A
Anoniem
Guest
Ik ben niet iemand die heel veel verstand van auto's heeft maar ik heb advies nodig over aanschaf budget is 5000+/- kan wel iets afwijken er is ook geld over voor onderhoud
De auto die ik nu rij is een Honda Civic (1997) 1.4 90pk
Dat is mijn eerste auto.
Ben 22 met 2 schadevrije jaren verzekering is dus nog redelijk hoog voor mij.
Ik ben opzoek na een nieuwe tweedehands auto mijn criteria zijn meerdere dingen maar, hoeft niet allemaal gaat meer om de info die jullie waarschijnlijk kunnen gebruiken om het wat makkelijker te maken met adviezeren:
- een must have is wel tot het een middenklasse C segment auto is, 2/3 of 4/5 deuren maakt niet veel uit
-Wat meer vermogen als mijn oude auto
-acceleratie onder de 10 sec het liefste
-Liefste rond de zelfde maandelijkse kosten als mijn Honda Civic dat komt op zoon 350-400 euro per maand (vzk, wgb, tanken) rijdt zoon 1:13/14 dus het liefste wat zuiniger
-Wordt veel snelweg mee gereden vanwege werk dus ook comfortabel rij zoon 20.000-25.000km per jaar
-Twijfel over diesel of benzine of misschien gas of hybride advies stel ik op prijs, woon aan grens van België en Duitsland dus mijn benzine prijzen zitten lager voor mij waardoor benzine/gas aantrekkelijker is
-betrouwbaar/ niet al te dure onderdelen
-onder de 2 ton op de teller bij aanschaf
-fijn om mee te reizen ben ik vanplan door Europa heen te rijden in 2021-2022 als het mee zit met corona
Heb zelf rond gekeken en deze auto's heb ik op het oog
Honda Civic 1.8 i-vtec of 2.2 ctdi (2006-2012)
Seat Leon 1.4 TSI of TDI 1.9 (2009-2012)
Hoop tot met deze info jullie allemaal mij wat kunnen helpen met een keuze maken
De auto die ik nu rij is een Honda Civic (1997) 1.4 90pk
Dat is mijn eerste auto.
Ben 22 met 2 schadevrije jaren verzekering is dus nog redelijk hoog voor mij.
Ik ben opzoek na een nieuwe tweedehands auto mijn criteria zijn meerdere dingen maar, hoeft niet allemaal gaat meer om de info die jullie waarschijnlijk kunnen gebruiken om het wat makkelijker te maken met adviezeren:
- een must have is wel tot het een middenklasse C segment auto is, 2/3 of 4/5 deuren maakt niet veel uit
-Wat meer vermogen als mijn oude auto
-acceleratie onder de 10 sec het liefste
-Liefste rond de zelfde maandelijkse kosten als mijn Honda Civic dat komt op zoon 350-400 euro per maand (vzk, wgb, tanken) rijdt zoon 1:13/14 dus het liefste wat zuiniger
-Wordt veel snelweg mee gereden vanwege werk dus ook comfortabel rij zoon 20.000-25.000km per jaar
-Twijfel over diesel of benzine of misschien gas of hybride advies stel ik op prijs, woon aan grens van België en Duitsland dus mijn benzine prijzen zitten lager voor mij waardoor benzine/gas aantrekkelijker is
-betrouwbaar/ niet al te dure onderdelen
-onder de 2 ton op de teller bij aanschaf
-fijn om mee te reizen ben ik vanplan door Europa heen te rijden in 2021-2022 als het mee zit met corona
Heb zelf rond gekeken en deze auto's heb ik op het oog
Honda Civic 1.8 i-vtec of 2.2 ctdi (2006-2012)
Seat Leon 1.4 TSI of TDI 1.9 (2009-2012)
Hoop tot met deze info jullie allemaal mij wat kunnen helpen met een keuze maken