Banden tip BMW 5 serie touring F11

S90 Inscription

Startmotor
Goedendag,

Ik heb geen verstand van banden en liet ze eigenlijk altijd vervangen door het merk en type wat er al onder lag.

Nu zijn mijn huidige aan vervanging toe en wil me deze keer er toch wat meer in verdiepen. Bijgeluiden nam ik altijd voor lief, terwijl de ene band dat meer zal hebben als de andere.

Ik heb een BMW 530d F11uit 2012, met M-pakket, dynamic demper control, adaptive drive en voorzover van toepassing active steering (voor wie meer wil lezen of zien, zie mijn review).

Ik hou van comfortabel rijden en er hoeft dus niets van het wegdek doorgegeven te worden via de band. Vandaar bovengenoemde opties, zodat ik zeer comfortabel kan rijden, maar ook wat harder als ik het onderstel op sport instel.

Mijn vraag, welke band zouden jullie adviseren. Het moeten runflats zijn, omdat de software daarop ingesteld is. En ik geef de voorkeur aan comfort, adaptive drive zorgt dat ik de oneffenheden van de weg niet voel, de banden moeten de kleine bobbels opvangen.

Ik heb 19" inch M-velgen 245 breed.

Alvast bedankt voor het meedenken!

BMW M530d zei:
Het moeten runflats zijn, omdat de software daarop ingesteld is. En ik geef de voorkeur aan comfort.

Ik heb 19" inch M-velgen 245 breed.

runflats + 19" inch = zeer moeilijk comfort te krijgen.

raad aan bij banden.autoweek.nl te kijken.

mijn keuzen voor banden gaan naar michelin of hankook's

michelin voor de beste reviews.

hankook's omdat die zeer goede banden leveren, en is toch iets anders dan de meeste mensen nemen.

Hankooks zijn er niet in 245/35-19 rft. Michelin kan wel maar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van. Keuze is volgens bandenspotter:

Zomerbanden|Breedte: 245|Hoogte: 35|Diameter: 19|Runflat: ja
5 resultatenSortering: merk & model | prijs | aanbieders
zomerbandPirelliPirelli P Zero
Pirelli
P Zero
245/35 R19 93Y
zomerbanden, eXtraLoad,RunFlat
€ 183,99 - € 228,16
12 aanbieders

zomerbandGoodYearGoodYear Eagle F1 Asymmetric 2
GoodYear