auto houd in tijdens rijden rijksweg

A

Anoniem

Guest
Goeden dag,

zal me eigen eerst even voorstellen, ben wilco en ben de trotse bezitter van een opel astra 1.4T tourer.

nu merk ik dat hij de laatste regelmatig tijdens het rijden op de rijksweg inhoud, dit is voornamelijk in z,n 5 en 6.
hij doet dit ook niet altijd.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

alvast bedankt.

Wilco

wilco heikoop zei:
Goeden dag,

zal me eigen eerst even voorstellen, ben wilco en ben de trotse bezitter van een opel astra 1.4T tourer.

nu merk ik dat hij de laatste regelmatig tijdens het rijden op de rijksweg inhoud, dit is voornamelijk in z,n 5 en 6.
hij doet dit ook niet altijd.
heeft iemand een idee wat dit kan zijn.

alvast bedankt.

Wilco

kan je iets meer zeggen over de omstandigheden waarbij dit gebeurd , zoals je gereden snelheid, bij constante snelheid of accelereren, de buitentemperatuur, airco wel of niet aan, koelwatertemperatuurmeter op normaal of niet; wel of niet de verlichting aan ?
En in de lagere versnelling gebeurd het dus helemaal niet ( dat zijn de acceleratieversnellingen met meer brandstofinspuiting en hogere toeren ), maar ff checken.

het gebeurd meestal op de rijksweg. Meestal rond 90-100 km per uur, koelwatertemp normaal, verlichting uit, airco aan en uit, buitemperatuur warm !!. en ik merk het bij constante snelheid en acceleren, dat hij minder vermogen heeft/inhoud.

Turbo motoren werken het beste bij lage temperaturen. Kan best zijn dat je met die hitte gewoon wat vermogen verliest.

wilco heikoop zei:
het gebeurd meestal op de rijksweg. Meestal rond 90-100 km per uur, koelwatertemp normaal, verlichting uit, airco aan en uit, buitemperatuur warm !!. en ik merk het bij constante snelheid en acceleren, dat hij minder vermogen heeft/inhoud.

Ik neig ook naar de mening van NissanGTR , want feitelijk gebeurd het in alle situaties : constante snelheid en acceleren.
Als het brandstofsysteem nu in orde is ( bijv geen vervuild brandstoffilter) en controle van de turboslangen uitgevoerd is ( zitten die goed vast en geen scheurtje ) , zou ik wachten tot na deze hitte periode en normale temperaturen.

Nissan GTR R34 zei:
Turbo motoren werken het beste bij lage temperaturen. Kan best zijn dat je met die hitte gewoon wat vermogen verliest.
[sub][/sub]

Deze Astra kan pakweg 140 pk opbrengen terwijl je voor 90-100km/u genoeg hebt aan 25 a 30 pk. Dus gewoon een beetje verlies lijkt me niet. Dat verklaart ook niet het inhouden. Uitlezen dus.

gisteren op advies van een collega de luchtmassameter los gehaald en schoongemaakt en hij rijd weer als een zonnetje.
in iedergeval iedereen bedankt voor het meedenken en de feedback.(y)

Terug
Bovenaan