autoradio stoort, cd = OK. W202, C240

A

Anoniem

Guest
Hier hebben jullie vast wel een idee hoe dit op te lossen!

De autoradio in mijn C240 kombi (W202) stoort.
Je hoort een snelle tik / ratel, die toeneemt met het verhogen van het toerental.
De CD-speler heeft hier geen last van.

De antenne-aansluiting is me al geopperd als mogelijke oorzaak.
De aansluiting op de radio zit goed. Heb ook de radio vervangen, maakt niet uit of er een Pioneer of Kenwood in zit.
Kan me niet voorstellen dat het met een Becker beter zou zijn...

Vroeger zette je ontstoorders op de bougies. Bestaat dat nog of is dat een (tientallen jaren) achterhaald station?

Wie weet raad?

Ben je toe aan nieuwe bougiekabels / bobine of andere ontstekingszaken?

Zoiets kan je zeker proberen (link/prijs is zomaar een 'first hit')

https://www.carinterface.nl/ontstoringsfilter-10amp-12v-nf-102

De antenneversterker ook al gecontroleerd? (krijgt deze stroom? etc. etc.)

Een slechte draad naar een speaker kan soms ook voor getik, gekraak of clipping geluiden zorgen.

V0RQ zei:
Ben je toe aan nieuwe bougiekabels / bobine of andere ontstekingszaken?

Zoiets kan je zeker proberen (link/prijs is zomaar een 'first hit')

https://www.carinterface.nl/ontstoringsfilter-10amp-12v-nf-102

Lijkt inderdaad geschikt. Alleen... Een tikkent geluid... daar moet ik maar overheen stappen. ;)

Of er zaken aan vervanging toe zijn weet ik niet. Km stand is 187.000. Volgens het boekje (in Nederland) onderhouden. Maar ja, daar staat niet in of deze zaken zijn vervangen.

qMc1 - : antenneversterker? Ehm... waar vind ik die?
Als ik de radio eruit haal, bevindt zich in het "DIN-gat" de bekende Kabelsalat (zoals de Duitsers dat noemen) met de standaard stekker. De antennekabel past waar hij hoort te passen.

Wat na het vervangen van de radio is opgetreden: zo nu en dan kraakknallen (het geluid alsof de speakers worden opgeblazen). Hierna is de radio ook de meeste van de zenderinstellingen kwijt. Stroomprobleem dus?
Ik ga in het weekend de oorspronkelijke radio er weer in zetten, benieuwd of dit nieuwe fenomeen dan weer weg is...

Enne, dank voor jullie tips!

Terug
Bovenaan