Auto ruikt niet fris

Mechanix

Kilometervreter
Sinds een weekje ruikt mijn auto bij het instappen niet fris (en nee, dat komt niet door mezelf :)). Lucht is moeilijk te omschrijven, maar het komt in de buurt van een oude koelkast. Niet erg best dus. Als ik de ventilator en evt. airco aanzet, is de vieze lucht gelukkig snel weer weg. De auto is verder schoon van binnen, dus er ligt voor zover ik weet nergens iets te ontbinden. Er lijkt ook nergens water naar binnen te komen. De airco doet het, maar er is verder nog nooit iets aan gedaan. Dat lijkt mij de eerste verdachte. Is dat inderdaad een optie om te laten onderzoeken, of zouden er ook andere boosdoeners kunnen zijn?

Bonusvraag: auto gaat wel van het slot met de AB, maar niet meer op slot. Zou er dan een nieuw batterijtje in moeten?

Als de lucht verdwijnt met het aanzetten van de airco, zal het niet aan de airco liggen lijkt mij. Zeker weten dat er nergens het tapijt misschien wat vochtig is of zo?

Het eerste...voel overal aan de matten of het droog is. Ook bij het reservewiel. Klinkt als een vochtprobleem.

Tweede is te proberen. Het batterijtje zal de wereld niet kosten.

Ik zou als eerst de matten en de reservewielbak bekijken. Ik verwacht ook ergens vocht.
Vochtvreter in de auto kan sowieso geen kwaad.

Mijn vrouw had ook ooit een stank in de auto. De. Boodschappen gooide ze vaak los achterin. Het was zomer. En ik dacht dat ze brie had gekocht maar kon die niet vinden in de koelkast. Na een paar dagen eens onder/tussen de achterbank gekeken en daar lag ie :D

D Elzinga zei:
Mechanix zei:
dus er ligt voor zover ik weet nergens iets te ontbinden.

Ook in de asbak gekeken?
Hoe lang kan je een banaan als huisdier houden?

Matten voor zijn in ieder geval droog. Zal nog even in de kofferbak en de reservewielbak kijken. Maar kan er geen viezigheid in het interieurfilter zitten, of schimmel in de ventilatiekanalen of iets dergelijks?

Barri zei:
Mijn vrouw had ook ooit een stank in de auto. De. Boodschappen gooide ze vaak los achterin. Het was zomer. En ik dacht dat ze brie had gekocht maar kon die niet vinden in de koelkast. Na een paar dagen eens onder/tussen de achterbank gekeken en daar lag ie :D

Brrrr, nasty. :p

Gewoon interieur even goed onder handen nemen en schoonmaken. Wie weet wat je allemaal gaat tegenkomen. Vieze matten, schimmel, noem maar op. Niet vergeten de ramen en raamrubbers. Ook ventilatieopeningen onder voorruit bij ruitenwissers vrij maken van bladafval en andere troep dat zich daar vaak verzamelt.

Nou heren, jullie hadden gelijk hoor.

En die punt brie van Barri is ook teruggevonden... o_O

Volgens mij is deze hele situatie ontstaan sinds ik de knop van de achterklep schoon heb gemaakt. Maar ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik fout heb gedaan waardoor er nu water naar binnen kan. https://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,5811511,page=3 Iemand ideeën?

Alleen nu nog oplossen... :T Volgens mij komt het via de achterlichten naar binnen, en niet via de kofferbakknop.

Maar problemen komen nooit alleen, want vandaag brak ook een stukje van een schroefveer af. Waarschijnlijk net iets te vaak gezegd dat die auto probleemloos is... o_O

Toeval bestaat niet zeggen ze. Ik zou toch eens goed de werkzaamheden nalopen. Wat je kan doen is dat jij in de kofferbak kruipt terwijl iemand anders met een tuinslang de achterkant nat spuit. Kijken waar het weg komt zeg maar. Kom je er echt niet uit, dan Jannie de botte bijl methode gebruiken. Een gat boren op het laagste punt.m

Boppie zei:
Toeval bestaat niet zeggen ze. Ik zou toch eens goed de werkzaamheden nalopen. Wat je kan doen is dat jij in de kofferbak kruipt terwijl iemand anders met een tuinslang de achterkant nat spuit. Kijken waar het weg komt zeg maar. Kom je er echt niet uit, dan Jannie de botte bijl methode gebruiken. Een gat boren op het laagste punt.m

Heb ik gedaan, maar niks geks tegengekomen. Boel wat vaster gezet, maar meer kan ik niet doen. Toen vond ik dit filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=jHodcI7ddt0 En ik denk dat dit het issue is, want de bekleding tegen de zijkanten van de kofferruimte zijn ook nat.

Blijkbaar een meer voorkomend probleem, maar net wat te lastig om zelf op te lossen vrees ik... :(

Dan zou ik het advies van Piet volgen. Druk die dop eruit.

Op zich is het demonteren van de bumper niet heel lastig, je moet alleen uitdokteren hoe.

Terug
Bovenaan