Auto valt uit en start niet meer

Fouad 3162281

Net ingestapt
Mijn Peugeot 107 valt sinds vandaag ineens uit het niets uit. Ik kan de auto dan ook niet meer starten. Hij doet letterlijk niets. De accu lijkt dan volledig leeg te zijn. Toen ik m uiteindelijk met startkabels aan de praat heb gekregen, ging ineens bij een bocht mijn p/s lampje branden en werd het sturen erg zwaar. Waar kan dit aan liggen?
Peugeot 107 uit 2009.
Kan iemand me tips geven?

De ECU ( electronic control unit) van de stuurbekrachtiging is denk ik kapot. Volgens mij zijn hier ook revisie exemplaren van.

Bedankt voor je suggestie!
Kan dat ook de oorzaak zijn dat de auto ineens uitvalt en letterlijk niets meer doet? Geen lampje wat aangaat laat staan dat de auto een poging doet om te starten?

Fouad 3162281 zei:
Bedankt voor je suggestie!
Kan dat ook de oorzaak zijn dat de auto ineens uitvalt en letterlijk niets meer doet? Geen lampje wat aangaat laat staan dat de auto een poging doet om te starten?
Ja zeker, ik zou de auto laten doormeten (meten is weten), en de auto daarna laten repareren. Het kan je namelijk ook gebeuren op zeer gevaarlijke plekken.

Maar als tijdens het rijden je accu wordt leeg getrokken, wat is de dynamo dan in tussentijd aan het doen? Hoe hoog is de boordspanning bij lopende motor? Die stuurbekrachtiging is elektrisch, met een forse elektromotor. Is de uitval daarvan oorzaak of juist gevolg?

Normaal zou ik de accu verdenken. (electrische stuurbekrachtiging vind een lage accuspanning ook niet tof)

Maar het schijnt een bekend probleem te zijn bij de c1/107/aygo drieling dat de ecu een storing heeft waardoor de accu opeens leeg raakt.

Even uitlezen en dan beslissen wat je doet. Niet gelijk er van uit gaan dat het die ecu is, ookal is het vaak wel het geval.

Terug
Bovenaan