Auto overnemen na leasecontract voor welke bedrag?

A

Anoniem

Guest
Mijn lease contract loopt volgende maand af. Het is een Golf GTE van 2015 met 145000km. Ik zou de auto best graag willen overnemen om nog een paar jaar in te rijden. Nu heb ik al eens rond gekeken maar wat zou een goede prijs zijn om over te nemen van de leasemaatschappij?. Ik twijfel nog of ik misschien een BMW 1 serie van hetzelfde jaar wil terug kopen, alleen weet ik niet wat ik koop dan. Thanks. John.

Heb je iets te kiezen dan?
Volgens mij komt de leasemaatschappij gewoon met een prijs en als jij het daar niet voor wil doen gaat ie naar een gigantisch occasion centrum waar ze het nogmaals proberen voor diezelfde prijs.

John 7623203 zei:
Mijn lease contract loopt volgende maand af. Het is een Golf GTE van 2015 met 14500km. Ik zou de auto best graag willen overnemen om nog een paar jaar in te rijden. Nu heb ik al eens rond gekeken maar wat zou een goede prijs zijn om over te nemen van de leasemaatschappij?. Ik twijfel nog of ik misschien een BMW 1 serie van hetzelfde jaar wil terug kopen, alleen weet ik niet wat ik koop dan. Thanks. John.
Heb je de leasemaatschappij überhaupt al benaderd?

In het verre verleden kon je nog wel eens een lease-auto voor een geschikte prijs (boekwaarde) overnemen, maar die tijd is voorbij.
De leasemaatschappijen hebben vaak een eigen occasioncentrum en de prijs waarvoor hij daar wordt aangeboden is ook de prijs waar jij hem voor kunt kopen.
En dat is vaak de normale marktprijs.
Het enige voordeel is dat je de geschiedenis van de auto kent.

Nou wat ik te kiezen heb is of ik de auto wil overnemen voor die prijs. Is hij te duur dan laat ik hem schieten en ga ik zoeken naar een andere auto (BMW 1 serie).

Nee ze komen deze week met een aanbod. Maar wat zou hij nog waard zijn denk je?

Ergens tussen de 12.500 en 16000 euro ex btw. Daar staan ze voor op Gaspedaal.

Ik zit in een vergelijkbare situatie en heb pas een aanbod gekregen van de leasemaatschappij dat ongeveer 700 euro onder de prijs ligt van vergelijkbare auto's in hun occasioncentrum. Die 700 euro zijn waarschijnlijk de kosten die zij hebben als ze 'm in de showroom zetten (poetsen, dood geld, etc).

Terug
Bovenaan