automatenbak vervangen van 1.5 v-tec eco naar 1.4

Goedendag,

Ik heb een Honda Civic ek3 1.5 V-tec eco automaat uit 2000.
Helaas heeft mijn automatenbak problemen met schakelen.
Nu kan ik geen goede tweedehands bak vinden van het zelfde type maar ik zie er genoeg van een 1.4 uitvoering.
Nu is mijn vraag: past een automatenbak van een 1.4 in die van een 1.5 V-tec eco ?
Ik heb mij laten vertellen dat dan de eco functie komt te vervallen maar niemand weet me te vertellen of de 1.4 bak past qua mechanisme onder mijn auto.
Is er misschien iemand die mij hierbij kan helpen ?

met vriendelijke groet,
Edward.

Heb je toevallig een bakcode en motorcode?
Een auto van dat bouwjaar zal sowieso lastiger worden om daar nog gebruikte delen voor te vinden.

Ik vond een hoopvol topic op een honda civic forum met exact dezelfde vraag.

Ik vind een 1.5 bak die verkeerd staat aangekruisd als handbak bij bparts. Maar ik zie hem bij andere aanbieders voor verschillende prijzen liggen in verschillende landen met dezelfde fotos, dus lijkt me niet heel betrouwbaar.
Ik haal daar wel bakcode S4PA uit die ook bij die 1.4 bakken te vinden is. Volgens bovenstaand topic zouden ze ook gewoon passen. Maar een cvt bak heeft wel een andere bakcode. Vandaar de vraag welke bakcode je hebt.

Voor de eco functie zou dit niet uit mogen maken, dat is het vtec systeem. Er bestaat vtec en vtec-e. Maar dat is iets van de motor, niet van de versnellingsbak. Er kan natuurlijk wel verschil zitten in de tandwielverhoudingen waardoor de auto misschien iets onzuiniger wordt of anders rijdt.

Terug
Bovenaan