Auto trilt bij wegrijden 1e versnelling, erger met eco mode aan

Ted2

Net ingestapt
Goedenavond,

Ik heb een Honda Civic 1.8-VTEC uit 2013 en sinds kort trilt deze bij het wegrijden in z’n eerste versnelling. Als ik de eco mode aanzet van de auto, dan komt die nog lastiger weg en trilt die nog iets erger, wat ook wel gek is vind ik.

Het trillen is kort, maar wel erg irritant. Na het trillen rijdt de auto prima en lijkt die geen vermogen verlies te hebben.

Ik ben een beetje bang dat het met m’n koppeling te maken heeft, alleen las ik dat die dan met bijv in z’n vijfde versnelling met gas geven een hoog toerental moet hebben en weinig vermogen, maar dat is dus niet het geval.

De auto heeft 133k km op de teller.

Zou het de koppeling zijn? Of toch iets anders?
Enige verklaring waarom het met de eco mode aan erger lijkt te zijn? Want die (naar mijn weten) past alleen de gevoeligheid van het gaspedaal aan?

Mocht iemand enig idee hebben, ik hoor het graag!

Alvast bedankt!

kan je eens nakijken wanneer de lucht en brandstoffilter laatst zijn vervangen.?

op basis van wat je zegt lijkt het een vermogen probleem op een moment dat veel koppel nodig is.

koppeling denk ik niet gezien de ecostand invloed heeft; het moet ergens in de motor zitten. en het meest voor de hand liggende is het brandstofsysteem of te weinig lucht, een verstopte uitlaat kan maar is zeer onwaarschijnlijk.

methal zei:
kan je eens nakijken wanneer de lucht en brandstoffilter laatst zijn vervangen.?

op basis van wat je zegt lijkt het een vermogen probleem op een moment dat veel koppel nodig is.

koppeling denk ik niet gezien de ecostand invloed heeft; het moet ergens in de motor zitten. en het meest voor de hand liggende is het brandstofsysteem of te weinig lucht, een verstopte uitlaat kan maar is zeer onwaarschijnlijk.

Je hebt me in de goede richting geholpen! Gasklephuis was erg vuil. Schoongemaakt en sindsdien geen problemen meer. Thanks!

Terug
Bovenaan