Auto trilt af en toe tijdens het rijden

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een Chevrolet Nubira van 10 jaar oud. Sinds korte tijd ervaar ik tijdens het rijden dat de auto trilt. Soms lichtjes de andere keer wat heftiger. Het maakt niet uit of de motor koud of warm is. De auto blijft vooralsnog normaal doorrijden. Wat zou dit kunnen zijn? En voor mijn beeld, als ik hier te lang mee blijf doorrijden gaat dit ten koste van mijn auto?

Roeland, die trilling,    is dat meer het resoneren van onderdelen, bv alleen trilling in pook, of in ander onderdeel, dan is dit vaak een gevolg van, ophangrubbers van motor, of dat de uitlaat, niet meer goed is bevestigt, een van de rubbers weg of slap,    en let wel op resoneren is niet het zelfde als schudden, wat vaak wordt veroorzaakt door een onbelans in de wielen, dit gaat dan vaak gelijk op met verandering van snelheid, hoe harder je rijd, des te erger wordt de trilling , heb je wel even gecontroleerd of alle wiel moeren goed vast zitten, ja je weet het nooit,

Ik zit te denken aan een losse bougie kabel, waardoor de motor soms op 3 cilinders draait. Dit veroorzaakt trillingen. Controleer de bougiekabels eens op goede bevestiging.

Even iemand in laten rijden die wat meer verstand vanauto's heeft, er zijn tientallen mogelijke oorzaken te bedenken waardoor trillingen veroorzaakt kunnen worden.

Of anders:
- storing motormanagement
- defect in de motor
- kapotte schokdemper
- onballans wiel
- kapot wiellager
- versleten rem
- defecte fuseekogel
- versleten stuurkogel
- speling rubbers draagarm
- lager versnellingbak kapot
- losgeraakt onderdeel wat ergens tegen aan trilt
- kapot ophangrubber motor/bak/uitlaat/stabilisatiestang enz.

Terug
Bovenaan