Autoband lek (geschorst)

A

Anoniem

Guest
Goedendag,

Deze vraag kon ik niet zo snel vinden, excuses als die al bestaat.
Mijn auto staat geschorst. Na een maand is de band lek gegaan (die bij de volgende APK sowieso vervangen moesten worden).

Kan er belasting komen op het wiel waardoor er schade ontstaat? Momenteel kan ik de band niet vervangen omdat de auto van de buurman in de weg staat en hij nog drie weken in het buitenland is. Ik woon op 200 meter afstand van een tankstation met pompsysteem en 2 km van de dealer. Kan ik hem laten staan of is actie nemen wel een vereiste?

Hartelijk dank!

Is de band lek of leeg? Als hij al een tijdje staat is leeg een logischer antwoord. Via kleine kiertjes en/of het ventiel kan de band lucht verliezen. Dus even demonteren en naar de pomp wandelen. Of ga even langs bij jouw lokale automaterialenhandel (wel eerst even bellen) en haal een pomp.

De banden waren aan vervanging toe en voor het stilzetten heb ik ze met 0.5 extra bar opgepompt. Ik denk lek door een scheurtje.

Als die toch al lek is en niet goed meer is en je gaat er toch niet mee rijden, dan maakt het toch niet uit. Op de velg staat die toch al. En anders zetje je je auto gewoon op wat blokken/assteunen.

Als de auto staat geschorst, dan mag je er niet mee rijden.
Voor de auto of de velgen maakt het echt niet uit dat de band plat staat.
Voor je banden wel, maar die worden toch vervangen.

Je kunt de band ook gewoon oppompen met zo'n handpomp van de Action.
Je kunt de auto ook opkrikken en het wiel demonteren en bij de garage de band laten maken of vervangen.

Ik heb hier een fietspomp waar ik ook autobanden mee kan oppompen. Ideaal voor die ene keer dat er wat lek is!

Bij de Action koop je voor minder dan een tientje een elektrische pomp op 12 Volt, is nog makkelijker de band even op te pompen.

ScaniaV8 zei:
Bij de Action koop je voor minder dan een tientje een elektrische pomp op 12 Volt, is nog makkelijker de band even op te pompen.

En die houd je in de auto, altijd handig om bandendruk op peil te houden. Want bij de benzinepomp is het altijd de vraag of de co.pressor werkt.

Terug
Bovenaan