Vunky
Net ingestapt
Momenteel rijdt mijn vriendin in een Ford Fiesta van 2012, een diesel met zo'n 160.000 km op de teller. Deze heeft ze aangeschaft voor toen een verre woon/werk afstand.
Inmiddels werkt ze dichter bij huis en dus heb ik altijd gedacht dat het logischer zou zijn om de diesel in te ruilen voor een benzine.
Ik neig dan naar een B segment auto waarbij de wegenbelasting op +/- 100 per kwartaal uitkomt. Gezien de opties lijkt een Fiesta mij dan weer een goede optie. Als je niet op opties achteruit wilt gaan, het liefst een jongere auto wilt en minder KM's op de teller dan zit je aan een investeringsbedrag van 8000 tot 10.000 te denken.
De diesel inruil zou denk ik niet veel meer dan 4.500 opleveren.
Het verschil in daadwerkelijke kosten bij max. 10.000 vond ik maar schrikbarend laag. (nog geen 5 tientjes op jaarbasis). Of ik heb wat foutief berekend of is het met de huidige benzine/diesel prijzen niet eens meer zo interessant om toch te switchen.
Inmiddels werkt ze dichter bij huis en dus heb ik altijd gedacht dat het logischer zou zijn om de diesel in te ruilen voor een benzine.
Ik neig dan naar een B segment auto waarbij de wegenbelasting op +/- 100 per kwartaal uitkomt. Gezien de opties lijkt een Fiesta mij dan weer een goede optie. Als je niet op opties achteruit wilt gaan, het liefst een jongere auto wilt en minder KM's op de teller dan zit je aan een investeringsbedrag van 8000 tot 10.000 te denken.
De diesel inruil zou denk ik niet veel meer dan 4.500 opleveren.
Het verschil in daadwerkelijke kosten bij max. 10.000 vond ik maar schrikbarend laag. (nog geen 5 tientjes op jaarbasis). Of ik heb wat foutief berekend of is het met de huidige benzine/diesel prijzen niet eens meer zo interessant om toch te switchen.