auto minder valide

jos 8800976

Net ingestapt
Goedendag,

Heb vorig jaar een ernstig motorongeluk gehad en zit nu met de volgende beperkingen:
zeer beperkte functie linkerarm(meerdere breuken en een elleboog prothese) Heup is gebroken geweest en geeft bij langdurig zitten klachten.

Ben nu dus opzoek naar een auto met hoge instap,Fatsoenlijk instelbare stoel, automaat, park assist en eventueel andere functies die bewegingen verminderen/ verlichten die ik zo niet kan bedenken.
auto voor een gezin met 1 kind.
auto nieuw of van een recent bouwjaar.
budget is 25.000

Mercedes b-klasse

Citroën c4 picasso/spacetour

Voor rond €10.000 heb je ook een lancia delta, die hebben zo nu en dan ook park assistent.

Kan je je hele linker arm niet meer gebruiken? Auto's uit de BMW stal (ook Mini dus) hebben de cruise control aan de rechterkant van het stuur zitten in plaats van links, dan kan dan iets zijn om mee te nemen in de keuze. Of meer auto's dat hebben durf ik niet te zeggen, in ieder geval Opel en Volvo zit die links op het stuur.

De nieuwe Renault Captur met automaat lijkt mij ook een goede optie.
Axiaal verstelbaar stuur, leverbaar met park assist, camera's rondom, de auto is ook leverbaar met semi autonome rijhulpsystemen. De meeste bediening zit op of rechts achter het stuur, of aan de rechterzijde.

Mijn advies is om langs een Honda Dealer te gaan vragen naar de nieuwe Jazz. De Jazz hybride is van 2020, en heeft Honda Sensing.
Hiermee is zijn ze reeds jaren mee bezig.

De Jazz Executive is pittig geprijsd.
Het stuur ziet er zo uit.

honda-jazz-8534973-41-640.jpg
honda-jazz-8534973-40-640.jpg

De auto is volgens mij hoog genoeg, maar lager dan een VW T-cross. De T-cross hebben wij in de familie, op het stuur is het net andersom,
persoonlijk ook niet mijn voorkeur. Maar ook een alternatief.

De stoelen is een kwestie van uitproberen. Ik ben met een goede vriend in zijn 10 jaar oude BMW 3 serie, de Jazz gaan bekijken. De Jazz zit veel beter dan de oude BMW. Het blijft iets van zelf gaan proefzitten.

Een familielid had ook een motorongeluk gehad., en ze kan alleen in een Renault Megane prettig zitten.
Mijn advies zou zijn, om een een stoel te laten aanmeten naar gelang jouw wensen en eisen.

EVV zei:
Kan je je hele linker arm niet meer gebruiken? Auto's uit de BMW stal (ook Mini dus) hebben de cruise control aan de rechterkant van het stuur zitten in plaats van links.
..

Vanaf 2005 de 3 en 5 serie, X3, X1 e.d links, maar op het stuur dus redelijk te bedienen.

Als gezin zou een Yaris , captur of jazz te klein zijn imo.

Kijk eens naar een Nissan QQ , deze heeft een automaat , hoge instap , 360gr camera , en meer items die het jou zo comfortabel mogelijk maken .

NVE87 zei:
Als gezin zou een Yaris , captur of jazz te klein zijn imo.

Kijk eens naar een Nissan QQ , deze heeft een automaat , hoge instap , 360gr camera , en meer items die het jou zo comfortabel mogelijk maken .

Een jazz te klein? De cvt automaat uit de Nissan qq staat bekend om zijn aandachtspunten.

En een EV?

Is een BMW I3 bijvoorbeeld ruim genoeg?

https://www.viabovag.nl/auto/bmw-i3-i3-170pk-aut-cruise-en-climate-contrincl-2000-euro-subsidie-66ie55y

( Ivm korte stukjes rijden)

Heb naar meerde auto's gekeken en heb een shortlist, nissan qq, renault capture en kia niro. Allemaal prima qua zitcomfort(tenminste die 2 minuten in de showroom) Kia 2018 is qua opties het beste en ook qua verbruik. Moet nog een proef rit maken, maar de kia zal het waarschijnlijk gaan worden.

Terug
Bovenaan