Automatisch dimlicht 0 stand uitschakelen & storing lamp

Hallo, bij onze Volvo v70 met xenon Philips D1s lampen kan je het dimlicht niet uit uitzetten (stand 3: dimlicht stand 2 stadslicht stand 1 normaal uit maar bij onze auto automatisch dimlicht) weet iemand hoe je dit uit kan schakelen?
Gr Jiska

Je hoeft niet voor elke vraag een nieuw topic te openen. Mag in één topic.

Ivanov
AutoWeek Moderator

Omdat wij heel veel rijden en ook tijdens het starten is het echt veel slijtage voor de xenon lamp omdat ie dan aan en uit gaat. En zo’n xenon lamp is €77

Dat valt echt wel mee. Hoe veel van die lampen hebben jullie al vervangen? 77 euro valt eigenlijk ook wel mee voor een xenonlamp. En over het algemeen gaan ze vrij lang mee.
Als je het per se wil voorkomen zet je (even) het stadslicht aan.

Lees in het andere topic dat je imitatie starters gebruikt. Als je lampen vaak kapot gaan, zal dat eerder het probleem zijn. (en dat zal ook de oorzaak zijn van het lampje op je dashboard.)

Wat wel raar is is dat toen het lampje stuk was er heen lampje ging branden op het Dashboard. Eenmaal gekeken (met monteur) bleek dat de lamp sws stuk was want hij was gebarsten in de koplamp. Misschien is de shunt kapot?

En we hebben er tot nu toe maar 1 vervangen (die waar ik het nu over heb) in 3 & half jaar tijd. De andere is nu aan het flikkeren en verkleuren dus die gaat er binnenkort waarschijnlijk vervangen worden.

Je moet ze eigenlijk ook gewoon beide vervangen. De lichtopbrengst veranderd, en de kleur inderdaad ook. En als er 1 gaat, zal de andere ook snel volgen. Bij normale lampen eigenlijk precies hetzelfde.

Voor de rest niet zo veel zorgen om maken. Ik zou echt niet allemaal met de schakelaar gaan zitten klooien oid. Helemaal als dat betekent dat je dan de automatische verlichting uitschakelt.

Gewoon koplampen met halogeen units erin plaatsen. Stuk beter licht voor je mede weggebruikers dan dat verdomde. irritante, blauw van die generatie V70's,

hoi durashift, dat kan ook een optie zijn maar ik vind dat xenon lampen wel een stuk beter licht geven (zeker xtremevision van philips d1s)

@Durashift Waarom zou je Xenon willen vervangen voor halogeen? Die halogeenpitten geven echt heel wat minder licht en gaan veel vaker stuk.
Ik herken 't sjonnie blauw trouwens niet... Er zitten standaard 4300k pitten in, dat is alles behalve blauw.

@TS Ik heb ze bij m'n Volvo trouwens amper hoeven te vervangen, dus je hoeft om die reden het dimlicht echt niet uit te laten programmeren. Ze kunnen echt wel tegen een paar keer starten op 'n dag.

Klopt ze zullen er wel tegen kunnen maar ze slijten er wel meer door en hoe vaker je tijd hoe meer slijtage. We rijden ongeveer 30/40.000 km per jaar

Jiska

Net ingestapt
Hallo, laatst ging bij onze Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport onze Philips Xenon Lamp stuk.
Na het vervangen van de lamp deed hij het nog steeds niet, toen bleek de starter kapot te zijn en is ook deze vervangen. Vanaf het moment dat de starter vervangen is verschijnt er regelmatig de melding: Storing lampje dimlicht. Wanneer je dan aan de lichtschakelaar draait verdwijnt de melding en doet het dimlicht het weer. Wat kan het zijn? Ligt het aan de starter of aan iets anders?

Wat voor starter is er geplaatst? Origineel (ik meen Bosch) of een imitatie? Is de vervangen lamp ook van 'n goed merk?

De lamp is vervangen door wat er in zat (Philips d1s) volgends mij geen xtreme vision maar dat weet ik niet zeker.

Aan de ene kant zit een normale starter
En aan de andere kant de imitatie starter waardoor regelmatig de storing lampje dimlicht verschijnt.

Ik zou dan de starters eens omwisselen, als dan de foutmelding mee verhuisd weet je dat het door de starter komt.

hoi evv, dat ik hier zelf nog niet op gekomen ben! ik ga kijken wat ik ga doen of we de starter omwisselen of meteen vervangen voor een orginiele starter! gr jiska

Imitatie starter is 99% het probleem. Gewoon een originele halen. Philips lampen zijn verder prima.

Terug
Bovenaan