Auto houd in bij volgas

Kevin9512

Startmotor
Ik rijd een Ford Ka uit 1998 met 151000 Km.
Stationair loopt de auto netjes en bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand. Maar als je vanuit lage toeren volggas geeft gaat ie bokken/stotteren en als hij eenmaal hoger in de toeren komt is het weg. Ik weet echt niet wat het zou moeten zijn en nu vooral met het koude weer gebeurt het vaker en niet alleen bij volgas. Nou zag ik laatst bij de bouwmarkt Wynn's Injector Cleaner voor E13,00 staan. Ook tegen stoten bij het optrekken. Zou dit helpen en zo niet wat kan het zijn.

EVV zei:
Hoe oud zijn je ontstekingsonderdelen?

Denk inderdaad ook aan bougies, bougiekabels en/of bobine die dwars liggen/ligt (heeft deze ka nog rotor+verdelerkap? zo ja, die kan ook vies of versleten zijn). Als je op toeren bent en er gaat af en toe een ontsteking mis, merk je dat niet zo. Lager in de toeren, vooral met volgas (goed gevulde cylinders) is een niet-ontbrande cylinder veel sterker te merken.

search
Dit is een foto van het internet. Geloof dat hij geen verdelerkap heeft. Dus het beste is om de bougies te vervangen?

Beste is om hem gewoon naar de garage te brengen voor een beurt lijkt me. Je hebt er duidelijk geen verstand van en de mensen hier kunnen nooit beoordelen waar het aan ligt.

Renault1995 zei:
Ik rijd een Ford Ka uit 1998 met 151000 Km.
Stationair loopt de auto netjes en bij normaal rijgedrag is er niks aan de hand. Maar als je vanuit lage toeren volggas geeft gaat ie bokken/stotteren en als hij eenmaal hoger in de toeren komt is het weg. Ik weet echt niet wat het zou moeten zijn en nu vooral met het koude weer gebeurt het vaker en niet alleen bij volgas. Nou zag ik laatst bij de bouwmarkt Wynn's Injector Cleaner voor E13,00 staan. Ook tegen stoten bij het optrekken. Zou dit helpen en zo niet wat kan het zijn.
Dat spul kost ook niet de hele wereld je kan het altijd eens proberen. Wat voor benzine tank je meestal?

We gaan dus geen 5 jaar oude topics omhoog halen met dit soort onzin teksten.

Terence
Autoweek moderator

Terug
Bovenaan