Autosalon van Genève 2019

Rutger DC

Asfaltkampioen
[size=medium]Autosalon van Genève 2019[/size]

PressRelease_vignette_0.jpg

In maart gaat 's werelds meest prestigieuze autobeurs weer van start: het autosalon van Genève. De autobeurs staat traditioneel garant voor de grootste hoeveelheid primeurs per vierkante meter, door een combinatie van een grote hoeveelheid noviteiten en het relatief kleine beursoppervlak.

• Persdagen: 5-6 maart 2019
• Publieksdagen: 7-17 maart 2019
• Primeurs: o.a. Ferrari F8 Tributo, Mazda CX-30, Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, Peugeot 208, Polestar 2, Renault Clio, Skoda Kamiq, SsangYong Korando

Meer informatie: https://www.gims.swiss​

Wereldprimeurs en Europese primeurs
Abarth 595 esseesse
Abarth 124 Spider Rally Tribute
Airways U5
Alfa Romeo Giulietta update
Alfa Romeo Giulia/Stelvio Ti
Alfa Romeo Tonale Concept
Arcfox-GT Track Edition; Street Edition
Arcfox ECF Concept
Aston Martin AM-RB003 Concept
Aston Martin Vanquish Vision Concept
Audi A6 50/55 TFSI e
Audi A7 50/55 TFSI e
Audi A8 60 TFSI e
Audi Q5 50/55 TFSI e; SQ5 TDI
Audi TT RS facelift
Audi e-tron Sportback Concept
Audi Q4 e-tron Concept

Bentley Continental GT Number 9 Edition
BMW 7-serie facelift
BMW M850i Night Sky
BMW X3 M; 30e
BMW X4 M
Bugatti Chiron 110 ans Bugatti
Bugatti La Voiture Noire

Citroën Ami One Concept
Citroën SpaceTourer The Citroënist Concept
Cupra Formentor Concept

Ferrari F8 Tributo
Fiat 500/500L/500X 120th Edition
Fiat Centoventi Concept

Ginetta Akula
GFG Style Kangaroo Concept

Hispano Suiza Manguari HS1
Hispano Suiza Carmen
Honda e-Prototype Concept
Honda Tomo Concept

Italdesign DaVinci Concept
Jaguar XE facelift
Jeep Renegade PHEV; S; Limited
Jeep Compass PHEV; S; Night Eagle
Jeep Cherokee Trailhawk; S
Jeep Grand Cherokee S

Kia Optima Plug-in Hybrid facelift
Kia Soul; e-Soul
Kia Niro facelift
Kia Imagine Concept
Koenigsegg Jesko

Lagonda All-Terrain Concept
Lamborghini Huracán Evo facelift; Evo Spyder
Lamborghini Aventador SVJ Roadster
Lexus RC F facelift; Track Edition
Lexus LC Convertible Concept

Maserati Levante Trofeo V8 Launch Edition
Mazda CX-30
Mazda MX-5 30th Anniversary Edition
McLaren 600 LT Spider
McLaren 720S Spider
McLaren Speedtail
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake
Mercedes-AMG S 65 Final Edition
Mercedes-Benz GLC facelift
Mercedes-AMG GLE 53
Mercedes-Benz SLC Final Edition
Mercedes-Benz SL Grand Edition
Mercedes-AMG GT R Roadster
Mercedes-Benz V-klasse facelift; EQV Concept
Mitsubishi ASX facelift
Mitsubishi L200 facelift
Mitsubishi Engelberg Tourer Concept
Mole Almas
Morgan Plus Six

Nissan Micra N-Sport
Nissan Qashqai N-Motion
Nissan Leaf Nismo RC
Nissan IMQ Concept

Peugeot 208; e-208
Peugeot 508 Sport Engineered Concept
Piëch Mark Zero
Pininfarina Battista
Polestar 2
Porsche 718 Boxster/Cayman T
Porsche 911 Cabriolet
Puritalia Berlinetta

Renault Twingo facelift
Renault Clio

Seat Minimó Concept
Seat el-Born Concept
Skoda Kamiq
Skoda Vision iV Concept
Smart Forease+ Concept
SsangYong Korando
SsangYong Musso Grand
Subaru XV e-Boxer
Subaru Levorg facelift
Subaru Forester; e-Boxer
Subaru Viziv Adrenaline Concept

Tata Altroz; Altroz EV
Tata Buzzard
Tata H2X Concept
Toyota Aygo x-ite; x-otic
Toyota Corolla GR Sport; Trek
Toyota GR Supra; GT4 Concept

Volkswagen Passat facelift; R-Line Edition
Volkswagen T-Roc R
Volkswagen Multivan facelift
Volkswagen Buggy Concept

Aanwezig: Alfa Romeo, Airways, Aston Martin, Audi, BAIC Arcfox, Bentley, BMW, Bugatti, Citroën, Dacia, DR, Eadon Green, Engler, e.GO, Ferrari, Fiat, Fornasari, Ginetta, Hispano Suiza, Honda, Isuzu, Italdesign/GFG Style, Jeep, Kia, Koenigsegg, Kyburz, Lagonda, Lamborghini, Lexus, Manifattura, Maserati, Mazda, McLaren, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Mole, Morgan, Nissan, Nobe, Pagani, Pal-V, Peugeot, Piëch, Pininfarina, Polestar, Porsche, Puritalia, Ram, Renault, Rimac, Rinspeed, Rolls-Royce, Sbarro, Seat/Cupra, Sin, Skoda, Smart, SsangYong, Subaru, Suzuki, Tata, Touring Superleggera, Toyota, Volkswagen, Zenvo
Afwezig: Abarth, Alpine, Cadillac, Chevrolet, DS, Ford, Hyundai, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Mini, Opel, Tesla, Volvo

Hmm... ik heb het idee dat er al een topic was over Genève 2019.

Ik ben er de eerste persdag 5 maart. ‘S Morgens heen (6:55) ‘s avonds terug. Forumlid Elco is er niet begreep ik inmiddels, wie wel van de mede auto/mediaschrijvers hier?

Ik dacht overigens dat Alpine er wel weer zou zijn maar kan daar geen bevestiging van vinden ergens.

Naast mijn rondje langs technisch nieuws en relaties natuurlijk even bij de nieuwe Clio langs.

Oh en ik las vanmiddag in een mail dat de EQV er staat als concept. Dat bedoel je denk ik met de facelift V-Klasse / EQ ?

@ Wouter82: Wat Alfa Romeo meeneemt is nog niet helemaal bekend. Dit is wat Berj Alexanian, PR manager van FCA, naar buiten heeft gebracht:

"Alfa Romeo will be at the Geneva Motor Show in full force with our award-winning lineup and something new up our sleeves as well,” he told us. "We're excited to show everyone a taste of what’s next in the world of Italian performance and luxury. Stay tuned on March 5 to see a glimpse into the next chapter of Alfa Romeo's legendary story."

Er zijn ook geruchten dat het om een nieuwe 8C gaat (prototype).

@ adinsx: Heb het aangepast [EQV]! Ik ben er sowieso niet bij.

Ik heb wel in de coulissen vernomen dat forummer s velthuis gaat. Las ergens het volgende: "Kan niet wachten op de onthulling van de nieuwe iconische Volkswagen Golf! Heb vannacht gedroomd over dat de configurator te vroeg online stond, heb gelijk een wrede uitvoering geconfigureerd. Hopelijk wordt die nieuwe Golf net zo baanbrekend en tijdloos mooi als in mijn dromen, of overtreft 'ie 'm zelfs! Kijk ook erg uit naar de nieuwste crossovers!"

Het is dit jaar het 89e maal dat de autosalon in Geneve de deuren voor het publiek opent van 07-17 maart 2019.
Vanaf volgend jaar zullen het nog maar 7 dagen zijn, ook om de onkosten voor de deelnemers te matigen.
Betekent ook dat dan ca. 700'000 bezoekers in 7 dagen door de hallen gedrukt moeten worden i.p.v. nu 11 dagen.

Rutger DC zei:
Ik heb wel in de coulissen vernomen dat forummer s velthuis gaat. Las ergens het volgende: "Kan niet wachten op de onthulling van de nieuwe iconische Volkswagen Golf! Heb vannacht gedroomd over dat de configurator te vroeg online stond, heb gelijk een wrede uitvoering geconfigureerd. Hopelijk wordt die nieuwe Golf net zo baanbrekend en tijdloos mooi als in mijn dromen, of overtreft 'ie 'm zelfs! Kijk ook erg uit naar de nieuwste crossovers!"

:D

rw54 zei:
Het is dit jaar het 89e maal dat de autosalon in Geneve de deuren voor het publiek opent van 07-17 maart 2019.
Vanaf volgend jaar zullen het nog maar 7 dagen zijn, ook om de onkosten voor de deelnemers te matigen.
Betekent ook dat dan ca. 700'000 bezoekers in 7 dagen door de hallen gedrukt moeten worden i.p.v. nu 11 dagen.

Of halen ze volgend jaar de 700.000 niet meer en bouwen ze zo vast langzamerhand af naar het einde over een jaartje of 5?

Het is inderdaad zo dat er de laatste 2 jaren minder bezoekers kwamen (2018 660'000 / 2017 690'000).
Sinds 1985 ben ik er elk jaar geweest en denk er ook over na om vanaf volgend jaar ermee te stoppen, E-auto's interesseren me totaal niet.
Hoewel dan juist veel tijd beschikbaar wegens gepensioneerd zijn....

rw54 zei:
Het is inderdaad zo dat er de laatste 2 jaren minder bezoekers kwamen (2018 660'000 / 2017 690'000).
Sinds 1985 ben ik er elk jaar geweest en denk er ook over na om vanaf volgend jaar ermee te stoppen, E-auto's interesseren me totaal niet.
Hoewel dan juist veel tijd beschikbaar wegens gepensioneerd zijn....

Ik heb de Salon ook járen achter elkaar bezocht, vanaf 1980 ongeveer, het is natuurlijk makkelijk als een familielid daar vlakbij woont. Op een gegeven moment vond ik het welletjes.

Vanavond was de première-avond van de Volkswagen-groep, daar zat geen nieuwe Golf of ID.3 tussen, dus wat dat concern betreft lijken we alle noviteiten gehad te hebben. Ben benieuwd naar de laatste primeurs, er zit nog aardig wat in het vat:

• Fiat Panda concept: groeit een flink stuk (richting Ka+ of Argo-formaat, gelijk indirecte opvolger voor de Punto?)
  • Alfa Romeo 'Tonale' concept: voorbode van nieuwe compacte SUV, met platform van de Fiat 500X, Jeep Renegade en Compass. Ik verwacht een plug-in hybride-aandrijflijn in de auto, aangezien de Renegade die ook krijgt.

Italian media suggests the car, thought to be called Tonale, will be electrified and will be previewed by a recognisable concept car during Alfa’s press conference, which starts at 10am UK time.
  • Mazda presenteert de nieuwe crossover, naam is nog steeds niet duidelijk, maar CX-4 lijkt me toch het meest voor de hand liggend.
  • Tata presenteert enkele nieuwe modellen, waaronder de Altroz hatchback, die boven de Tiago gepositioneerd is en het in eigen land moet opnemen tegen de Hyundai i20 en Suzuki Baleno. Over die laatste gesproken, er is niets naar buiten gekomen over een Baleno facelift, wat nog meer aanleiding geeft om te geloven dat de Baleno richting uitgang gaat. De Indiase fabriek maakt immers ook de exportexemplaren voor Europa. In India is de Baleno facelift sinds januari te koop.
  • Kia presenteert een nieuw elektrisch prototype, maar of de Xceed er ook staat is mij niet helemaal duidelijk.
  • Subaru presenteert het nieuwe Viziv Adrenaline studiemodel en zou twee nieuwtjes hebben. De XV e-Boxer zou de andere zijn, maar waar is dan de nieuwe Forester? Die werd in april 2018 gepresenteerd, maar over de versie voor de Europese markt is nog niets bekend.
  • Ook iets om naar uit te kijken: de nieuwe Morgan, die er als het goed is staat. Morgen weten we meer :)

Terug
Bovenaan