Automaat gezocht

Roland 3694864

Net ingestapt
Hallo allemaal,

Na een aantal jaar in het buitenland te hebben gewoond ben ik sinds kort weer terug in Nederland met mijn gezin en zouden we graag op korte termijn weer een auto willen aanschaffen.Ik zoek al een tijdje naar een auto maar het wil nog niet echt vlotten dus zou graag van jullie expertise gebruik willen maken aangezien wij geen verstand van auto’s hebben.

De eisen zijn de volgende:
Automaat
vanwege 2 kleine kinderen graag redelijke kofferbak waar minimaal 1 grote en 2 kleine koffers in passen.
Betrouwbaar en lage maandlasten dus geen al te zware auto (Max 1300kg) zullen rond de 10-12000 km per jaar rijden
Bouwjaar vanaf 2013
Parkeersensoren
Prijs max 16000€

Qua merk niet echt een voorkeur moet vooral betrouwbaar zijn zodat we zonder al teveel kosten weer een paar jaar vooruit kunnen. Alvast dank voor jullie reacties.

Zoiets?

Wat je eisen betreft zou een C-segment hatchback wellicht ook prima voldoen, stationwagen is op lange termijn wel wat praktischer maar misschien niet eens nodig. Je kan ook nog naar een B-segment stationwagen kijken, zal ook groot zat zijn.

Toyota Auris (Touring Sports) Hybride

m1ny4t9bqgle_800.jpg

https://www.gaspedaal.nl/toyota/auris/hybride?bmin=2014&pmin=12500&pmax=17000&kmax=160000&srt=pr-a

Total Loss zei:
Zoiets?

Wat je eisen betreft zou een C-segment hatchback wellicht ook prima voldoen, stationwagen is op lange termijn wel wat praktischer maar misschien niet eens nodig. Je kan ook nog naar een B-segment stationwagen kijken, zal ook groot zat zijn.

Bij een astra loont het om voor een andere motor dan bovenstaande te gaan, want dan krijg je of een 6 traps vol automaat of een cvt bak. De uitvoering met de cvt bak mag 0,0 kg trekken.

Een kia ceed of een hyundai i30 zijn ook veilige keuzes, heeft recent ook nog een mooie kia carens te koop gestaan, maar deze is inmiddels verkocht

Dank voor jullie reacties, stationwagen is inderdaad wat praktischer dus zullen we toch voor een stationwagen gaan kijken. ik heb ook in het b segment station gekeken en dan vooral naar de clio en de fabia maar weet niet of deze motorisch betrouwbaar zijn. De Astra zal vast een goede auto zijn maar qua vormgeving neigen we toch meer naar de auris, ceed of i30. Ik ga me dan ook op 1 van deze 3 modellen richten en hoop deze week een definitieve keuze te maken. Dus mocht iemand nog ergens een mooi exemplaar zien staan hoor ik dat graag. In ieder geval bedankt voor julie reacties Total Loss, Volt en Auto Encyclopedie.

Ruime gezinsauto, iets boven het budget:
https://www.autoscout24.nl/aanbod/peugeot-308-sw-1-2-pure-tech-allure-benzine-grijs-90e538c6-a332-4214-acbc-8742b2f69a36?sort=price&desc=1&lastSeenGuidPresent=true&cldtidx=199&position=199&search_id=2g9qghous29&standardSortStrategy=mia_tierB_ltr&source_otp=t10&source=listpage_search-results

De Auris, Ceed, I20 en 308 lijken mij gezien het budget en wensen ook de beste opties.

basvijn zei:
De Kia Niro is ook een goede mogelijkheid. De meeste vallen net buiten het budget.
Kia Niro

Bovenin staat dat de kilometerstand 46816 is, lees je verder dan zie je onderin staan: 159678 km, wat ook de korrekte kilometerstand blijkt te zijn, want ze laten de teller zien.

speedtouch zei:
basvijn zei:
De Kia Niro is ook een goede mogelijkheid. De meeste vallen net buiten het budget.
Kia Niro

Bovenin staat dat de kilometerstand 46816 is, lees je verder dan zie je onderin staan: 159678 km, wat ook de korrekte kilometerstand blijkt te zijn, want ze laten de teller zien.
Er staat nergens dat dat de kilometerstand is, er staat km46716, het advertentie nummer.

Terug
Bovenaan