Auto voor de vrouw met isofix tussen de 8k/13k

Ferry 4666207

Startmotor
Hallo,

Ik ben op zoek naar een zuinige auto 1/20 met isofix tussen de 8k/13k voor mn vrouw(bijna 40 en mag gezien worden).

Uiteraard is dan de fiat 500 qua model de auto, maar hoor iets te vaak. Teveel kosten, ophanging niet zo best, motor type kan problemen opleveren enz en ik weet nu ook wel alles van de 500 benzine, maar krijg toch bijsmaak met wat ik hoor.

Ik hoor graag andere ervaringen en opties voor dit dilemma.

Ik zal voor een model gaan met de 1.0 tce die in verschillende producten van de renault groep valt ( clio 4, laatste generatie nissan micra enz enz) een 3 deurs fiat 500 lijkt me niet handig. Is op 1 op 20 een must? want als dat niet zo is dan is wellicht een 500L handiger voor een gebruikte 500X vragen ze nog stevige prijzen. 1 op 20 met een fiat 500 1.2 wordt een lastig verhaal

Laatst bewerkt:
Net als Auto encyclopedie zou ik ook aanraden om te kijken naar een Renault Clio 4 of 5, het laatste model Nissan Micra, of een Dacia Sandero. Ik heb zelf een Clio 5 die bevalt erg goed.
Bij veel korte stukjes ga je de 1 op 20 gewoon niet halen.

Bij veel korte ritten zijn een elektrische Renault Zoe, Smart Forfour, Renault Twingo, Skoda Citigo, Dacia Spring, of VW Up ook goede opties. (De Skoda, Renault, VW , en Smart zijn er ook op benzine.)

Mini?

Binnen budget best wat mogelijkheden. Ook Cabrio, 5-deurs, opvallender kleuren (of juist niet).

Bedankt voor de reacties, fiat 500 rijdt 9 van de 10 keer een lekkere vrouw in, dus mijn vrouw heeft de 500 als droomauto en ze mag gezien worden.

Verder gekeken en komen nu uit op de suzuki ignis style 2017, model voor de laatste facelift. Heeft toch alle kenmerken hoge zit, zuinig, achteruitrijcamera en toch een hip ding (voor een snelle brommobiel) 1/23 en gewicht van iets meer dan 800 kilo.

Iemand ervaring met deze auto.

Deelt je vrouw die mening ook? Zo ja, kun je dan eigenlijk nog wel met iets anders dan een 500 aankomen? :oops:

Driedeurs icm een kinderstoeltje lijkt mij erg onhandig. Kind op de achterbank zetten lijkt me quasi niet te doen dan. Dus dan moet het stoeltje voorin. Op zich wel gezellig maar ook veel afleiding (ook voor kind), zelf ben ik blij dat mijn zoontje veilig achterin zit.

Dus ik zou sowieso voor 4/5-deurs gaan, en dan een volwaardige B-segmenter als het even kan. De mogelijkheden zijn legio. 208, Fiesta, Clio, Ibiza, Fabia, etc. Maar misschien is de Suzuki Swift een leuke? Doet qua uiterlijk wat aan een Mini denken, rijdt leuk, degelijk en betrouwbaar.

... voor mn vrouw(bijna 40 en mag gezien worden).
...

useless.gif

Bedankt voor de reacties, fiat 500 rijdt 9 van de 10 keer een lekkere vrouw in, dus mijn vrouw heeft de 500 als droomauto en ze mag gezien worden.

Verder gekeken en komen nu uit op de suzuki ignis style 2017, model voor de laatste facelift. Heeft toch alle kenmerken hoge zit, zuinig, achteruitrijcamera en toch een hip ding (voor een snelle brommobiel) 1/23 en gewicht van iets meer dan 800 kilo.

Poeh, om nu een "mag gezien worden" vrouw in één van de lelijkste auto's die er op de markt zijn te stoppen?
P.S.
Mijn vrouw rijdt een fel blauwe VW T-Roc 1.5. Verbruikt niet veel.

Zo'n Ignis vind ik nou ook niet bepaald een blikvanger. Voor 8 tot 13K kan je zo'n leuke autootjes kopen, hoe kom je daar dan bij uit?

Hier nog wat leuke bakjes.

Laatst bewerkt:
Meeste vrouwen willen een audi of range rover, dus de keuze is hartstikke makkelijk. :ROFLMAO:
Mijn auto is een mercedes glc, daar rijdt ze graag in geef hem ook graag mee als ze met onze zoon rijdt.

Wil je uiteraard ook weten wat de 2de auto is. Mercedes a klasse uit 2015 automaat, maar ik vind het niet nodig om 2 benzen te rijden.

Heel simpel, luxe wagen met een auto uit het A segment erbij.

Zo'n Ignis vind ik nou ook niet bepaald een blikvanger. Voor 8 tot 13K kan je zo'n leuke autootjes kopen, hoe kom je daar dan bij uit?
Moet zeggen als ik er langer naar kijk, hem wel ga waarderen ook qua uiterlijk.

Het lijstje van de vrouw daar past de ignis in. Dus gaan morgen even kijken naar een auto, laat het weten hoe de ervaring was.

Het is denk ik heel belangrijk of je vrouw de auto mooi vindt, en prettig vindt rijden.

mijn advies: Ga verschillende auto's samen bekijken, en als het wat lijkt proefritten maken. Dan is het makkelijker om een goede keus te maken.

Mijn vriendin wilde eerst ook een Fiat 500.

Ik ging mee om te kijken of de auto in goede technische staat was.
Mij maakte het niet uit als het maar een goede auto was, binnen budget, geschikt voor het gebruik, comfortabeler dan de Toyota Aygo, maar vooral waar ze blij van werdt.

(Na verschillende proefritten en auto's bekijken, is het uiteindelijk een Citroën C3 geworden, die hebben we nu al meer dan 10 jaar in bezit.)

Ik vind de Ignis een beetje een gedrongen modelletje, de verhoudingen lijken niet te kloppen. Het zal best een fijn en zuinig autootje zijn. Maar de "Wow-factor" heeft ie niet echt.
Ik vind 'm erg leuk. Bij dit soort crossovertjes zijn gedrongen vormen en gekke verhoudingen de norm, volgens mij. En hij is ook duidelijk geïnspireerd op de Suzuki sc100, ook al zo'n gedrongen autootje maar wel een echte klassieker inmiddels, waar je flink voor betaalt, als je er al eentje vindt.

ryzy9dtbenp2_800.jpg

Ik hen eens in een Ignis gereden en het is inderdaad een snel brommobiel. Voelt allemaal heel licht. Uiterlijk is persoonlijk, ik vind een Swift veel vlotter ogen.

Ik vind de Ignis een beetje een gedrongen modelletje, de verhoudingen lijken niet te kloppen. Het zal best een fijn en zuinig autootje zijn. Maar de "Wow-factor" heeft ie niet echt.
Niet iedereen is op zoek naar een auto met een wow factor, voor jou is dat belangrijk maar voor de meeste mensen is betrouwbaar, zuinig en goedkoop veel belangrijker.

Niet iedereen is op zoek naar een auto met een wow factor, voor jou is dat belangrijk maar voor de meeste mensen is betrouwbaar, zuinig en goedkoop veel belangrijker.
TS wekt toch de indruk dat wel te zijn. Dit denk ik doordat hij (meerdere malen) aangeeft dat zijn vrouw gezien mag worden. En dat 9 van de 10 keer in een fiat 500 een lekkere vrouw zit. Ik heb dat idee meer bij een Audi A1 of Q2.

Mijn partner is een paar jaar ouder, maar ze mag zeker nog gezien zijn if that matters. Ze rijdt toevallig met een Ignis, supergoede auto en ze is er erg tevreden van maar ik vraag haar om te plagen om niet voor ons huis te parkeren met dat lelijk boodschappenwagentje :p .
1/20 zou wel haalbaar moeten zijn, maar door haar gebruik is het eerder 1/16. Heeft Isofix, maar die periode zijn we al voorbij.

Terug
Bovenaan