auto importeren vanuit Argentinië, tips?

A

Anoniem

Guest
Beste forumgenoten,

Ik wilde een oldtimer importeren vanuit argentinië, maar vind geen bedrijf die dit kan doen.
wel bosjes aan bedrijven die het vanuit amerika doen...
Hebben jullie tips of ideeën hoe ik dit geregeld krijg?

groet.

Import in Argentinië is een drama (zowel hele auto's als onderdelen) en dat gaat daarom vaak via Brazilië via een semi legale weg. Export zou geen probleem moeten zijn maar er zullen er inderdaad niet al teveel zijn. Buiten de hint hierboven (dat werkt eigenlijk alleen als je Spaans spreekt) kan je ook proberen in etappes te werken. In Brazilië zoeken bijvoorbeeld.

Dank voor het meedenken,
niemand hier dus die ergens ervaring mee heeft ?

ik ga weer googelen..!

Pierre Moulin zei:
Dank voor het meedenken,

ik ga weer googelen..!
Nee ik denk niet dat er veel mensen zijn die ervaringen hebben met het importeren met auto's uit Argentië, het is ook niet een meest voor liggend land om een auto vandaan te halen.

zombies zei:
Pierre Moulin zei:
Dank voor het meedenken,

ik ga weer googelen..!
Nee ik denk niet dat er veel mensen zijn die ervaringen hebben met het importeren met auto's uit Argentië, het is ook niet een meest voor liggend land om een auto vandaan te halen.

Voor een klassieker is het wel een aantrekkelijk land. We hebben jarenlang onze overbodige oude barrels gedumpt in dat soort landen, dus als je een klassieker zoekt zal je ze daar eerder vinden. Bovendien zal een eventuele typegoedkeuring en mate van originaliteit bepalend zijn of het uberhaupt mogelijk is. (Keuring door het RDW). Een 50-er jaren Cadillac met Lada motor uit Cuba importeren zal daarom waarschijnlijk niet gaan lukken.

Vraag het eens bij een klassieker-club van de betreffende auto.

Wat wil je ophalen? Een renault torino?

1200px-IKA_Torino_380_coup%C3%A9.jpg

(y)

Terug
Bovenaan