Auto kopen.

A

Anoniem

Guest
Hallo mensen ik ben op zoek naar een auto budget 1500 euro
mijn voorkeur gaat naar een VW polo of een Seat ibiza wat zijn de dingen waar ik extra moet letten op deze 2 autos bij het aanschaffen?
moet ik bijvoorbeeld letten hvl km die gelopen heeft en hvl eigenaren die gehad heeft? en het apk historie?

Aub laat het mij weten.

alvast bedankt !

haarr zei:
Kijk of de onderhoudshistory klopt.

Of het klopt met wat in de onderhouds boekje staat of met wat de verkoper zegt ? En wat dan als er niks staat aangegeven in de onderhouds historie ?

Heb je een linkje naar de beide auto's? Dan weten de mensen hier ook hoe oud ze zijn, welke motor er in ligt etc...
In het algemeen; 1500 voor een auto is niet veel, een nieuwe apk zou fijn zijn, net als banden en remmen, uitlaat die nog even mee kunnen...op youtube staan genoeg filmpjes met tips voor een proefrit. Ook tips die je helpen de ergste motor problemen uit te sluiten. Zeker met dit budget zou ik het liefst kopen bij een lokale garage die je kent/ vertrouwd. Welk merk het is zou me minder interesseren.

De VW Polo en Seat Ibiza hebben vele jaren gehoord tot de minst betrouwbare auto's in het B segment. Met veel bekende motor problemen. Dat zie je jammer genoeg niet aan de stevige tweedehands prijzen. De 1.4 16V motoren hebben vaak last van kantelende zuigers en een hoog olieverbruik.

Let op met import, met de kilometerstanden is regelmatig gerommeld, of ze kunnen een schade verleden hebben. Belangrijk is een sluitende onderhoudshistorie, een auto die aantoonbaar goed en regelmatig is onderhouden.

Voor 1500 Euro vind je vaak oude rommel, de Seat Ibiza en VW Polo zijn populair dus relatief duur. Je kunt met dit budget beter kijken naar niet populaire of vergeten auto's.

Jair 7627153 zei:
haarr zei:
Kijk of de onderhoudshistory klopt.

Of het klopt met wat in de onderhouds boekje staat of met wat de verkoper zegt ? En wat dan als er niks staat aangegeven in de onderhouds historie ?

Als er niets staat aangegeven zoek je een andere.

ak2 zei:
De VW Polo en Seat Ibiza hebben vele jaren gehoord tot de minst betrouwbare auto's in het B segment. Met veel bekende motor problemen. Dat zie je jammer genoeg niet aan de stevige tweedehands prijzen. De 1.4 16V motoren hebben vaak last van kantelende zuigers en een hoog olieverbruik.

Let op met import, met de kilometerstanden is regelmatig gerommeld, of ze kunnen een schade verleden hebben. Belangrijk is een sluitende onderhoudshistorie, een auto die aantoonbaar goed en regelmatig is onderhouden.

Voor 1500 Euro vind je vaak oude rommel, de Seat Ibiza en VW Polo zijn populair dus relatief duur. Je kunt met dit budget beter kijken naar niet populaire of vergeten auto's.

Gisteren had ik even 4€ betaald voor een aantrekkelijke VW polo die 160k op de teller had die gene wilde daar 1500€ voor hebben t was van bj 2006 en de gene had niks in de beschrijving gezet dus ik ging kijken in zijn onderhouds historie maar stond ook niks maar betekent het dan dat die gene bij een niet erkend garage de auto heeft laten onderhouden ? Of dat hij zelf aan de auto doet sleutelen ?

Tja dat weet je dan dus niet...
Maar je hebt de verkoper gesproken neem ik aan? Particulier of bedrijf? Wat kon hij vertellen over de auto en het onderhoud dat er aan gedaan is? Misschien heeft hij nog wat facturen van de laatste beurten? Overigens denk ik dat je ook geen sluitende onderhoudshistorie moet verwachten in deze prijsklasse. Ik denk dat de meeste mensen tegenwoordig digitaal de rekening krijgen, hem betalen, delete en klaar ermee. ( ervan uitgaande dat je auto een dagwaarde heeft van een paar duizend)
Voor dit budget moet je gewoon zoeken naar een autootje zonder roest en met apk. Beetje profiel op de banden, redelijk recent beurtje, geen gekke bijgeluiden? Geen sludge? Geen rook? Dat heb je het belangrijkste wel gehad. Zoals gezegd: kijk even wat tips op youtube voor de proefrit.
En hou wat reserve aan, een auto kan altijd een keer stuk. zeker in deze prijsklasse.

vragen naar Garage rekeningen, maar ik zou me voor 1500 euro niet vastbinden aan een merk, maar gewoon naar de beste deal. , heel wat anders dan je vorige zoekopdracht.

Auto encyclopedie zei:
vroeger was Saab het merk voor huisartsen en tandartsen , wellicht is dat DS nu https://www.gaspedaal.nl/ds/elektrisch?srt=df-a
Volgens mij zit je in het verkeerde topic te reageren. Hij zoekt een auto tot 1500 euro

Terug
Bovenaan