Auto met lage instap en lage kofferbakrand

Best forum,

Mijn dochter is een kleine vrouw, gehandicapt, zit in een rolstoel. Ik ben op zoek naar een andere auto, om haar te kunnen vervoeren. Een rolstoelauto vinden we niet fijn, . We willen graag een normale personenauto. Wel één met een lage instap en een lage stoelhoogte (max. 55 cm gemeten vanaf de straat tot aan de bovenkant van de stoelzitting.
Ook moet de auto een lage kofferbakrand hebben en een flinke laadruimte, om haar rolstoel op z'n zijkant neer te kunnen leggen, zonder dat hij gedemonteerd moet worden.
Verder moet de auto ook in een automaat uitvoering te verkrijgen zijn. Ik heb een sterke voorkeur voor een japanse benzineauto.

Heeft iemand een suggestie welke auto hiervoor in aanmerking zou kunnen komen? Ik kan tot ongeveer € 17.500,00 besteden. Een heel goede occasion is uiteraard ook prima.
Het gaat mij erom waar ik het beste naar kan zoeken.

Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet,
Connny

Is een Toyota Auris Touring Sports een optie?
Auris
toyota-auris-touring-sports-1-8-hybrid-lease-1-8-hybrid-lease.jpg

Honda Civic
honda-civic-tourer-1-8-elegance-business-edition-automaat-navi-pdc.jpg

De al genoemde Toyota Auris en Honda Civic zijn de meest voor de hand liggende Japanse stationcars opties.

Je kunt ook naar de Koreaanse stationcar opties zoals de Kia Ceed en Hyundai I30 kijken. Bij Kia heb je 7 jaar fabrieksgarantie en bij Hyundai 5 jaar.

Conny, met hoeveel personen ga je de auto gaat gebruiken?
Mijn (ex) buurman, rolstoeler, en zijn vrouw reden altijd met z'n tweeën. Dan heb je echt geen station- of bestelwagen nodig. De vouwbare rolstoel moest bij hen natuurlijk ook mee, dat ging zó (en de koffer vrij voor de boodschappen etc.):

img1883869477-1458587766907.jpg

In een Honda Jazz (Japans, benzine, automaat) met de zgn. "magic seats". Zittingen achterbank opgeklapt en ruimte zat voor de rolstoel.
Vrijwel geen tildrempel en de deuren openen bijna 90 graden, dus makkelijk laden (en instappen).

gallery-image002-1358436650.jpg

Dan kun je kiezen voor het nieuwste model (met een mogelijkheid voor 4 jaar garantie!): https://www.autowereld.nl/honda/jazz/1-3i-v-tec-comfort-automaat-navigatie-31435756/details.html

honda-jazz-1-3i-v-tec-comfort-automaat-navigatie.jpg

Maar het kan natuurlijk ook voor véél minder geld: https://www.autowereld.nl/honda/jazz/1-4-exclusive-automaat-31259436/details.html

honda-jazz-1-4-exclusive-automaat.jpg

Of als hybride, deze met 2 jaar garantie: https://www.debois.nl/showroom/occasions/detail/8251399

honda-jazz-1-4-hybrid-elegance-cruise-control-panoramadak-dealer-onderhouden.jpg

Jazzik zei:
Connie, met hoeveel personen ga je de auto gaat gebruiken?
Mijn (ex) buurman, rolstoeler, en zijn vrouw reden altijd met z'n tweeën. Dan heb je echt geen station- of bestelwagen nodig. De vouwbare rolstoel moest bij hen natuurlijk ook mee, dat ging zó (en de koffer vrij voor de boodschappen etc.):

img1883869477-1458587766907.jpg

In een Honda Jazz (Japans, benzine, automaat) met de zgn. "magic seats". Zittingen achterbank opgeklapt en ruimte zat voor de rolstoel.
Vrijwel geen tildrempel en de deuren openen bijna 90 graden, dus makkelijk laden (en instappen).

Dan kun je kiezen voor het nieuwste model (met een mogelijkheid voor 4 jaar garantie!): https://www.autowereld.nl/honda/jazz/1-3i-v-tec-comfort-automaat-navigatie-31435756/details.html

honda-jazz-1-3i-v-tec-comfort-automaat-navigatie.jpg

Maar het kan natuurlijk ook voor véél minder geld: https://www.autowereld.nl/honda/jazz/1-4-exclusive-automaat-31259436/details.html

Of als hybride, deze met 2 jaar garantie: https://www.debois.nl/showroom/occasions/detail/8251399

honda-jazz-1-4-hybrid-elegance-cruise-control-panoramadak-dealer-onderhouden.jpg

(y)

A

Anoniem

Guest
Best forum,

Mijn dochter is een kleine vrouw, gehandicapt, zit in een rolstoel. Ik ben op zoek naar een andere auto, om haar te kunnen vervoeren. Een rolstoelauto vinden we niet fijn, . We willen graag een normale personenauto. Wel één met een lage instap en een lage stoelhoogte (max. 55 cm gemeten vanaf de straat tot aan de bovenkant van de stoelzitting.
Ook moet de auto een lage kofferbakrand hebben en een flinke laadruimte, om haar rolstoel op z'n zijkant neer te kunnen leggen, zonder dat hij gedemonteerd moet worden.
Verder moet de auto ook in een automaat uitvoering te verkrijgen zijn. Ik heb een sterke voorkeur voor een japanse auto.

Heeft iemand een suggestie welke auto hiervoor in aanmerking zou kunnen komen? Ik kan tot ongeveer € 17.500,00 besteden. Een heel goede occasion is uiteraard ook prima.
Het gaat mij erom waar ik het beste naar kan zoeken.

Alvast heel hartelijk bedankt voor het meedenken.

Vriendelijke groet,
Connny

de eerste waar ik op kom met uwe eisenis een berlingo(generatie 2 van 2008 tot 2017)

word vaak door moeders gebruikt. omdat de kinderwagen niet ver moet worden op getilt.
en er kan veel in. zeker de lwb.

voorbeeld berlingo
dit is toevallig een electrice.

maar als uwe budget het toelaat. zou ik zeker kijken naar hetnjieuwe model. die is al 1.2turbo benzine te krijgen..en als 8 traps automaat. die is zeker de moeite waard.

Moet het benzine of diesel zijn?

De benzine berlingo is voor dat budget niet te krijgen met een automaat.

Je moet wel goed opletten in het algemeen welke automaat je kiest. Een semi automaat noemen ze ook wel half automaat moet je niet aan beginnen ,het rijdt waardeloos, en ze zijn storingsgevoelig.

De nissan die ik je stuurde heeft een traploze automaat.

Het is geen schoonheid, maar lijkt wel aan de kriteria te voldoen. Dank voor je moeite in ieder geval. Ik kijk even aan of er nog meer suggesties binnenkomen. Ik hou me aanbevolen.

Is het een vouwbare rolstoel? Dan past 'ie hier achter de voorstoelen met de achterzittingen van de "magic seats" omhoog geklapt:

In een Honda Jazz dus, die is er ook met (CVT) automaat, zoals deze: https://www.autowereld.nl/honda/jazz/1-4-exclusive-automaat-31259436/details.html

Ook als hybride, ook CVT automaat en voor veel minder dan € 17.500,-. Deze met 2 jaar Honda Quality Plus garantie: https://www.debois.nl/showroom/occasions/detail/8251399

Conny 6236553 zei:
Het is geen schoonheid, maar lijkt wel aan de kriteria te voldoen. Dank voor je moeite in ieder geval. Ik kijk even aan of er nog meer suggesties binnenkomen. Ik hou me aanbevolen.

@ Conny bedankt voor het compliment ;-) , je hebt je post eigenlijk in de verkeerde rubriek geplaatst. Als je post in dezecrubriek plaats https://www.autoweek.nl/forum/list.php?10

Krijg je denk meer tips en adviezen

Oh ja was je er al uit of het diesel of benzine moet worden

Eén topic IS natuurlijk voldoende Ivanov.
Maar de twee topics aan elkaar plakken met de identieke openingspost van het eerst geopende ergens halverwege lijkt ehhh... wat verwarrend?
c050.gif

Er wordt gevraagd om een auto met een instaphoogte van max. 55 cm.
De Meriva: 62 cm.
Kia Soul: 65 cm.
Nissan Cube: 67,5 cm.
De ook genoemde Citroen Berlingo hoeven we het helemaal niet over te hebben. Die is er in benzine uitvoering niet met automaat en de instaphoogte... ^
En ja, ik weet het: bij de Jazz is het ook 56 cm. Eén centimeter meer dan gevraagd dus.
Probeer ik toch een geschikte auto met minder instaphoogte te vinden, waar je ook met 4 personen én een rolstoel mee op stap kunt, dan vallen de genoemde Toyota Auris TS en Honda Civic Tourer ook af wegens een paar centimeter teveel instaphoogte.
Uiteindelijk kom ik dus bijvoorbeeld uit bij een (geen Japanse maar Koreaanse) Kia Ceed SW automaat.
Die heeft een instaphoogte van 49 cm en een bagageruimte van meer dan 500 liter.

Dit lijkt een heel aantrekkelijke met nog tot januari 2024 fabrieksgarantie: https://www.autowereld.nl/kia/ceed/1-6-gdi-dynamic-1300-kg-trekgewicht-navi-clima-camera-31215830/details.html

kia-cee-d-1-6-gdi-dynamic-1300-kg-trekgewicht-navi-clima-camera.jpg

kia-cee-d-1-6-gdi-dynamic-1300-kg-trekgewicht-navi-clima-camera.jpg

Misschien zou Corry eens naar zoiets kunnen kijken als de auto voor meer dan 2 personen plus rolstoel gebruikt gaat worden. Ze zijn er ook ouder en dus wat goedkoper.

Ee rolstoel niet ingeklapt achterin, dan heb je een aardige bagageruimte nodig. Ik zit te denken aan een Citroën Nemo of Ford Tourneo Courier, maar volgens mij zijn die er niet als automaat.

@ jazik en Bari , ik had idd de focus op auto's met de wat grotere deuren, en een bestelachtige personen uit Japan zijn zeldzaam en lijkt misschien ook teveel op een rolstoel auto.

Zonder huiswerk gemaakt te hebben en weet dat die niet uit Japan komt, maar is een Renault Kangoo misschien iets.

Of een Toyota Yaris Verso, dan hou je ook nog geld over

Jongens, nog een keertje de openingspost lezen....:

Conny 6236553 zei:
Best forum,

We willen graag een normale personenauto. Wel één met een [size=large]lage instap[/size] en een lage stoelhoogte ([size=large]max. 55 cm[/size] gemeten vanaf de straat tot aan de bovenkant van de stoelzitting.

Jazzik zei:

Conny 6236553 zei:
Best forum,

We willen graag een normale personenauto. Wel één met een [size=large]lage instap[/size] en een lage stoelhoogte ([size=large]max. 55 cm[/size] gemeten vanaf de straat tot aan de bovenkant van de stoelzitting.
Meest rare eis die ik in tijden gelezen heb, doe dan max 58 cm krijg je een veel ruimere keuze in auto's.

Epica zei:
Jazzik zei:

Conny 6236553 zei:
Best forum,

Meest rare eis die ik in tijden gelezen heb, doe dan max 58 cm krijg je een veel ruimere keuze in auto's.

MIsschien niet zó raar, als je de openingspost nu nog één keertje (goed) leest. De eerste zin maakt al duidelijk wat de reden is, toch?
a015.gif
:

Conny 6236553 zei:
Best forum,

Mijn dochter is een kleine vrouw, gehandicapt, zit in een rolstoel.

Duidelijk?

Jazzik zei:
Epica zei:
Jazzik zei:

Conny 6236553 zei:
Best forum,

MIsschien niet zó raar, als je de openingspost nu nog één keertje (goed) leest. De eerste zin maakt al duidelijk wat de reden is, toch?
a015.gif
:

Conny 6236553 zei:
Best forum,

Mijn dochter is een kleine vrouw, gehandicapt, zit in een rolstoel.

Duidelijk?
Hele boel geblaat geen inhoud, die 2 centimeters maken echt het verschil niet.

Epica zei:

Geblaat...??? Die 2 centimeters maken echt het verschil niet? Jij schijnt Conny's dochter te kennen?
Overigens: 2 centimeters?
c086.gif
Jij had het toch over 58 cm? 58 - 55 = 3, niet 2, toch?
c050.gif

Jazzik zei:
Epica zei:

Geblaat...??? Die 2 centimeters maken echt het verschil niet? Jij schijnt Conny's dochter te kennen?
Overigens: 2 centimeters?
c086.gif
Jij had het toch over 58 cm? 58 - 55 = 3, niet 2, toch?
c050.gif
Dat is de categorie, maar blijkbaar ben je niet slim genoeg omdat te snappen. Maar moet je iemand kennen om te weten dat 2 of om jou blij te maken 3 centimeter geen verschil maakt?

Terug
Bovenaan