Auto tot 10.000 euro

Tamara 2867508

Net ingestapt
Hoi allemaal,
Ik lees hier al even mee omdat ik de zoektocht naar een nieuwe auto ben begonnen. Ik kan echter niet de juiste auto vinden.

Wat zijn mijn eisen:
- budget van 10k
- automatische airco en parkeersensoren (of camera)
- geschikt voor 1 kind achterin (nu nog met peuter stoel)
- wat sportiever
- na 2010
- benzine of hybride
- geen fancy kleurtje
- niet teveel gelopen (afhankelijk van welke auto natuurlijk. Maximaal 170.000)
- ik rij dagelijks 50 km woon-werk. Regelmatig naar familie wat 400km op een dag is.
- wel een beetje auto. Mijn Opel Corsa uit 2009 verkocht omdat deze niet fijn was met lange afstanden naar familie toe.
- betrouwbaar! Ik kan niet op een warme zomer dag met de kleine telkens op de vluchtstrook staan natuurlijk.

Nu keek in eerst voor een Audi A3/A4. Echter zijn de problematieken met de motoren niet zo fijn.
Op aanraadde van een kennis gekeken bij de Toyota Auris. Waar weinig sportiefs aan is. Toen ik een proefrit maakte werd ik daarom ook niet enthousiast. Dit was een versie uit 2011.
Deze week gereden in een Lexa CT200H. Leuke auto! Iets sjieker afgewerkt, oogde voor mij iets sportiever. Maar met mijn budget lastig aan te komen.

De tijd begint te dringen. Mijn man is het ondertussen wel beu dat ik zijn auto leen.

Misschien hebben jullie leuke ideeën?

Een Corsa uit 2009 is niet te vergelijken met een Ford fiesta eco boost titanium (v.a.2013), Polo of zelfs een Volkswagen Up. Er zijn hele grote stappen gezet in de b-segment. Vroeger waren de corsa's ed de goedkope instappers. De laatste jaren zijn het compactere C-segmenters geworden.
Al wordt er nog steeds een uitgeklede instapversie verkocht (sla die over).

Als het een 2e auto is, zou ik niet zo:n grote A4 nemen.
Ipv een CT200h , is een Auris Hybrid ook een optie.

Wat mogelijkheden:

Renault Clio 4 vanaf 2013 of Megane. De facelift uitvoering bij de Clio vanaf 2016 is mooier afgewerkt.
Ford Fiesta.
Alfa Giulietta en 3 deurs Mito.
Peugeot 208.

spoiler alert zei:
Een Corsa uit 2009 is niet te vergelijken met een Ford fiesta eco boost titanium (v.a.2013), Polo of zelfs een Volkswagen Up. Er zijn hele grote stappen gezet in de b-segment. Vroeger waren de corsa's ed de goedkope instappers. De laatste jaren zijn het compactere C-segmenters geworden.

Denk dat 2e generatie auris ook buiten budget valt. En eerste generatie valt sowieso af

Ik zou denk ik voor een nette Clio gaan:

2016 Renault Clio 0.9 TCe Eco2 Limited 50 dkm NAP
€ 9.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1571640211

Bij een wat sportievere auto denk ik aan de Fiat Bravo of Ford Focus. Een gewone gezinsauto maar net wat sportiever dan een bijvoorbeeld de Golf, A3 of Astra. Waarbij je bij de Focus meer keus een aanbod dan bij de Bravo.

spoiler alert zei:

Dankjewel, fijn om te horen dat dit segment de nodige verbeteringen heeft gekregen. Auris was inderdaad een mooie optie. Met model tot 2013/2014 sprak mij niet aan. Het nieuwere model wel, alleen dat budget heb ik niet haha.
De auto moet niet als ”tweede auto” dienen. Omdat ik alleen ook vaak lange afstanden maak. Fijn als ik dan gewoon altijd mijn eigen auto kan pakken.

Tydelyck zei:
Kan je man niet helpen met je keuze?
Hij gaat mee kijken en zoekt wat dingen mee uit.

Ik zie de Ford Focus voorbij komen, dat is wel een leuke optie! Honda Civic ook. Ik ga op deze types even wat auto’s zoeken.
Renault Clio is niet mijn type wagen. Is wat minder “auto” in mijn beleving.

De Alfa Mito is er alleen als 3 deurs, ik vind het ook een erg leuke auto, kijk anders naar grote broer Giulietta, die is altijd 5 deurs.

(De Clio 4 is in deze prijsklasse een relatief moderne auto, met goede rijeigenschappen, en een stuk moderner als de Mito, uit de voorbeelden zie je dat je er zelfs een uit 2016, 2017 of 2018 kunt kopen)

Als je civic interessant vind heb je ook wel wat aan deze video. De 1.4 is te traag denk ik voor je. Ideale gezins auto ook

https://youtu.be/HBecoLZu_wg

[size=x-large]Mazda 3 2013 nieuw model!![/size]
mazda-3-1-5-s-nw-model-ac-lmv-91500-km.jpg

ak2 zei:
De Alfa Mito is er alleen als 3 deurs, ik vind het ook een erg leuke auto, kijk anders naar grote broer Giulietta, die is altijd 5 deurs.

(De Clio 4 is in deze prijsklasse een relatief moderne auto, met goede rijeigenschappen, en een stuk moderner als de Mito, uit de voorbeelden zie je dat je er zelfs een uit 2016, 2017 of 2018 kunt kopen)

Dankjewel, ik ga eens het grote broertje bekijken :). Zijn deze auto’s kwalitatief prima? Geen enorme kwalen zoals een golf/A3 heeft tot 2013?

Ik rij regelmatig in een captur uit 2018 en ooit gereden in een Clio 2015, zijn niet mijn type auto’s op 1 of andere manier. Vind ze wel mooi van buiten maar als ik erin zit, kan ik er niet blij van worden. Ach, vrouwen dingetje haha. Terwijl ze inderdaad eigenlijk alle opties hebben die ik wens, en zelfs meer.

Bij nader inzien: "Gereserveerd: Dit voertuig is gereserveerd voor een klant (verkocht onder voorbehoud)"

Maar het oude model is ook niet verkeerd. Als je de achterkant niet mooi vind kun je ook voor de sedan gaan, die is zelfs iets lichter dan een vergelijkbare 5 deurs.

Auto encyclopedie zei:
Als je civic interessant vind heb je ook wel wat aan deze video. De 1.4 is te traag denk ik voor je. Ideale gezins auto ook

https://youtu.be/HBecoLZu_wg

Dankje, de 1.8 versie zal inderdaad wat beter aansluiten. Met 100 pk vind ik het persoonlijk wat minder prettig op de snelweg. Leuke wagens zijn dit.

Tamara 2867508 zei:
ak2 zei:

Dankjewel, ik ga eens het grote broertje bekijken :). Zijn deze auto’s kwalitatief prima? Geen enorme kwalen zoals een golf/A3 heeft tot 2013?

Ik rij regelmatig in een captur uit 2018 en ooit gereden in een Clio 2015, zijn niet mijn type auto’s op 1 of andere manier. Vind ze wel mooi van buiten maar als ik erin zit, kan ik er niet blij van worden. Ach, vrouwen dingetje haha. Terwijl ze inderdaad eigenlijk alle opties hebben die ik wens, en zelfs meer.

De Alfa Giulietta is veel beter dan veel mensen denken, bij de multiair motoren is het belangrijk dat de olie is op tijd ververst wordt met de juiste olie, anders kan de duren multiair unit kapot gaan. De onderhoudshistorie is dus belangrijk. De versnellingsbaklagers gaan soms kapot en je hoort wel eens stuk wat over kapotte elektrische zaken. Ondanks de een paar zwakke punten staat de auto bekend als erg leuke auto die een goede prijs kwaliteits verhouding heeft.

Bij een Clio moet je eigenlijk het faceliftmodel hebben die in 2016 kwam, en in een luxe uitvoering. (het pre faceliftmodel is met de ronde breedstralers) Dan heb je en mooiere materialen, en een luxe uitstraling, je kon het interieur met leuke details pimpen.

Terug
Bovenaan