Auto houdt in

Kevin9512

Startmotor
Onze auto houdt in, geeft storingscode p0170 fuel trim bank 1. Auto loopt niet lekker maar zodra je de storing verwijderd is er bijna niet mee te rijden. Lijkt alsof de auto amper brandstof krijgt of dat hij op 3 poten loopt. Je haalt bijna de 50 km per uur niet. Auto is al bij de garage geweest, brandstofpomp is oke. Garage gaf aan storing op voorste lambda sensor. Kan een auto hier door zo beroerd gaan lopen dat hij niet meer te rijden is?

Als een sensor verkeerde waarden doorgeeft denkt de ECU dat er iets niet klopt, gaat soms proberen te compenseren of in noodloop.

Witje87 zei:
Lamdbasonde of LMM ( effe stekker loshalen en kijken of hij dan beter loopt)

De stekker van de LMM had ik er af gehaald, de auto liep alleen maar slechter en kwam zowat niet vooruit, lees kruipen in de 1ste versnelling.
Toen ik hem er weer op had gezet liep de auto iets beter. Nog steeds niet geweldig. Het is nu wachten tot de storing p0170 en het lampje weer aanspringt zodat de auto minder inhoudt.

De storingscode p0170 houd in dat de motor te weinig (of teveel) benzine krijgt. Dit kan inderdaad een storing aan voorste lambda sensor zijn. Maar ook liggen aan een kapotte luchtmassa meter, andere sensor, of een verstopt brandstoffilter. Rijd hier niet mee door, dat is niet goed voor de katalysator.

madmat1986 zei:
Als je al bij de garage geweest bent, waarom vertrouw je hun diagnose dan niet?

Ze gaven aan dat het waarschijnlijk weer overgaat en dat de sensor in de war is, nu lijkt me dat onwaarschijnlijk. Vandaar.

Terug
Bovenaan