Auto importeren uit Litouwen

Erwin 9703916

Net ingestapt
Goedendag allemaal!
Ik ben een beetje aan het rondkijken op Mobile.de voor een BMW. Maar nu zie ik er ook een hoop in Litouwen staan, maar dan full opties, M pakket en lagere KM stand als die in Duitslans.
Nu is Litouwen gewoon een EU land en gelden de zelfde regels als in Duitsland.

Ik weet hoe ik een auto uit Duitsland moet importeren, welke papieren ik nodig heb en welke export platen.
Maar echter van Litouwen kan ik hier niks over vinden. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

Erwin

https://europa.eu/youreurope/citizens/vehicles/cars/buying-leasing-car-abroad/lithuania/index_en.htm vraag de verkoper gewoon t een en ander te regelen
https://www.regitra.lt/en/services/vehicle-registration

een erg modern land, veel is daar online te regelen,

Je kunt bij Regitra transit platen kopen: https://www.regitra.lt/en/services/state-number-plates/types-of-vehicle-registration-number-license-plates/temporary-transit

Kosten een tientje en hiermee mag je meen ik 30 dagen rondrijden. Verzekering weet ik niet, maar meestal hebben de grotere verzekeraars een klein kantoortje bij de Regitra kantoren, waar je ter plekke een verzekering kan afsluiten.

Heb je voorbeelden van BMW's die je interessant lijken? Het is namelijk wel echt ontzettend goed opletten dat je geen teruggedraaid exemplaar treft.

TYN zei:
Heb je voorbeelden van BMW's die je interessant lijken? Het is namelijk wel echt ontzettend goed opletten dat je geen teruggedraaid exemplaar treft.

Let ook op met voormalig schadewagens. Ik ben er op uitwisseling geweest en er zijn veel bedrijfjes die in de rest van de EU auto's opkopen die total los waren. Ze worden dan in Litouwen weer opgeknapt en verkocht. Ik heb toen de wagens gezien toen ze binnenkwamen en daar word je niet vrolijk van..... Je snapt dat om een behoorlijk nieuwe BMW total los verklaart te krijgen bij een botsing de schade wel flink moet zijn. Toen ik er vorig zomer weer was waren de bedrijfjes er nog genoeg.

Toevallig zit ik in de handel, met enige regelmaat gaan de echte kilometerknallers uit het hogere segment richting Litouwen.
In Litouwen doe ik voornamelijk zaken met een tussenpersoon die de auto's weer doorschuift.
Wat er daarna mee gebeurt , daar lusten de honden geen brood van.
Tellers met 200.000km terugdraaien is meer regel dan uitzondering.

Wees gewaarschuwd en als iets te mooi lijkt om waar te zijn......

Timmetje VW zei:
Toevallig zit ik in de handel, met enige regelmaat gaan de echte kilometerknallers uit het hogere segment richting Litouwen.
In Litouwen doe ik voornamelijk zaken met een tussenpersoon die de auto's weer doorschuift.
Wat er daarna mee gebeurt , daar lusten de honden geen brood van.
Tellers met 200.000km terugdraaien is meer regel dan uitzondering.

Wees gewaarschuwd en als iets te mooi lijkt om waar te zijn......

Ik zou het op Duitsland houden, daar is de keuze ruim genoeg en de historie beter controleerbaar.

Terug
Bovenaan