Auto maakt een vreemd ''rrrrr'' geluid [video].

xvmlx

Wegverkenner
Hoi,

Net toen ik naar huis reed viel het mij op dat bij gas los laten en terug vallen naar 50 of 30km/h, er een vreemd rrrr geluid komt onder uit de motorkap. Ik heb het even opgenomen zodat jullie het ook kunnen horen. Als je oordopjes gebruikt dan hoor je het beter..

Bij 0:13, 0:27, 0:49, 0:57 en 1:22 is het geluid duidelijk te horen.

Het filmpje:

Dit geluid kwam trouwens twee maanden geleden ook een keer voor. Na die dag had ik hier geen last meer van gehad. Heel vreemd.
Iemand enig idee? Wil graag weten wat het is..

Het gaat om een Volkswagen scirocco 1.4 tsi 122PK bouwjaar 2009.

Alvast bedankt.

xvmlx zei:
...er een vreemd rrrr geluid komt onder uit de motorkap...

Als ik dit zo lees denk ik als eerste aan de distributieketting(spanner). De resonantie lijkt zich met name voor te doen bij 'gas los' en rond de 1800-2000 tpm. Om een goede analyse te kunnen stellen zou ik een monteur vragen om even met je mee te rijden en probeer dit geluid dan ook weer te reproduceren.

Enzo Ferrari zei:
xvmlx zei:
...er een vreemd rrrr geluid komt onder uit de motorkap...

Als ik dit zo lees denk ik als eerste aan de distributieketting(spanner). De resonantie lijkt zich met name voor te doen bij 'gas los' en rond de 1800-2000 tpm. Om een goede analyse te kunnen stellen zou ik een monteur vragen om even met je mee te rijden en probeer dit geluid dan ook weer te reproduceren.

Zou dit dan niet altijd het geval moeten zijn? Want ik had dit twee maanden geleden ook een keer gehad maar vervolgens tot gisteren helemaal niet..

xvmlx zei:
Hoi,

Net toen ik naar huis reed viel het mij op dat bij gas los laten en terug vallen naar 50 of 30km/h, er een vreemd rrrr geluid komt onder uit de motorkap. Ik heb het even opgenomen zodat jullie het ook kunnen horen. Als je oordopjes gebruikt dan hoor je het beter..

Het filmpje:

Dit geluid kwam trouwens twee maanden geleden ook een keer voor. Na die dag had ik hier geen last meer van gehad. Heel vreemd.

Alvast bedankt.

Vrijlooppoelie van de dynamo.

TomTom zei:
xvmlx zei:
Hoi,

Het filmpje:

Alvast bedankt.

Vrijlooppoelie van de dynamo.

Hoi, gaat het dan om een lagertje dat niet goed is? Kan ik hiermee verder rijden of moet dit direct
vervangen worden?

Lastig te zeggen. Een lager dat je gaat horen kan soms makkelijk een jaar (of zelfs meer) goed gaan, maar soms is het ook in hele korte tijd gedaan.

Als je het zoals je beschrijft, nog sporadisch hoort, zou ik me niet direct zorgen gaan maken.

Terug
Bovenaan