A
Anoniem
Guest
Beste Autoliefhebbers,
Ik ben momenteel aan het twijfelen om een auto te kopen die 6 jaar heeft stilgestaan. Het betreft geen auto die heel duur of zeldzaam is in onderhoud (een golf) maar hij is al wel wat ouder (1990). Het is een opknapper en daar is de prijs ook naar dus ik ben me er van bewust dat ik er (flink) wat geld in moet steken. Maar ik kon niet helemaal inschatten hoeveel, de auto is in ieder geval roestvrij en motorisch lijken er geen grote mankementen.
Ik schatte in dat ik ieder geval moet vervangen;
- 4 nieuwe banden
- Schijfremmen voor
- Distributieriem + waterpomp/spanrollen (preventief)
- Grote beurt met olie, filters en vloeistoffen
- Nieuwe accu
- Controleren trommelremmen en bougies
Belangrijkste vraag aan jullie is of ik daarmee geen potentieel grote kosten of mankementen over het hoofd zie. Het mag best wat kosten maar met name een motorwissel zit ik niet op te wachten, dus ik zit nog een beetje te twijfelen.
Ik ben momenteel aan het twijfelen om een auto te kopen die 6 jaar heeft stilgestaan. Het betreft geen auto die heel duur of zeldzaam is in onderhoud (een golf) maar hij is al wel wat ouder (1990). Het is een opknapper en daar is de prijs ook naar dus ik ben me er van bewust dat ik er (flink) wat geld in moet steken. Maar ik kon niet helemaal inschatten hoeveel, de auto is in ieder geval roestvrij en motorisch lijken er geen grote mankementen.
Ik schatte in dat ik ieder geval moet vervangen;
- 4 nieuwe banden
- Schijfremmen voor
- Distributieriem + waterpomp/spanrollen (preventief)
- Grote beurt met olie, filters en vloeistoffen
- Nieuwe accu
- Controleren trommelremmen en bougies
Belangrijkste vraag aan jullie is of ik daarmee geen potentieel grote kosten of mankementen over het hoofd zie. Het mag best wat kosten maar met name een motorwissel zit ik niet op te wachten, dus ik zit nog een beetje te twijfelen.