Auto verkopen / facturen meegeven?

Age 9731635

Startmotor
Ik bewaar zelf altijd de facturen van wat ik heb gekocht voor mijn auto naast het onderhoudsboekje. Nu wil ik mijn auto verkopen maar ik weet niet of ik die moet meegeven aangezien mijn naam en adres er op staat.

Hoe doen jullie dat?

Ik heb nog nooit facturen of andere papieren meegeleverd bij verkoop/inruil van mijn auto. Is me ook nog nooit om gevraagd trouwens.

Edit: behalve de kenteken- en eigendomspapieren uiteraard ;)

Aangezien dit niet bepaald zeer gevoelige gegevens zijn kan je ze gewoon meegeven. Met proefrit of overschrijven krijgt de koper ook al je NAW gegevens tenzij je iets anders afspreekt.
De kans dat de papieren ook bij de volgende 3 kopers komt is wel héél klein. Bedrijven halen deze papieren vaak eruit bij verkoop.

Stel de koper print de emails van de aankoop via Marktplaats en geeft die weer door bij zijn verkoop, dan komen je gegevens ook bij de volgende kopers terecht.

Je kan ook kopietjes maken en eerst een stukje post-it op je gegevens plakken. Eventueel bijvoorbeeld wel je 06 nr erop om het toch nog wat documentatiewaarde te geven.

Ik zou je adresgegevens eraf knippen. Zag pas bij een auto die kennissen verkocht hadden dat een handelaar, twee eigenaren verder, de facturen inclusief adres op de foto had staan in een advertentie.

de autos die ik particulier verkocht gaf ik het pak facturen gewoon mee. Ruilde ik bij mijn vaste dealer in, dan waren mijn facturen niet nodig want was alles bij de dealer bekend.

Verkoop je je auto aan een onbekende handelaar, dan kraait er geen haan naar en kunnen de facturen de papierbak in.

Wil je het toch meegeven, knip je desnoods de adressen er af.

De vraag hier stellen en hier een account hebben en dan hoogstwaarschijnlijk ook nog een facebook account.o_O Ik heb mijn auto verkocht met de facturen erbij. Lekker belangrijk. Ben inmiddels sowieso verhuist. Maar als een toekomstige eigenaar mij belt/opzoekt helemaal prima.

Ik heb mijn vorige auto ook met onderhoudsfacturen verkocht. Heb alleen wel mijn NAW gegevens weggestreept met benzinestift.

Bij één van mijn vorige auto's ben ik na een aantal jaar nog wel eens gebeld door een van de volgende kopers met een vraag. Dit was gewoon een net figuur, maar je weet nooit waar je gegevens belanden. Dus ik haal het weg.

Overigens zijn er maar weinig mensen die er om vragen of zelfs willen hebben. Dit was denk ik de eerste die het hele mapje over heeft genomen.

Rob

Heb je de auto privé/zakelijk gebruikt en de facturen zijn "stukken die tot de belastingaangifte" horen, dan moet je ze houden. Net zolang als de bewaarplicht.

Is niet abnormaal toch? Eigenlijk hebben al mijn auto's wel een papieren historie aan dergelijke facturen erbij zitten, tot de eerste eigenaren aan toe.

Terug
Bovenaan