Auto start niet, ten einde raad

Yannick 1538041

Net ingestapt
Hallo hopelijk toekomstige helpers

Ik had een vraag voor de iets wat hele slimme mensen onder onders, ik ben in het bezit van een golf 1.4 16v benzine. Motorcode BCA uit 2002 augustus, handgeschakeld.
Vorige weekend viel mijn vermogen weg onder het rijden, vlak daarvoor hoorde we achter bij de benzinetank een schrapend geluid van 2 seconden. De auto schokte 2 keer en ik kon geen gas meer geven en heb de auto aan de kant gezet. Sindsdien start de auto niet meer, weggesleept naar huis en hier staan we dan al een hele week met verbazingwekkende ogen naar te kijken.

- Accu is oke
- Nieuwe brandstofpomp
- Bougies vonken allemaal
- Geen storingen ( uitgelezen door de VW monteur )
- Luchtfilter is schoon
- Bougies ook allemaal nat
- Startmotor draait
- Brandstofslangen werken allemaal, en er komt brandstof in de motor

Kortom, er is brandstof, er is lucht en er is onsteking maar de auto start niet, heel simpel weg moet een auto toch stationair kunnen lopen op brandstof, ontsteking en lucht? Ik hoop dat jullie mij nog kunnen helpen, want ik en met mij vele monteurs snappen er niks van

* lekke koppakking? als daar een probleem mee is/was dan staat er koelvloeistof in een of meerdere cilinders en dan loopt ie niet meer.

ps dat er bij het uitlezen geen melding staat zegt niet alles: ik kreeg ooit bij mijn VAGmobiel een melding die 100% zeker incorrect was; oftewel het systeem dat meldingen doet wordt soms ook voor de gek gehouden door andere zaken.

Typisch dat 'vele monteurs' jou niet kunnen helpen. Waarvoor hebben ze dan gestudeerd, vraag ik me af.

zou de timing na kijken.

je hebt 5 dingen nodig om een benzine motor te laten draaien:
1. benzine
2.lucht
3.ontsteking
4.compressie
5.timing

Bougies allemaal nat??

Het enige wat volgens mij directe uitval kan veroorzaken én geluid kan geven in de buurt van de brandstoftank is de brandstofpomp. Er zit een nieuwe pomp in, zijn aanvoer en retourleiding goed aangesloten? Niet verkeerd om?

Oude benzinepomp gecontroleerd of op de gok vervangen? Als die defect was controleer dan de benzinedruk op de brandstofgalerij.

Terug
Bovenaan