Auto importeren

Stephan Engels

Wegverkenner
Hoi, vorige week heb ik een punto HGT uit Duitsland voor een prikkie gekocht.
De auto had ik eerst voor onderdelen gekocht omdat ik zelf ook een hgt heb, echter heeft ie niet veel gelopen en is het wellicht de moeite waard.
De auto is TUV afgekeurd omdat de bodem krokant is. Echter is de TUV keuring enorm streng wat betreft roest. De apk in Nederland is gewoon een stuk milder. Zelf wil ik de auto namelijk redden maar ik wil hem het liefst niet keuren bij het RDW (technische keuring) maar bij m’n plaatselijke garage die gewoon RDW is goedkeurd Weet iemand of dit mogelijk is en kan mij een beetje de weg wijzen?

Volgens mij moet je bij het invoeren van een auto altijd naar de RDW. De auto moet door de RDW gecheckt worden. Zijn de papieren aanwezig, kloppen de papieren met het chassisnummer etc.
Als dit allemaal in orde is moet je (indien nodig) BPM betalen en vervolgens krijg je van de RDW de kentekenpapieren.
Als er een geldige TUV keuring aanwezig is, dan neemt de RDW deze over voor je APK.

Volgens mij moet je bij het invoeren van een auto altijd naar de RDW. De auto moet door de RDW gecheckt worden. Zijn de papieren aanwezig, kloppen de papieren met het chassisnummer etc.
Als dit allemaal in orde is moet je (indien nodig) BPM betalen en vervolgens krijg je van de RDW de kentekenpapieren.
Als er een geldige TUV keuring aanwezig is, dan neemt de RDW deze over voor je APK.
Bedankt voor je reactie. Ja auto heeft nog een half jaar TUV. Bedankt! Ik ga het gokje gewoon wagen!

Wellicht ten overvloede:
De auto moet daarbij uiteraard wel in de staat zijn zoals deze destijds (TUV) is gekeurd.

Wil je de auto op kenteken zetten of voor onderdelen gebruiken? Of zit je nu met de vraag of de auto door een APK zou komen en dus een kenteken zou kunnen krijgen?

Voor dat laatste kun je de auto aanbieden bij een garage en laten keuren, zonder afmelden. Dan weet je het snel genoeg. Zeggen zij dat er een APK op kan, dan kun je de auto bij de RDW aanbieden voor de hele keuring met een goede kans dat je en kenteken kunt krijgen.

Wil je de auto op kenteken zetten of voor onderdelen gebruiken? Of zit je nu met de vraag of de auto door een APK zou komen en dus een kenteken zou kunnen krijgen?

Voor dat laatste kun je de auto aanbieden bij een garage en laten keuren, zonder afmelden. Dan weet je het snel genoeg. Zeggen zij dat er een APK op kan, dan kun je de auto bij de RDW aanbieden voor de hele keuring met een goede kans dat je en kenteken kunt krijgen.
Zit eigenlijk de over weging te maken om de auto idd om te keuren. Was in eerste instantie voor onderdelen maar auto ziet er te netjes uit om op de sloop te laten belanden als alle goeie onderdelen er uit gesloopt zijn. K ga gewoon is laten keuren en we zien wel!

Terug
Bovenaan