Autostoel laten opvullen

Guest
Wie heeft ervaring met het laten opvullen van zijn autostoel? In mijn Scenic uit 2008 begint de stoel wat minder lekker te zitten.

Wat kost zo iets? En bevalt het resultaat? En welke zaken bieden dit aan (midden van het land)?

Voor opvullen van de zitting en vervangen van de bekleding van 1 van de wang was ik voor mijn vorige auto €125 ex BTW kwijt, daarbij wel zelf de stoel gedemonteerd en aangeleverd bij de bekleder. Als ik dat laatste niet zelf deed was ik €40 duurder uitgeweest, dat is een normale meerprijs maar vond ik zonde van het geld omdat ik dat prima zelf kon (was een stoel met airbag, belangrijk in zo'n geval de juiste wijze van (de-)montage in acht te nemen!).

Het was de investering overigens driedubbel waard!!

Naam van het bedrijf kom ik even niet op, maar was ergens in Ede of daar in de buurt.

Ik heb het ook een keer laten doen, lang geleden met een Ford Scorpio die al veel kilometers achter de rug had. Kostte niet veel en was een enorme verbetering van het zitcomfort.

Ok, dank. Ik merk dat het weer begint te kriebelen om mijn auto te verkopen, mede door de minder zittende stoel. Maar als ik voor circa € 200 weer goed er in kan zitten zou ik zo maar weer een tijd er mee door kunnen rijden. Hij doet het verder namelijk goed en voor mijn drie kinderen is het nog steeds de ideale wagen. Als geschikte alternatieven kom ik eigenlijk vooral op de opvolger of de nieuwste Scenic uit, en dat is uiteindelijk toch veel van hetzelfde maar dan veel duurder.

Je kan een deel van de kosten besparen door zelf de de- en montage te doen.
Heb ik ook gedaan, zitting opgestuurd. Is zelfs een pagina voor de portofolio van gemaakt en zat met een week weer super.

Ha mensen,

Oud topic maar courante vraag: wie weet er het liefst in het midden van het land een bedrijf die stoelen opnieuw vult?

Ik heb even snel "autostoelen opvullen" gegoogeld en bedrijven als Woerden; Apeldoorn en Zeist staan prominent in beeld op de eerste pagina. Verder geen ervaring mee.

effe zoeken op "autobeklederij" op google. Ik was (wat langer geleden) € 50 kwijt voor een nieuw schuimdeel in de zijkant van de zitting van een ASS stoel. Werd op maat gemaakt, uurtje werk.

Net als Pietzoveel, was ik € 50 kwijt voor het opvullen met nieuw schuimdeel een paar jaar geleden.

Vorig jaar een zijwang van stof laten vervangen ( en nieuw schuimdeel ) in vrijwel identieke kleur en dat kostte inclusief de in- en uitbouw ( wat ik normaliter zelf doe, maar met een heel been in het gips wat lastig) voor € 165
Beiden bij hetzelfde adres in Friesland.

Als je een stoel verwijdert en deze heeft sensoren ingebouwd ( geeft alarm of bel als je gordel niet om hebt), maak dan eerst de beide accuklemmen los.
Zo voorkom je veel gedoe met foutmelding na terugbouwen.

Terug
Bovenaan