Autoradio krijgt niet genoeg stroom

Alieda

Net ingestapt
Ik heb vorige week een andere auto (Daewoo Matiz) gekocht. De radio uit mijn oude auto wil ik in mijn "nieuwe" auto gebruiken.

Nu zit er standaard zo'n witte Daewoo aansluiting in de auto dus heb een verloopkabeltje (van Daewoo aansluiting naar ISO) gekocht en aangesloten.

Maar de radio gaat niet (volledig) aan. Als het frontje eraf is zie ik wel een rood lampje knipperen maar denk dat die toch te weinig stroom krijgt. Als ik het frontje erop klik zie ik heel vaag wel iets in het display namelijk maar het display licht niet helemaal op.

Wie weet wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn? Zouden er draden omgewisseld moeten worden?

De continue plus en de geschakelde plus zal je waarschijnlijk moet verwisselen

Ja, dat is meestal geen en rood.
Feitelijk heb je alleen met de continu plus, de geschakelde plus en de massa aansluiting te maken, die kun je eventueel ook nog doormeten.
Als dit in orde is en het werkt nog niet, dan maakt het frontje geen goed contact met de radio.

Achter de radio zit een soort plugje voor de massa. Trek hiervandaan een kabeltje naar een massapunt van je auto.
De radio krijgt voldoende stoom, maar kan wat overblijft niet kwijt. Daarom werkt een ledlampje wel, maar de radio zelf niet.

Terug
Bovenaan