Banden voor naar achter en vice versa - auto trekt naar links

Henk39

Net ingestapt
Hoi

Ik heb voor naar achter verwisseld aan dezelfde kant en vice versa....alleen trek de auto nu naar links. Hiervoor reed de auto dus perfect recht, 3 jaar geleden uitgebalanceerd toen de banden er nieuw op lagen.

Wat kan ik hieraan doen? Heb de voorbanden ook even omgewisseld (banden hebben geen draairichting) waar surpise surprise de auto naar rechts gin trekken. Lijkt dus schuin afgesleten bandoppervlak? Hier kan je redekijk weinig aan doen right? Ik denk eraan om de banden weer naar de oude situatie te doen en dan de voorbanden volgende jaar ergens vernieuwen (profiel is dan wel op denk ik)

Daar is duidelijk wat scheef afgesleten inderdaad. Kan zijn dat er achteraan iets aan de uitlijning moet worden gesleuteld (als het uberhaupt kan) om dat later te voorkomen in de toekomst.

Ik zou alles inderdaad terugzetten waar het zat.

Er zijn inderdaad maar weinig auto's waar je iets aan de achtertrein kan verstellen, en meestal ook niks voor, met uitzondering van de sporing die dit ook niet oplost...
Ik zou nog even proberen of een paar tiende Bar meer in de band/kant waar ie heen trekt nog helpt, ik had eens een auto met trekneigingen en die reageerde daar vrij goed op.

Terug
Bovenaan