Auto slaat af, toeren te laag

A

Anoniem

Guest
Beste leden,

Sinds een maand of 2 heb ik het probleem met mijn Skoda Felicia 1.3 uit 2000 dat als de auto stationair loopt het toerental vaak heel erg schommelt, de auto slaat dan net niet af. Wanneer ik vervolgens optrek dan gebeurt er niks (geen power) en dan slaat hij af.

Dit is niet altijd zo, en het maakt niet uit of de auto van te voren lang gelopen heeft of net is gestart, het komt willekeurig voor.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Alvast bedankt!

Het gasklephuis is verstelbaar, door de boutjes iets los te halen, het minimaal te draaien en weer vast te zetten. Als het gasklephuis niet goed vast zit of iets verschoven is tijdens ander onderhoud, zoals het vervangen van een distributieriem, dan komt het toerental te laag, wat heel goed bovenstaand effect kan geven.

De instelling hiervan zou je kunnen laten controleren, als dit de oorzaak is, is het normaal maar een paar minuutjes werk om het goed te zetten.

Het kan echter ook in de aansturing van het gasklephuis of in de luchtsensor/lambdasensor zitten. Het is lastig om te zien welke, ook met een diagnoseapparaat, dus vaak worden ze preventief allemaal vervangen, wat waarschijnlijk een eind richting de dagwaarde gaat. Dus als ze over sensoren beginnen ofwel een vaste prijs voor een werkende oplossing afspreken ofwel beter niet aan beginnen.

Terug
Bovenaan