Auto start soms niet en half uur later wel

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Recent wou mijn auto niet starten na een tripje naar de supermarkt. Meerdere malen geprobeerd en startkabels aan de auto gehad maar dat hielp ook niet dus ANWB gebeld. Een uur later arriveerde de ANWB en vroeg de beste man of ik de auto wou proberen te starten. Tot mijn verbazing starte hij zonder enige moeite.

In de tussen tijd startte de auto weer meerdere malen zonder enige moeite. Een paar dagen later startte de auto weer na een kort ritje niet. Een half uur later startte hij weer alsof er niks aan de hand is. Opvallend is dat het beide keren is gebeurt nadat ik wat harder over de rotondes reed en wat sneller in het algemeen reed. Ik jaagde de auto niet in de toeren maar ging vooral wat sneller door de bochten.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Van alles, maar als jij niet de moeite neemt om te melden wat merk, type, bouwjaar en motortype zijn dan kan niemand een zinnig antwoord geven.

Klassiekerrijder zei:
Van alles, maar als jij niet de moeite neemt om te melden wat merk, type, bouwjaar en motortype zijn dan kan niemand een zinnig antwoord geven.

Mijn excuses

Het gaat om een polo automaat uit 2002 (benzine).

Wat voor motortype? En dan bedoel ik dus niet wat voor brandstof...

Met 'start niet' bedoel je 'slaat niet aan' (de startmotor gaat wel rond)?

Klassiekerrijder zei:
Wat voor motortype? En dan bedoel ik dus niet wat voor brandstof...

Met 'start niet' bedoel je 'slaat niet aan' (de startmotor gaat wel rond)?

Hij slaat inderdaad niet aan, hij maakt wat geluid en start niet volledig. Ik ben totaal niet technisch en weet niet precies wat het motortype is, het is een Polo 1.4.

Het zou kunnen dat er een sensor stuk is waardoor de motor teveel brandstof krijgt ingespoten bij een warme start en verzuipt. Anders is het mogelijk dat de injectors nadruppelen met hetzelfde resultaat, na een tijdje stilstaan verdampt de brandstof weer.

Als je de auto laat uitlezen zou die sensor er in elk geval moeten uitkomen.

Klassiekerrijder zei:
Het zou kunnen dat er een sensor stuk is waardoor de motor teveel brandstof krijgt ingespoten bij een warme start en verzuipt. Anders is het mogelijk dat de injectors nadruppelen met hetzelfde resultaat, na een tijdje stilstaan verdampt de brandstof weer.

Als je de auto laat uitlezen zou die sensor er in elk geval moeten uitkomen.

Hartelijk dank voor je reactie, maandag maar even langs de garage en kijken wat ze zeggen.

Is die ook wel eens spontaan uitgevallen tijdens een langere rit?

En wat gaat er mis met starten? Geen enkel geluid of rommelig geluid? of klinkt het alsof er helemaal niks aanslaat maar draait de motor wel op de startmotor?

Pobresh zei:
Is die ook wel eens spontaan uitgevallen tijdens een langere rit?

En wat gaat er mis met starten? Geen enkel geluid of rommelig geluid? of klinkt het alsof er helemaal niks aanslaat maar draait de motor wel op de startmotor?

Nee hij is niet uitgevallen tijdens het rijden en start verder ook gewoon goed. Ik heb hem vandaag warm en koud al een keer of 8 kunnen starten. Toen het gebeurde leek het een beetje alsof de accu leeg is en er niet genoeg energie is om de motor te starten. Het is een beetje een rommelig geluid. Een beetje het standaard geluid van een auto die niet start.

Had dat met mijn 818, regelmatig problemen met starten, net of de accu leeg was. veel meer dan klik klik hoorde je dan niet. soms ook echt helemaal niks. Na 5 minuten proberen, starte hij dan in ene alsof er niks aan de hand was.
Heeft me een aardig zoektocht gekost, maar bleek uiteindelijk een slecht contact te wezen in een stekker die 2 kabelbomen met elkaar verbond.

Terug
Bovenaan