A
Anoniem
Guest
Vandaag met onze Mazda 3 uit 2004 voor het eerst een berg opgereden, ging prima. Paar uur gehiked en vervolgens weer naar beneden gereden. Daarbij eigenlijk continue in de 2 op de motor afgeremd. Waar nodig voor de bochten kort bijgeremd.
Zo’n 1000 hm lager krijg ik plotseling het gevoel dat de wagen meer vaart maakt. Kom er dan achter dat deze niet meer op de motor remt en zelfs extra toeren begint te maken (alsof ie hem juist in de 2 begint te duwen ipv remmen) Vervolgens op de remmen gaan afremmen en na een paar bochten stil gezet. In dat korte stukje waren de remmen inmiddels ook loeiheet geworden.
Gevaarlijke situatie dus en best geschrokken. Auto laten koelen. Vloeistoffen bleken allemaal op niveau. Koppeling zou jaar geleden vervangen zijn. Pakt ook gewoon direct. Na half uur wachten, de laatste paar bochten naar beneden genomen. Wagen remde toen 50/50 wel/niet op motor. Onderaan bij stopstreep met rem en koppeling in en versnelling in 1, schoot toeren nog even naar 2000-2500. Vervolgens stationair. Daarna half uur zonder problemen terug naar appartement gereden.
Iemand enig idee?
Zo’n 1000 hm lager krijg ik plotseling het gevoel dat de wagen meer vaart maakt. Kom er dan achter dat deze niet meer op de motor remt en zelfs extra toeren begint te maken (alsof ie hem juist in de 2 begint te duwen ipv remmen) Vervolgens op de remmen gaan afremmen en na een paar bochten stil gezet. In dat korte stukje waren de remmen inmiddels ook loeiheet geworden.
Gevaarlijke situatie dus en best geschrokken. Auto laten koelen. Vloeistoffen bleken allemaal op niveau. Koppeling zou jaar geleden vervangen zijn. Pakt ook gewoon direct. Na half uur wachten, de laatste paar bochten naar beneden genomen. Wagen remde toen 50/50 wel/niet op motor. Onderaan bij stopstreep met rem en koppeling in en versnelling in 1, schoot toeren nog even naar 2000-2500. Vervolgens stationair. Daarna half uur zonder problemen terug naar appartement gereden.
Iemand enig idee?