auto gezocht voor beginner

A

Anoniem

Guest
Beste mensen,

ik ben nu bijna 17 ( September ben ik 17) en ik spaar al sinds mijn 12e. ik heb hard gewerkt en doe ik in t heden ook. nu heb ik bijna mijn rijbewijs, en bijna een bedrijf, en ik zal samen met me moeder een auto halen, mijn budget ligt rond de €12000 mag ook €15000 met een goed argument. ik wil het liefst uit duitsland importeren ivm prijs en kwaliteit. ik zat te kijken naar een Mercedes E200 een Audi A/S5, Q7, X6. alleen heb ik echt tips nodig, liefst benzine, diesel mag wel maar liever niet. en ohja, geen stress over de kosten de auto komt op me moeder die heeft 13/14 jaar schadevrije jaren dus he verzekering kost geen cent bijna.

graag zie ik jullie reacties tegemoet.

dreaming is free

de auto komt op me moeder die heeft 13/14 jaar schadevrije jaren dus he verzekering kost geen cent bijna.

Als jij de hoofdbestuurder bent is dat niet zo'n goed idee.

Tevens zou ik de eisen wat vernauwen/verduidelijken. Een E200 en een S5 zijn behoorlijk verschillende auto's...

Iedereen hier zal je vertellen om rustig en klein te beginnen, en de auto vooral niet op naam van je moeder te verzekeren. Auto importeren klinkt leuk, maar best veel gedoe als je niet precies weet wat je moet doen en een geïmporteerde auto kán moeilijker zijn om tezijnertijd weer te verkopen.

Mijn advies: begin met een mooie dik uitgevoerde E87 BMW 1-serie. 118i of 120i is snel zat, en als je een rijk uitgerust exemplaar met leder, sportstoelen en iDrive kunt vinden waan je je net in één van z'n grote broers. Verder lekker doorsparen, geld in je bedrijfje steken en over een paar jaar upgraden naar die X6 (y)

Kijk eens naar basisonderhoud van een Q7 of X6, je bent makkelijk €2000 kwijt aan een paar banden en wat olie.

Let dus op je maandlasten, de aanschafprijs zegt niks bij die oude grote bakken.

De meeste auto's ga je ook niet in Duitsland vinden voor je budget, je moet hem ook nog importeren. Dan staat er ook nog eens minimaal 2ton op de teller en dat is dan niet eens zeker.

Als je de auto auto zakelijk gaat rijden, probeer dan voor een netto exportprijs te gaan. Dat scheelt behoorlijk, waardoor jouw budget ruimer wordt en er meer mogelijkheden zijn binnen jouw wensenlijstje.

voor dat geld kun je makelijk een 107 of aygo kopen met veel opties.

ideaal voor je leeftijd en rij ervaring.

ik ben zelf begonnen met een w210 e290td wagon.
maar de maandelijkse kosten waren al veel. zeker de verzekering(stond op eigennaam)

tot je 5 jaar je rijbewijs hebt. zou ik lekker klein rijden. kun je sneller sparen voor een amg of zo.

Je moet vooral doen wat je zelf wilt, ik kan ook niet in jouw portemonnee kijken, maar...
Ik begrijp je wens (droom) maar ook ik zou, in jouw geval, het eerst een paar jaar in een wat 'eenvoudigere' auto doen en zo wat schadevrije jaren opbouwen.
Natuurlijk fijn, dat de auto op naam van je moeder mag, maar je zult toch zelf die jaren moeten opbouwen, kun je beter meteen beginnen.
Een leuke beginnersauto misschien:
https://www.autotrack.nl/tweedehands/peugeot/208/44503790

D Elzinga zei:
de auto komt op me moeder die heeft 13/14 jaar schadevrije jaren dus he verzekering kost geen cent bijna.

Tevens zou ik de eisen wat vernauwen/verduidelijken. Een E200 en een S5 zijn behoorlijk verschillende auto's...

Tuurlijk want als hij iets meer km maakt dan zn moeder, dan ruikt de verzekering dat? Als ze er allebei in rijden zou ik die op zijn moeder dr naam zetten. Scheelt ENORM veel aan verzekeringsgeld, echt enorm. Vooral als hij een S5 wil gaan verzekeren dan is die 400 euro kwijt per maand aan de verzekering. Beetje nadenken hier..

Verder staat er dat hij de auto met zijn moeder koopt, dus hij zal( ga ik vanuit) ook de kosten delen. Het is zijn jongensdroom en hij spaart al 6 jaar voor die bak, heeft een bedrijfje begonnen en dan zie ik hier '' aygo'' voorbij komen? Vooral in het begin ga je autorijden super tof vinden! De genoemde keuzes zijn verre van rationeel maar al rij je die voor 1 a 2 jaar, je gaat nooit spijt krijgen. Verder zeg je dat je liever een benzine hebt, maar een diesel nog net kan. Hoeveel km maak je dan per jaar?

Ilias Lolzolo zei:
D Elzinga zei:

Tuurlijk want als hij iets meer km maakt dan zn moeder, dan ruikt de verzekering dat? Als ze er allebei in rijden zou ik die op zijn moeder dr naam zetten. Scheelt ENORM veel aan verzekeringsgeld, echt enorm. Vooral als hij een S5 wil gaan verzekeren dan is die 400 euro kwijt per maand aan de verzekering. Beetje nadenken hier..

Verder staat er dat hij de auto met zijn moeder koopt, dus hij zal( ga ik vanuit) ook de kosten delen. Het is zijn jongensdroom en hij spaart al 6 jaar voor die bak, heeft een bedrijfje begonnen en dan zie ik hier '' aygo'' voorbij komen? Vooral in het begin ga je autorijden super tof vinden! De genoemde keuzes zijn verre van rationeel maar al rij je die voor 1 a 2 jaar, je gaat nooit spijt krijgen. Verder zeg je dat je liever een benzine hebt, maar een diesel nog net kan. Hoeveel km maak je dan per jaar?

Maar wat Elzinga zegt klopt ook. een E200 met 184 blok is hele andere koek dan een Audi S5. De S5 heeft meende ik zelfs het V8 blok, dat gaat slurpen maar vooral veel kosten haha. De Q7 en X6 gaan ook heel duur worden. Uit je lijstje zo 1,2,3 is de meest logische keuze de E200. En zelfs met die moet je op 18 jarige leeftijd HEEL blij mee zijn.

Dreaming is inderdaad free. Als je een eigen bedrijf wil starten kijk dan eerst goed welke auto daar goed bij past. In Nederland is het niet verstandig om met een te dure en opzichtige auto voor te komen rijden, ook al gaan de zaken goed. De auto's die op je lijst staan voldoen daar zeker niet aan.

De meeste auto's op je lijst zijn relatief goedkoop om te kopen, maar zeer duur in onderhoud, motorrijtuigenbelasting, verzekering en verbruik. Dat is de reden dat je ze hier vrijwel niet ziet.
Bij je eigen bedrijf past straks misschien beter een bestelwagentje, niet cool maar heel handig, voordeliger en praktisch. Of gewoon een hele gewone auto. De klant denkt bij een te dure auto, die moet ik betalen. En alles wat je niet uit geeft hoef je niet te verdienen, zo houd je meer geld over om in het bedrijf te stoppen.

Bij een verzekering is het belangrijk om aan te geven dat jij de regelmatige bestuurder van de auto bent, kost meer maar anders wordt dit gezien als fraude.
Als je op eigen naam verzekerd kijk dan naar auto's met maximaal 150 pk, GTI's ed.en snelle krachtige auto's zijn heel lastig of alleen heel duur te verzekeren voor een beginnend bestuurder, volgens de statistieken is daar een reden voor.

De genoemde keuzes zijn verre van rationeel maar al rij je die voor 1 a 2 jaar, je gaat nooit spijt krijgen. Verder zeg je dat je liever een benzine hebt, maar een diesel nog net kan. Hoeveel km maak je dan per jaar?[/quote]

Als je 15000 aan een auto uitgeeft en hier maar 2 jaar in rijdt dan is spijt denk ik een uitermate geschikt woord ;)

Arnoud zei:
De genoemde keuzes zijn verre van rationeel maar al rij je die voor 1 a 2 jaar, je gaat nooit spijt krijgen. Verder zeg je dat je liever een benzine hebt, maar een diesel nog net kan. Hoeveel km maak je dan per jaar?

Als je 15000 aan een auto uitgeeft en hier maar 2 jaar in rijdt dan is spijt denk ik een uitermate geschikt woord ;)[/quote]

En waarom dat dan? Je ruilt hem daarna toch weer in voor een simpelere keuze? Wanneer zijn gedachte van '' oeh auto rijden leuk leuk leuk'' een beetje weg is gevaagd. De genoemde auto's hebben grotendeels hun afschrijving al gehad dus ze zijn best waardevast.

Ilias Lolzolo zei:
Als je 15000 aan een auto uitgeeft en hier maar 2 jaar in rijdt dan is spijt denk ik een uitermate geschikt woord ;)

Meer jammer geld, maar misschien is het een geweldige ervaring

Je bent dus nu 16 en wil een Q7 of X6 kopen als eerste auto. Volgens mij heb je teveel rapvideo's gekeken. Waarom niet gelijk een Bentley Continental cabrio?

In een vorig topic werd financieel advies nogal veroordeeld, maar ik ga het toch proberen met een simpele vraag: is het niet verstandig om een iets goedkopere auto te kiezen (in beginsel de aanschaf maar vooral de terugkomende kosten) en eerst even in je bedrijf te investeren? Daarbij: als ik (mogelijk) zaken zou doen met een beginnend bedrijf en de eigenaar (met alle respect: zo'n snotneus van nog geen 20 jaar oud) rijdt voor in zo'n auto dan zou ik mij als eerste afvragen waar hij het van doet, om meteen het antwoord in te koppen: 'van mijn centen'. En dat is niet vervelend bedoeld maar wel hoe de wereld werkt. Als je CEO bent van één of andere megaholding (en inhoudelijk geen bal verstand hebt van wat je doet, daar heb je immers personeel voor) dan heb je recht op zo'n zuipschuit. Sterker: als je aan komt kakken in minder dan word je niet voor vol aangezien. In jouw geval is het net andersom ben ik bang.

Het woordje 'bijna' zegt ook iets. Ik heb bijna 7x sex gehad deze week: maandag bijna, di bijna, woe bijna, do bijna, etc. Dus feitelijk nul keer.

Ik zou adviseren wordt eerst 17, haal dan je rijbewijs, maak je school af want ook met een eigen bedrijf is het handig als je geen elementaire schrijffouten maakt en kijk dan eens hoe of wat. Het klinkt als een luchtfietsverhaal en is weinig realistisch.

Emirkan 5528435 zei:
dreaming is free

Inderdaad.
Maar ga daarna dan ook eens goed aan het rekenen en neem weloverwogen beslissingen.... een bedrijf willen starten terwijl je je vermogen in een deftige auto investeert valt daar nu net niet onder.

Leon in zn Fiesta zei:
In een vorig topic werd financieel advies nogal veroordeeld, maar ik ga het toch proberen met een simpele vraag: is het niet verstandig om een iets goedkopere auto te kiezen (in beginsel de aanschaf maar vooral de terugkomende kosten) en eerst even in je bedrijf te investeren? Daarbij: als ik (mogelijk) zaken zou doen met een beginnend bedrijf en de eigenaar (met alle respect: zo'n snotneus van nog geen 20 jaar oud) rijdt voor in zo'n auto dan zou ik mij als eerste afvragen waar hij het van doet, om meteen het antwoord in te koppen: 'van mijn centen'. En dat is niet vervelend bedoeld maar wel hoe de wereld werkt. Als je CEO bent van één of andere megaholding (en inhoudelijk geen bal verstand hebt van wat je doet, daar heb je immers personeel voor) dan heb je recht op zo'n zuipschuit. Sterker: als je aan komt kakken in minder dan word je niet voor vol aangezien. In jouw geval is het net andersom ben ik bang.

We weten natuurlijk niet wat voor bedrijf TS gaat beginnen. Hier achter het station is een straat vol met massagesalons, shoarmatenten, een coffeeshop en belwinkels en daar lijkt een oude Duitser met kekke velgen voor de deur geen belemmering te zijn. Sterker nog, de clientele rijdt daar zo te zien ook graag in.:T

Overigens, er zit natuurlijk nog enorm grijs gebied tussen een S5 en een Aygo. Zo'n BMW 1 is een aardige suggestie, en er zijn nog een hoop andere alternatieve auto's te bedenken die wel leuk zijn, maar tegelijk niet geheel een zekerheid op financiele zelfmoord.

gewoon die E200 kopen en op naam van je moeder zetten en verzekeren.

Tip die ik ernaast wil geven: koop er een 2e kleine 500 euro auto naast. Zet die op je eigen naam en verzeker 'm WA, maar rij daar alleen mee naar de garage voor een verse APK, 1 keer per jaar ofzo. Verder lekker stallen of gewoon niet gebruiken, alleen als je moeder de E200 nodig heeft...

De ramadan is bijna afgelopen dus daarna kan onze 16-jarige medeforummer ons nader informeren omtrent de stand van zaken betreffende de aanschaf door hem van een X6 of Q7 of Mercedes E200.

Terug
Bovenaan