Auto's onder prijs

Mr Bart

Startmotor
Stel, je ziet -met name in de Randstad- bepaalde auto's van goede kwaliteit voor een flink lagere prijs, moet je dan een vraagteken zetten bij de reputatie van het bedrijf of specifieke voertuig? Hoe weet je zeker dat een auto niet ergens vandaan is getoverd, waarvan je dat liever niet weet?

Kenteken checken op rdw en autoweek. Autoweek geeft niet aan of km stand logisch of onlogisch is maar wel of auto wel of geen import is, rdw geeft bij onlogisch niet de reden aan. Dus vandaar op meerdere checken.

Hier valt zonder nadere achtergrondinfo niet zo heel veel over te zeggen. Kan een ex-schadebak zijn, een import met vage historie, aangeboden door een Jet Cars-achtige, of het is gewoon een incourant model/exemplaar dat met enig afprijzen hopelijk wel verkoopt.

Als je de advertentie deelt dan kan er zo het e.e.a. over worden gezegd

Courante import met lage BPM is sowieso al verdacht, maar ook die worden voor behoorlijk wat geld aangeboden. Misschien is de auto niet zo gangbaar als je zelf denkt? MIsschien ontbreekt er een gangbare optie?

koopje scoren kan, maar in mijn ervaring moet je dan bij een particulier zijn, liefst die een auto al langere tijd in bezit heeft met onderhoudshistorie. Zo kocht ik 6 jaar geleden mijn auto voor ruim 30% goedkoper dan gemiddeld bij de merkdealer destijds. Dat heeft goed uitgepakt, want probleemloze auto.

maar... als het echt te mooi klinkt, dan is het dat meestal ook. Dus waag je je eraan (schimmige bedrijfje/ schimmige auto, of een combi daarvan), wees er dan van overtuigd dat je voldoende kennis van zaken hebt, of neem iemand mee die dat heeft. En als je een miskoop doet, niet piepen of je beklag doen op AW forum:p

Garantie, bepaalde opties die missen, kraakjes of rammeltjes, vies/versleten/stank/krassen/plekken.

Zelfs met al die punten zijn er mensen die dat gewoon op de koop toe nemen. Een jaar of 10 geleden zag je wel eens een BMW met nepvelgen en achteraf ingebouwde navi. In de zoekresultaten klopte het, maar het was wel karig.

Kwestie ook van de vestigingsplaats mee in overweging nemen.
Zo adviseer ik altijd om met een wijde boog om de volgende plaatsen te lopen:
Badhoevedorp, Apeldoorn, Zandvoort, Overveen, Rotterdam, Schiedam...(en zo zijn er wel meer).

FW Ta 183 Huckebein I zei:
Kwestie ook van de vestigingsplaats mee in overweging nemen.
Zo adviseer ik altijd om met een wijde boog om de volgende plaatsen te lopen:
Badhoevedorp, Apeldoorn, Zandvoort, Overveen, Rotterdam, Schiedam...(en zo zijn er wel meer).

Voeg Hoogeveen ook maar toe :p maar zelfs bij die plaatsen zijn er prima garages. Maar echte koopjes vind je echt niet snel bij een bedrijf. Particulier wel soms met wat geluk

Terug
Bovenaan