrikt, maar..."

En dan verwacht je een topic met:
- nu loop ik moeilijk
- nu ben ik zwanger
- nu krijg ik nog geld.

Tsja, a dirty mind is a joy forever.

Highland zei:
Ik las: "De bandenboer heeft me op m'n auto gekrikt, maar..."

En dan verwacht je een topic met:
- nu loop ik moeilijk
- nu ben ik zwanger
- nu krijg ik nog geld.