Auto valt soms uit bij 1ste start

Stephan Engels

Wegverkenner
Beste forum leden,

Sinds maart dit jaar heb ik een 2de punto hgt zelf geïmporteerd uit Duitsland. Al het een en ander aan gedaan maar nu zit ik met het volgende.

De auto wil soms niet goed starten bij de eerste start, toerental schommelt dan enorm en valt soms zelfs weg, is echter niet altijd zo. Als de auto dan nog een keer start blijft die daarna gewoon lopen.

Zelf heb ik de auto uitgelezen en zie geen storingen en heb het volgende al ondernomen:
1. Nieuwe bougies
2. De bobines van mijn andere hgt (1 jaar oud) overgezet, probleem blijft.
3. Gaskleppenhuis gereinigd
4. Injector cleaner 2 maal toegepast op een halve tank
5. Accu vervangen voor een sterkere (meer start capaciteit)

Me volgende stap is krukassensor en klopsensor vervangen, is dit nuttig of hebben jullie andere suggesties?

Alvast bedankt voor het mee denken:)

Dit klinkt als een brandstof probleem, en ik denk dat de motor bij de eerste start onvoldoende brandstof krjjgt.

ik heb het idee, dat de brandstofopvoerpomp wat traag is. Wacht eens 5 tot 10 seconden met starten, nadat het contact is ingeschakeld. Hiermee geef je de pomp tijd om druk op te bouwen.

Het vervangen van de genoemde sensoren lijkt me nutteloos. Als die defect zijn, zal de motor in de regel nelemaal niet aanslaan.

Het lijkt, zoals de Chef al aangeeft, iets met te weinig brandstof of te veel lucht. Temperatuursensor die de koudstart aanstuurt is niet helemaal goed? Valse lucht?

Dit klinkt als een brandstof probleem, en ik denk dat de motor bij de eerste start onvoldoende brandstof krjjgt.

ik heb het idee, dat de brandstofopvoerpomp wat traag is. Wacht eens 5 tot 10 seconden met starten, nadat het contact is ingeschakeld. Hiermee geef je de pomp tijd om druk op te bouwen.

Het vervangen van de genoemde sensoren lijkt me nutteloos. Als die defect zijn, zal de motor in de regel nelemaal niet aanslaan.
Dit vandaag 3x gedaan en 3x is het euvel nog niet voor gevallen. Dus hopen dat dit het is. Kan dit kwaad? Is een nieuwe brandstofpomp noodzakelijk of zeg je lekker laten zitten

Het lijkt, zoals de Chef al aangeeft, iets met te weinig brandstof of te veel lucht. Temperatuursensor die de koudstart aanstuurt is niet helemaal goed? Valse lucht?
Valse lucht is het niet, dan zou die het ook de 2de keer moeten doen enzovoorts. Bedankt voor het mee denken!:)

Dit vandaag 3x gedaan en 3x is het euvel nog niet voor gevallen. Dus hopen dat dit het is. Kan dit kwaad? Is een nieuwe brandstofpomp noodzakelijk of zeg je lekker laten zitten
Het is niet zoals het hoort, maar als het probleem hiermee opgelost is, zou ik verder geen actie ondernemen. Het kan in ieder geval geen kwaad.

Terug
Bovenaan