Banden wetlook geven die blijft zitten

Roy 5391168

Net ingestapt
Hallo,

Ik heb vd week een dikke set velgen gekocht bij *velgenboer*.
Nou wil ik mijn banden graag de wetlook laten behouden zodat deze er als nieuw uit zien.
Iemand naast vaseline goede tips?

bedankt alvast.

even wat mogelijke reclame verwijderd.
Barri, Autoweek moderator.

Hamer zei:
Ik wist niet dat de zaken zo slecht gingen bij Wheelpoint?

Zo doorzichtig hè, die nieuwe aanmelders met een (veel te dikke) Audi in het profiel en dan linken in de eerste post.
Daar trappen we hier niet meer in :)

Ik gebruik zelf knoflooksaus. De aanwezige oliën geven een fraaie niet te overdreven zijdeglans en de knoflook heeft een natuurlijk anti-aging effect (ook goed voor de eigen huid trouwens).

Wetlook is voor 1 dag op de autoshow, er ís geen blijvende wetlook. Vind het altijd superlelijk, komen mooie velgen helemaal niet mee tot hun recht want die spuit je mee onder die vette siliconentroep. Het mooiste vind ik als je de wangen schoon en mat houdt door ze met wassen gewoon goed met een borsteltje mee te nemen. Wel de auto een stukje verrijden, anders heb je nét een stukje wang dat je niet meepakt. .

WD-40, werkt perfect.

Ook geschikt voor het loopvlak, nooit droogtescheurtjes.
En piepende remmen? WD-40...:T

Smeer een beetje hondepis op de banden, elke volgende hond zal er ook tegen pissen. Altijd een natte band zo.

Even bij de garage langs gaan en wat afgewerkte olie halen.
Goed inwrijven en je zult versteld staan van het resultaat.

Ik smeer ze tegenwoordig in met frituurolie. Ziet er niet uit, meurt als de pest, maar ik kan wel laten zien dat ik geld heb.

Nou 1 serieuze reactie dan maar. Heb zelf wel goede ervaringen met wet & black van turtlewax.
Heb ook bandenzwart van mequiars, dat werkt op zich ook wel goed, maar laat vervelende vlekken achter op de velgen zelf.

Is die Mequiars die paarse gel? Die heb ik namelijk en vind ik wel fijn spul. Niet te glanzend, maar gewoon netjes.

Barri zei:
Is die Mequiars die paarse gel? Die heb ik namelijk en vind ik wel fijn spul. Niet te glanzend, maar gewoon netjes.

Nee geen paarse gel, wel een paarse fles dacht ik (kan even niet kijken).

meguiars-endurance-high-gloss-tire-gel-2.png

deze gebruik ik, volstaat voor mij prima.

Frits79 zei:
marcel21674 zei:
Nou 1 serieuze reactie dan maar.
Op een niet serieuze vraag kan je ook weinig serieuze antwoorden verwachten.

Dus op jou vooroordeel afgaande is het dus geen serieuze vraag!
Stel dat hij het wat ongelukkig geformuleerd heeft, maar het wel serieus bedoeld heeft?

marcel21674 zei:
Stel dat hij het wat ongelukkig geformuleerd heeft, maar het wel serieus bedoeld heeft?
Vind jij het dan wel eens serieuze vraag? Wetlook blijft namelijk nooit zitten, dus vragen om een middel wat dat wel doet is voor mij een niet serieuze vraag en aan de reacties te zien sta ik daar niet alleen in

Frits79 zei:
marcel21674 zei:
Vind jij het dan wel eens serieuze vraag? Wetlook blijft namelijk nooit zitten, dus vragen om een middel wat dat wel doet is voor mij een niet serieuze vraag en aan de reacties te zien sta ik daar niet alleen in

Wetlook blijft idd. nooit echt heel lang ztten, maar je hebt flessen die je na een paar uur al niet meer ziet, maar je hebt er ook die toch wel een week of langer blijft zitten.

marcel21674 zei:
Frits79 zei:
marcel21674 zei:
Nou 1 serieuze reactie dan maar.
Op een niet serieuze vraag kan je ook weinig serieuze antwoorden verwachten.

Het gaat niet eens over de vraagstelling, die hele post was gewoon een verkapte manier om reclame te maken voor die velgentoko.

Neemt niet weg dat het best een relevant topic kan zijn want ook ik vraag me regelmatig af wat te doen tegen vale grauwe banden. De meeste moderne producten geven een heel neppe glans en is na een dag inderdaad gewoon foetsie. Het beste resultaat heb ik tot nu toe behaald met bandenzwart uit een glazen potje, leek nog het meest op zwarte vulpeninkt en dat moest je gewoon met een kwastje aanbrengen. Maar dan heb ik het over ruim 20 jaar geleden, zou niet eens weten of dat spul nog bestaat.

Die velgentoko verkoopt ook banden maar kan je niet eens vertellen hoe je die banden mooi zwart houdt?.... een trieste toko dan, zal wel weer zo'n 13-in-een-dozijn dozenschuiver zijn.:confused:

En wat we vroeger deden om de banden mooi te maken: we gingen hiervoor gewoon even naar de schoenmaker om een pot zwarte schoensmeer op te halen... banden hiermee insmeren, even laten opdrogen en dan met een borstel uitpoetsen.

Terug
Bovenaan