Auto onderverhuren, hoe zit dat?

Paardjes 1056144

Net ingestapt
Beste forumleden,

Ik zie laatste tijd vaak om mij heen dat er auto's worden doorverhuurd onder Duitse kenteken. Ik vroeg mij af hoe dat in elkaar zit..
Is het mogelijk om als Nederlander een Duitse auto te leasen/huren voor een aantal maanden, en die weer door te verhuren in Nederland? Wat komt er allemaal eventueel bij kijken?

Ik kijk uit naar jullie reactie!

Er zijn al heel veel items over dit onderwerp hier verschenen en het antwoord is kort en krachtig: het mag absoluut niet in uw geval.
Wel natuurlijk als aan alle belastingverplichtingen is voldaan (o.a. BPM), maar dan zie ik het voordeel niet.
Er zijn een paar uitzonderingen die je moet aanvragen en die gelden bijna altijd alleen maar met een maximum van 2 weken.

Mooi business plan! Gewoon doen! De Duitse verhuurder zal vast niets in het verhuurcontract hebben opgenomen over eventuele doorverhuur aan wie dan ook. En bij schade, gewoon niet melden! Of veel later melden nadat de auto is "gestolen" en uitgebrand is teruggevonden. Let op dat je de sleutels daarbij niet in het contact laat zitten en de track & trace verwijdert is, voordat je 'm als gestolen opgeeft.

Terug
Bovenaan