Automaat(je) op leeftijd gezocht

Arno 5075533

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een 'autootje' erbij voor maximaal 5000 euro. Het moet een automaat zijn, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee welke automaten betrouwbaar zijn en welke niet of minder. Zat zelf te denken aan Fiat 500, VW Polo, maar misschien hebben jullie andere / betere suggesties.

Groeten, Arno

Wat vind je hier van?
https://www.autoscout24.nl/aanbod/nissan-micra-1-2-visia-automaat-airco-nap-el-ramen-benzine-zwart-a2f3583c-576c-43af-b43a-342d81732a54?sort=price&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=213&position=213&search_id=2dxj16pvm4h&standardSortStrategy=default&source_otp=t10&source=listpage_search-results

In deze prijsklasse is niet veel aanbod in compacte auto's met automaat.

Naast de Fiat 500 zou ik ook kijken naar de Fiat Panda.
Kijk ook zeker naar de Renault Twingo, Clio, Nissan Pixo, Nissan Micra, Toyota Yaris en Mitsubishi Space Star.

Een VW Polo automaat uit deze periode en leeftijd zou ik afraden.

Dank voor je reactie. Ziet er idd leuk uit. Maar wat ik eigenlijk graag wil weten is welke merken automaat, max 5000 liefst minder), eenmaal op leeftijd, voor betrouwbaar doorgaan. Heb overigens nog niet direct de auto nodig, maar wil me alvast wat voorbereiden.

Dank voor de suggesties. Polo niet zo betrouwbaar begrijp ik? Beetje out of the box wellicht: mazda mx 5 van een jaartje of 20 en automaat. Doorstaat die de toets van betrouwbaarheid?

Da's mooi om te horen. Zijn er ook merken waar ik, als ze wat ouder (15+) zijn, sowieso beter maar niet aan kan beginnen?

Arno 5075533 zei:
Da's mooi om te horen. Zijn er ook merken waar ik, als ze wat ouder (15+) zijn, sowieso beter maar niet aan kan beginnen?
Een auto van 15 jaar of ouder is gewoon een (hele) oude auto. Er kan dan veel achterstallig onderhoud, versleten of erg gesleten techniek, of roest aanwezig zijn.

Eigenlijk wordt de staat en betrouwbaarheid voor een groot deel bepaald door de zorg en onderhoud door de vorige eigenaren. Vaak is het ook hoe meer erop zit, hoe meer er kapot kan gaan.
Bij een auto die minder gezocht is krijg je vaak meer waar voor je geld.
Denk dus ook niet, bijvoorbeeld: het is een Mazda uit Japan, die zal wel dus goed zijn, dan heb je heel snel een miskoop te pakken.
Een auto verouderd ook door weersinvloeden, zon, vocht etc. Hoe ouder de auto, hoe meer kans op ouderdoms kwaaltjes, zoals roest, uitgedroogde rubbers en slangen, afbrekende plastic delen etc.
Een aankoopkeuring is zeker aan te raden.

Je budget is laag, en je zoekt een auto met automaat, die zijn schaarser en meer gezocht, dus duurder. Let dus goed op. In deze prijsklasse staat ook veel oude rommel te koop

Arno 5075533 zei:
Dank voor de suggesties. Polo niet zo betrouwbaar begrijp ik?
Een VW Polo is een relatief dure occasion, dat betekent dat je uitkomt bij oude auto's, of met veel kilometers.
De VW Polo 4 en eerste generatie 5 scoorden met de Seat Ibiza bij vrijwel alle onderzoeken heel laag op betrouwbaarheid. De Polo 5 kent relatief veel dure motor en automaat problemen.

Nissan Pixo
https://api.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/157645450/app-andr?s=190-20-40-0-8-2&portals_amount=3&portals_dealersite=0&sorteren=df-a

Als het wat leuker mag zijn: een Mercedes SLK, deze zijn vaak in automaat geleverd.
Ik heb een SLK 320, rijdt erg prettig. Wel op roest letten.

Dank voor je uitvoerige reactie. Die aankoopkeuring had ik ook al in het achterhoofd maar goed om te horen dat ik ke niet vast moet pinnen op bepaalde merken.

Een Suzuki Swift is het overwegen waard.
Bijvoorbeeld:
https://www.autowereld.nl/suzuki/swift/1-5-exclusive-2008-automaat-leer-airco-keyless-go-entry-stoelverwarming-36814558/details.html

Arno 5075533 zei:
Mercedes slk, tja, leuke auto zondermeer, maar is bedoeld als autootje erbij voor de kids...

Ik dacht als een Mazda mx5 kan.......

Voor jongelui vind ik de suggestie hierboven, de Swift, een hele mooie.

A
Arno 5075533 zei:
Swift staat iig op het lijstje. Met aankoopkeuring...

Bij de Swift voor de 1.5 gaan of als het iets meer mag kosten de 1.2. De swift 1.3 heeft een half automaat en half automaten op leeftijd zal ik niet aan beginnen. De colt heeft ook een half automaat en daar is weinig over te googlen, gelukkig zit die zelfde automaat ook in de Smart Fortwo/ Forfour en dan is er wel meer te vinden op google.

is een aveo nog een optie https://www.autowereld.nl/chevrolet/aveo/automaat-96-000-nap-airco-tweede-eigenaar-nieuw-apk-37075203/foto.html

Alles is een optie, maar zou het wel fijn vinden als het er ook nog een beetje leuk uit zou zien. Maar da's wellicht teveel gevraagd...

Terug
Bovenaan