Auto v/d zaak 50.000/900 euro PM

Djesse 8176695

Net ingestapt
Goedenavond,

In december begin ik met mijn nieuwe baan in de buitendienst. Een van de leuke arbeidsvoorwaarden is het uitzoeken en rijden in een auto van de zaak. Hierin heb ik de vrije keuze.

Afgelopen weken heb ik tussen de bedrijven door een beetje georiënteerd, maar het aanbod valt mij eerlijk gezegd vies tegen. Auto's die ik mooi vind zijn de Volvo V60, Volkswagen Arteon (Shooting Brake), Audi A4. Echter ben ik er inmiddels achter dat ik dit wel uit mijn hoofd kan zetten. Al helemaal als ik er ook nog wat leuke opties op wil hebben, wat voor mij ook niet geheel onbelangrijk is. Nu heb ik zelf natuurlijk even het een en ander bekeken, maar vraag ik toch hier op het forum om hulp. Wellicht zijn er merken die ik vergeten ben, maar toch alle boxen aanvinkt.

Op dit moment rijd ik privé in een Jaguar XF Sportbreak, met een 3.0l V6 (diesel) motor. Deze moet op ten duur dus plaats gaan maken voor een leasewagen. Daarvoor een Volvo V60 D6 (fantastische auto, 70.000KM zonder issues). 2 auto's bij de deur is geen mogelijkheid.

Tot nu toe heb ik gekeken en gereden in een Tesla Model 3, Renault Austral en een Mustang Mach-E. De Tesla vond ik verschrikkelijk; geen gevoel, alsof ik in een rijdende iPad zit, cockpit te kaal, geen fijn 'ingesloten' gevoel. Wel lekker snel. Dit miste ik bij de Mustang ook, echter reed dit toch een stuk fijner en vind ik deze érg mooi om te zien. De Austral staat nu, in de Iconic Esprit Alpine versie, met stipt bovenaan. Al vind ik het erg fijn om de keuze te hebben!

Over mij: bijna altijd alleen in de auto, houdt van snelle auto's die er mooi uit zien, rijdt vaak in Duitsland (dus de wagen moet op de Autobahn z'n mannetje kunnen staan).

Eisen:

• Mooie afwerking;
  • 'Cockpit'-gevoel (lees; ingesloten, geen 'gat' in de middenconsole);
  • Mag geen youngtimer zijn van werkgever, moet nieuw te bestellen zijn;
  • 60 maanden, 30.000 KM p/j
  • Goede muziekinstallatie;
  • Snel, en daarmee bedoel ik een krachtige motor met het liefst een 0-100 binnen de 7sec. Mijn rechtervoet is zwaar ;-)

Ik ben benieuwd of iemand op het forum de gouden tip voor mij heeft! Ondanks mijn interesse in auto's heb ik er vrij weinig verstand van en zie ik door de bomen het bos niet meer dus ik laat mij graag adviseren.

Begrijp niet helemaal of de auto nieuw moet zijn of ook 2e hands kan? Mercedes EQE valt er net binnen, starten nu net onder de 50.000 en zijn volgens mij prima voor lange afstanden.

Begrijp niet helemaal of de auto nieuw moet zijn of ook 2e hands kan? Mercedes EQE valt er net binnen, starten nu net onder de 50.000 en zijn volgens mij prima voor lange afstanden.
Zo te lezen zoek je eerder iets als een Golf GTI?
Zoals ik in mijn eisenlijst heb vermeld moet de auto nieuw te bestellen zijn. Mag dus helaas geen jong gebruikte occasion zijn. De voor een EQE zou ik direct tekenen, maar die is helaas te prijzig. Dan kom ik al op een EQA van uit, maar die vind ik vreselijk lelijk

Golf GTI wordt lastig. Dat wordt lastig met dit budget, helaas. Vond de Hyundai i30 N ook leuk, maar die wordt niet geproduceerd op dit moment.

Polo GTI dan :)
Wat een geld eigenlijk, 50k, maar een Golf GTI kan idd best eens duurder zijn.

Was laatst bij de BYD dealer en die Seal heeft mij enorm verbaasd. Wat een mooie wagen die kwalitatief top aanvoelt. Er is nu ook een hoge versie van die óók nog onder de 50k is.

Mobiliteitsbudget voor de Jaguar??
Het aantal werkgever wat een mobiliteitsbudget uitkeert is echt minimaal. Dat snap ik ook wel, de werkgever heeft geen zin in gedoe als je niet bij een klant aankomt omdat 'die oude Jag' het weer eens niet doet of omdat je niet bij de klant kunt komen omdat die in een milieuzone gevestigd is.

EQE onder de 50k? Ik zie een vanafprijs van 68k …,

Wordt geen auto als een Jaguar met dat budget en de huidige autoprijzen. Dit zijn een paar opties als elektrische auto.

Alpine A290
Zeeker X
Smart #1 Brabus
Smart #3
BMW iX1
Polestar 2
Alfa Romeo Junior Veloce
Abarth 600

Was laatst bij de BYD dealer en die Seal heeft mij enorm verbaasd. Wat een mooie wagen die kwalitatief top aanvoelt. Er is nu ook een hoge versie van die óók nog onder de 50k is.
Dat merk kende ik nog niet. Heb even snel gegoogled en ben positief verbaasd. Ik zal eens een afspraak bij een dealer gaan maken voor een proefrit! Thanks!

Mobiliteitsbudget voor de Jaguar??
Helaas niet mogelijk. Ik krijg nu 0,23c per kilometer, maar moet toch echt over naar een auto van de zaak. Meer een uitstralings-dingetje. ''Iedereen is bij ons gelijk, en jij komt in een Jaguar aankakken bij de klant...''

Wordt geen auto als een Jaguar met dat budget en de huidige autoprijzen. Dit zijn een paar opties als elektrische auto.

Alpine A290
Zeeker X
Smart #1 Brabus
Smart #3
BMW iX1
Polestar 2
Alfa Romeo Junior Veloce
Abarth 600
Dat het geen auto als mijn Jaguar wordt hoef je mij niet te vertellen. Wordt ook heeuul pijnlijk als deze straks weg moet (iemand hier interesse? ;))

De Smart #3 kan het 'm doen qua uiterlijk en specs, al ben ik niet daverend enthousiast.

De Polestar 2 is leuk, maar ik heb ruzie met de online configurator. Even een dealer opzoeken binnenkort.

Heb zelf 2 Alfa Romeo's (159 TI) gereden, en de Junior vind ik echt gigantisch afdoen aan het merk.
Dan zou ik eerder voor de Tonale gaan, maar ook die is met een paar, voor mij must-have opties, weer over budget. Hopelijk wordt deze in de toekomst iets goedkoper of vind ik ergens een leuke lease-deal.

De echte hoge versie van de Seal is de Sealion, de prijs daarvan is (mij) nog niet bekend!

Nog een alternatief!

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen,
Heb. Vandaag de seal test gereden en de smart 3 premium

En die smart voelde veeeeel meer premium aan
Kwa bouwkwaliteit ook
Is natuurlijk ook geely
Maar vond het meer premium voelen dan de seal!

Dus mijn advies
De smart 3 brabus
Heb vandaag in de 272 pk variant gereden
En die voelde al vrij vlot
Vanwege gewicht
En dynamish

De Sealion komt onder de 50k uit begreep ik.

Is de smart 3 niet veel kleiner dan een Seal? En als die Smart beter aanvoelt dan voelt die ook beter aan dan een Mercedes.. wat niet logisch zou zijn.

De genoemde BYD Seal heeft wat mij betreft een nogal kinderachtig aandoend interieur. Maar laat van deze auto nou een flinke upgrade gepresenteerd zijn, waarbij dat interieur gigantisch opknapt:

Echter, wanneer deze naar Europa komt is volgens mij nog niet bekend. Daarnaast, je moet geen principiële bezwaren tegen Chinese auto's hebben.

Ik vind de Smart's ook nogal kinderachtige interieurs hebben en die is net zo Chinees als de BYD.

Kijk eens naar een NIO ET7 via NIO Susbcription, kan ook zakelijk via de app. Ik rij zelf een NIO en een vriend van me heeft net een ET7 voor 1000 eur per maand incl BTW genomen. Via de batterijwisselstations in een paar minuten een opgeladen batterij dus ook in Duitsland kun je lekker doorrijden. NIO App via de appstore te downloaden of nio.com , in Breukelen hebben ze een gigantische store langs de A2 waar je kunt proefrijden!

Kijk eens naar een NIO ET7 via NIO Susbcription, kan ook zakelijk via de app. Ik rij zelf een NIO en een vriend van me heeft net een ET7 voor 1000 eur per maand incl BTW genomen. Via de batterijwisselstations in een paar minuten een opgeladen batterij dus ook in Duitsland kun je lekker doorrijden. NIO App via de appstore te downloaden of nio.com , in Breukelen hebben ze een gigantische store langs de A2 waar je kunt proefrijden!
Slechts zo'n 22.000 euro duurder dan wat TS voor ogen heeft!

Heb je soms aandelen van het merk?
Veel geld voor een auto die je over 3 jaar aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je soms aandelen van het merk?
Veel geld voor een auto die je over 3 jaar aan de straatstenen niet meer kwijtraakt.
TS gaat leasen, dus dat zal m waarschijnlijk niet zo heel veel uitmaken. De bijtelling over 72k daarentegen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben benieuwd welke auto van 50k je kunt leasen voor 900 euro/maand. Ja, misschien met heel weinig kilometers per jaar, maar daar krijg je meestal geen auto van de zaak voor.

@R Wolters Ik denk dat de 900 euro/mnd slaat op de hoogte van de bijtelling. 50k fiscale waarde komt overeen met 916 euro bruto bijtelling/maand.

Van 900 euro leasebudget per maand gaat t idd niet lukken.

Golf 8.5 gte 274 pk en elektrische actieradius van 125 km. Zal wel lekker vlot zijn en rond de 50k.

Terug
Bovenaan