Automaat sedan onder €15.000

Abdullah 2872233

Net ingestapt
Ik ben sinds november op zoek naar een mooie automaat sedan voor onder de €15.000. mijn filters zijn een redelijk lage km stand(175000 minder == beter), bj vanaf 2012, benzine en uiteraard automaat.
De BMW 320i van 2012 ziet er sprint er uit en zeker mooier dan de andere duitse toppers. Het exterieur en interieur loopt jaren voor op die van de Mercedes(c klasse) en Audi (a4,5). Ik ben zelf niet bekend met de automaatbak van de BMW. Tot nu toe heb ik 2 320i 's bezichtigd. Allebei hadden een ratelend geluid wat leek op een slechte distributieketting.
Wat zijn jullie ervaringen met de automaatbak van deze specifieke BMW. Hebben jullie nog andere opties voor deze filters.
Zelf had ik de Passat CC gezien, maar toch veelal gehoord dat de DSG van deze erg gevoelig is.
De verhalen over de reparatie kosten van een automaatbak doet mij er toch overwegen om misschien voor een schakelbak te gaan. Ik wil natuurlijk wel een keer de comfort van een automaat proeven voor lange wegen😁

Als iemand nog tips heeft, graag!

2012 dus dan zit je net op de grens van de E90 of de F30. Misschien heb je een link naar de advertentie?
Los daarvan gebruikt BMW al jaren de automaatbakken van ZF en die staan te boek als zeer betrouwbaar.

De E90 320i had de 2.0 N43 motor waarbij de ketting inderdaad een bekend probleem is. Echter is de ketting niet het enige euvel en kun je o.a. rekenen op problemen met de Vanos, koppakking en hoog olieverbruik. De F30 had in de eerste jaren de N20, ook een 2.0 maar met Turbo. Deze motor is iets beter dan de N43 maar had in de beginjaren ook te kampen met vrij veel problemen gerelateerd aan de ketting.

Ik adviseer altijd om daarom liever een BMW 6-cilinder aan te schaffen, qua verbruik maakt het weinig verschil en de motoren zijn over het algemeen veel betrouwbaarder. Mocht dat geen optie zijn zou ik wellicht een ander merk overwegen.

Ik heb even gekeken maar met jouw filters kom je ook al een aantal e seeies tegen van de F30 generatie.
Geen idee of die betrouwbaar zijn, maar hebben wel een 2.0 met turbo en de achttraps automaat.

Bedankt voor de snelle reactie. een 6 cilinder is wel duurder in de maandelijkse kosten. Vandaar dat ik ook voor een zuinige 4 cilinder kijk. De auto is bedoeld om op vakantie mee te gaan. Vele snelweg km dus. Misschien nog tips voor andere goede auto's?

BMW gebruikt al vele jaren automaten van ZF, dit zijn fijne en betrouwbare automaten.

De benzinemotoren die BMW gebruikte kennen best veel zwakke punten. Zwakke punten bij de 2.0 en 1.6 zijn o.a. rekkende distributieketting, matige spanners, hoog olieverbruik, vervuiling, de vanos.

Kijk anders eens naar een Renault Talisman, Kia Optima of een Ford Mondeo, heel veel waar en goede kwaliteit voor je geld.

Het interieur van de c-klasse van na de facelift is juist heel hoogwaardig wellicht heb jij het oude interieur bekeken. Foto's volgen nog van voor en na de facelift.

De mazda 3 is er ook als sedam

Verder heb je voor een fractie van je budget een vergeten koreaan

Is deze Lexus iets?

https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/146578970/Android?s=23-23-1-1-1-3&portals_amount=2&portals_dealersite=0&sorteren=km-a&referer=gaspedaal.nl&hashed_id=

ak2 en Frits79 noemen daar een paar aanraders op. Alle 3 goede wagens. Bij de BMW kan je wel stellen dat je toch echt voor de 6 cilinders moet gaan. De viercilinder zijn gewoon niet zo goed. De Passat CC heeft idd DSG dat niet een al te beste reputatie heeft. Ergens heeft het ook een voordeel, je vindt namelijk ook exemplaren waarvan de bak recent gereviseerd is. Als dat aantoonbaar is gedaan kan het best goed gaan. Maar goed, dan kan je ook naar een BMW kijken met verse ketting etc. Ik zou echt gaan voor de modellen die hierboven worden genoemd waarvan de Mazda 6 en Accord waarschijnlijk het dichtste qua beleving bij de BMW komen.

Infiniti M37
Vrij onbekend waardoor je veel auto voor je geld krijgt. Wel net iets ouder dan je aangaf te willen en wederom 6 cilinder wel leuke outsider.

Terug
Bovenaan