Auto voor hond(en)

Bram 4411956

Net ingestapt
Hoi allemaal,

Ik heb al veel adviezen hier gelezen, dus nu zelf ook maar even een topic gemaakt.

Ik ben op zoek naar een nieuwe occasion, waar de hond makkelijk in gaat. Wij hebben een Bernedoodle en waarschijnlijk binnenkort ook de Golden Retriever van mijn vader. Ik ben op zoek naar een auto met een lage kofferbak waar de hond zelf in kan zonder loopplank.
We hebben al gekeken naar een Fiat 500L, maar die heeft nog best een hoge rand en reed ook niet lekker.
Heb zelf nu een Peugeot 207.

Wie heeft er een goede tip voor een auto? Mag rond de 10.000 euro kosten en het liefst geen station. Een mooie middelmaat met lage instap zou super zijn! Een Opel Agila zou perfect zijn, maar oh zo lelijk... 😉

Groeten,
Bram

De personenuitvoering van een bestelauto. Naast de Kangoo bijvoorbeeld een Peugeot partner of citroen berlingo.

Of een Dacia Logan van de eerste generatie.

Nissan evalia

Nissan cube

Auto encyclopedie zei:
De personenuitvoering van een bestelauto. Naast de Kangoo bijvoorbeeld een Peugeot partner of citroen berlingo.

Of een Dacia Logan van de eerste generatie.

Nissan evalia

Nissan cube

Dit zijn inderdaad goede opties. Je zou ook nog kunnen de denken aan bijvoorbeeld een Fiat Qubo, Dacia Dokker of de Opel Combo.

Een Ford Tourneo/Transit Courier heeft een tildrempel van maar 35cm, lager ga je ze niet vinden denk ik.

Voorbeeldje: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/ford/m1574897987-ford-tourneo-courier-1-0-titanium-climate-controle-stuur.html>
Of als gesloten bestel: <https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bestelauto-s/m1566416498-ford-transit-courier-1-0-ambiente-bpm-vrij-40000-km-trekhaak.html>

Met de eis van geen station beperk je jezelf wel heel erg. Dan wordt het een MPV/SUV of zo'n bestelding

Een Opel Agila zou perfect zijn? Die rijdt wel lekker dacht je? Of is het om alleen maar ff naar het bos en terug te karren?

Een tweedehands Civic met Magic Seats kan ook: dan kunnen de honden via de zijkant naar binnen en zitten ze op de plaats van de achterbank. Dan heb je ook een comfortabel lage instap.

Barri zei:
Een tweedehands Civic met Magic Seats kan ook: dan kunnen de honden via de zijkant naar binnen en zitten ze op de plaats van de achterbank. Dan heb je ook een comfortabel lage instap.

Zoiets dacht ik ook de ene hond op de plek van de magic seats en de ander in de kofferbak. Heb je ze mooi gescheiden

BMW E38 zei:
Een Opel Agila zou perfect zijn? Die rijdt wel lekker dacht je? Of is het om alleen maar ff naar het bos en terug te karren?

Nee is ook om naar mijn werk te rijden maar dat is maar 15 minuten rijden.

Een Civic is een goede! Ik wist niet dat die ook magic seats hadden.
Een busje kan wel, maar ik vind die erg groot. Is wel een optie, maar liever niet...

Zo'n Courier is juist vrij klein, net als een Bipper/Nemo/Fiorino.
Maar ik zou inderdaad zeker eens zo'n Civic bekijken.

Terug
Bovenaan