Auto gechipt.... {UPDATE: Turbo probleem opgelost!.. }

KN Mh

Net ingestapt
Mijn citroën c4 1.6hdi uit 2007, met 300xxx heb ik laten chippen, best bekend bedrijf veel goeie recensie’s.
Helaas nog geen kwartiertje later op de snelweg schoot mijn auto in de noodloop..
Merkte geen vermogen, stil gestaan, accu los gehaald aantal minuten, en weer aangesloten en gereden turbo doet het weer maar...

Motor lampje brandt, en dashboard geeft aan: systeme antipollution defaillant. (Iemand weet wat dit betekent?)

Anwb langs gekomen en heeft uitgelezen en bevestigd dat turbodruk te hoog is, ook de behuizingen van de luchtdruk zag je hier en daar olie om heen gaan lekken.....

Heb een prima auto’tje dealer onderhouden, alleen vraag ik me nu af of het probleem verholpen zal worden als ik de originele software terug laat zetten?

Persoon die auto heeft gechipt, is zo vriendelijke om de kosten volledige terug te betalen, met originele softWare terug, of meebetalen indien auto een nieuw onderdeel nodig heeft :)

(Alle reacties met goedkoop is duurkoop lekker bij je houden)

Eerste update,

Garage heeft uitgelezen, Turbodruk te hoog, lekkage rondom de behuizingen kon hij niet zo 1-2-3 vast leggen.
Motor loopt perfect, geen gekke bijgeluiden, motorolie is ook niet te weinig opeens, auto is getest, gereden,
Bij snelheden boven de 150 km/p +/- 170, schiet de auto in een noodloop en neemt de snelheid af tot 130 km/p met daarna zonder vermogen.
Auto voor 3-5minuten van de accu gehaald, en weer aangesloten en turbo/auto rijdt weer als een zonnetje!
Hoge toeren,snel schakelen allemaal geen probleem, maar snelweg harder als 150 rijden, begeeft het turbo zich..

Advies: Eerst originele software terug plaatsen, auto testen hard rijden met originele software kijken of turbo zich dan begeeft, zo niet dan licht het aan de goedkope software.. als de turbo zich toch begeeft met originele software dan is de turbo aan vervanging toe..

de tweede update!

De eigenaar van de garage die mijn auto heeft gechipt is persoonlijk langs gekomen om ritje te maken en zelf te ervaren.
Auto melding-vrij gemaakt,
Snelweg op gegaan, vol gas naar 160 km/p en auto schoot in zijn noodloop met de gechipt software.
Uitgelezen en het volgende probleem kwam d'r uit: Turbo Laaddrukregeling, regelgrens overschreden. P0234

Auto weer aan de laptop, originele software weer d'r op,
Snelweg op gegaan, vol gas naar 160-170-180 voor 20seconde lang deze snelheid gereden zonder problemen!
Auto weer uitgelezen, geen meldingen niks.

Besloten om hierbij te laten 50% van het geldbedrag terug gekregen, en mocht ik in die toekomst de software nog willen dan kan dat gratis.

Vindt wel erg jammer, genoot zeker van de snelle reactie van de auto in sommige situatie's of als er iemand naast je staat waarmee je ff lekker klein stukje kan racen haha maar heb mezelf en me portemonnee een plezier gedaan en een nieuw turbo voorkomen...

Hoe veel kilometer staat er op?

Of het probleem dan opgelost is? Wie weet. Weinig van te zeggen. Als er olie uitgeblazen komt, klinkt het niet al te best. Maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt.

Systeme antipollution defaillant letterlijke vertaling is defect anti-vervuilingssysteem. Lijkt me EGR. Hebben ze die er uit geschreven? Of in ieder geval geprobeerd?

Hoe veel heb je er voor betaald dan? Wel een belangrijke vraag. Als je geen namen wil noemen snap ik het, maar de prijs zegt zeker wel iets over de kwaliteit.
Reviews zeggen niet zo veel bij dit soort dingen.

MC Spuiter zei:
Ja de olie lekkage is verholpen als je de originele software terug laat zetteno_O
Zou kunnen. Als dat er echt uitgeblazen komt door de hoge druk, kan het natuurlijk over zijn als die hoge druk weg is. Maar ook goede kans dat het gewoon blijft lekken omdat koppelingen, pakkingen of wat dan ook kapot zijn.

Maar als de boel lekt door een te hoge turbodruk moet het wel een achterlijk hoge turbodruk zijn.

Van welk bouwjaar is de C4? De oudere versies hadden namelijk vaak problemen met de turbosmering.
Los daarvan zou het kunnen dat de turbo al op z'n einde was en door het chippen dit eerder aan het licht komt. Weet je zeker dat de turbo niet al lekte voor het chippen? En aan welke kant van de turbo is de lekkage? Als het aan de inlaatzijde is kan het goed zijn dat er olie via de carterventilatie in de inlaat geblazen wordt en dit voor opgezogen wordt door de turbo, dit zie ik eigenlijk bij elke 1.6 HDI die ik gezien heb. Voel ook even aan het asje van het compressorwiel of je speling voelt, mag radiaal wel speling hebben dat moet ook, maar axiaal absoluut niet (in lengterichting).

Turbodruk te hoog kan betekenen dat de turbo kapot is, dan kunnen de variabele schoepen de turbodruk niet meer goed reguleren.

Los daarvan zou het kunnen dat de turbo al op z'n einde was en door het chippen dit eerder aan het licht komt.

ik heb ook het vermoeden dat dit het is. Hoe je het went of keert, je gaat de techniek zwaarder belasten. Als het al zwak is dan openbaart zich dat gelijk na het chippen.

Ik zou de originele software terug laten zetten en kijken hoe de auto zich houd. Dan heb je gelijk het antwoord op je vraag. Mogelijk dat de tuner ook een verklaring kan geven, hij heeft immers met de waardes zitten rommelen en weet wat er precies is gedaan in de motor. Als het een goede is, dan weten ze vaak ook wel wat te doen.

KN Mh zei:
Mijn citroën c4 1.6hdi heb ik laten chippen, best bekend bedrijf veel goeie recensie’s.
Helaas nog geen kwartiertje later op de snelweg schoot mijn auto in de noodloop..
Merkte geen vermogen, stil gestaan, accu los gehaald aantal minuten, en weer aangesloten en gereden turbo doet het weer maar...

Motor lampje brandt, en dashboard geeft aan: systeme antipollution defaillant. (Iemand weet wat dit betekent?)

Anwb langs gekomen en heeft uitgelezen en bevestigd dat turbodruk te hoog is, ook de behuizingen van de luchtdruk zag je hier en daar olie om heen gaan lekken.....

Heb een prima auto’tje dealer onderhouden, alleen vraag ik me nu af of het probleem verholpen zal worden als ik de originele software terug laat zetten?

Persoon die auto heeft gechipt, is zo vriendelijke om de kosten volledige terug te betalen, met originele softWare terug, of meebetalen indien auto een nieuw onderdeel nodig heeft :)

Goedkoop is duurkoop.

Als je een auto gaat tunen en je laat de druk stijgen tot een treshhold die de turbo niet meer aan kan heb je al snel problemen. Op de snelweg in noodloop is wel schokkend eigenlijk. Als de auto in noodloop gaat na vaak en hard accelereren kort achter elkaar is het simpel uitlezen van een temperatuursensor voor de binnenkomende lucht veelal voldoende. Dan kun je concluderen intercooler te klein. Prima geeft allemaal niet das gewoon een restrictie van het standaard onderdeel.

De 1.6 HDi is geen motor die simpel te chippen is, ook standaard zijn de aanbouwdelen van deze motor best wel zwak. Nu heb je natuurlijk de druk verhoogt, je EGR (afgedopt of weggeschreven) -> kan de foutcode heel simpel verklaren. Of een roetfilter...
Standaard turbo van deze motor gaat ook niet heel lang mee, geeft ook niet, betere monteren die deze drukken wel aan kan en door gaan met chippen....je basisblok zal niet scheuren. De rest is echter niet zo sterk.

Dus ja, jouw keuze denk ik. Als de tunende partij wil meebetalen aan een kapot onderdeel moet die wel zeker van zijn zaak zijn of hij is bang dat er echt een foutje in zijn software zit.

Nissan GTR R34 zei:
Hoe veel kilometer staat er op?

Of het probleem dan opgelost is? Wie weet. Weinig van te zeggen. Als er olie uitgeblazen komt, klinkt het niet al te best. Maar ik snap niet zo goed wat je bedoelt.

Systeme antipollution defaillant letterlijke vertaling is defect anti-vervuilingssysteem. Lijkt me EGR. Hebben ze die er uit geschreven? Of in ieder geval geprobeerd?

Hoe veel heb je er voor betaald dan? Wel een belangrijke vraag. Als je geen namen wil noemen snap ik het, maar de prijs zegt zeker wel iets over de kwaliteit.
Reviews zeggen niet zo veel bij dit soort dingen.

auto heeft 300xxx op de teller :p :eek:
Maar volledig dealer onderhouden elke jaar groot/klein onderhoud en boekjes ingevuld Peugeot dealer.

Egr nog niet uitgeschakeld, wel van plan en ik heb €200,- voor betaald, en incl EGR zou dit €275,- zijn.

Ik ga vandaag even langs de garage om te kijken wat er moet gebeuren..

MC Spuiter zei:
Ja de olie lekkage is verholpen als je de originele software terug laat zetteno_O

Door de software een hoge druk ontstaan waardoor er olie ergens vrij komt door de hoge druk, en met het terug zetten van de software de auto weer normaal,soepel loopt en niet meer dus zal lekken... maar dat begreep jij vast wel he................

Probenator zei:
Van welk bouwjaar is de C4? De oudere versies hadden namelijk vaak problemen met de turbosmering.
Los daarvan zou het kunnen dat de turbo al op z'n einde was en door het chippen dit eerder aan het licht komt. Weet je zeker dat de turbo niet al lekte voor het chippen? En aan welke kant van de turbo is de lekkage? Als het aan de inlaatzijde is kan het goed zijn dat er olie via de carterventilatie in de inlaat geblazen wordt en dit voor opgezogen wordt door de turbo, dit zie ik eigenlijk bij elke 1.6 HDI die ik gezien heb. Voel ook even aan het asje van het compressorwiel of je speling voelt, mag radiaal wel speling hebben dat moet ook, maar axiaal absoluut niet (in lengterichting).

Turbodruk te hoog kan betekenen dat de turbo kapot is, dan kunnen de variabele schoepen de turbodruk niet meer goed reguleren.

Bouwjaar 2007,
Nou heb ik nog een vraag, als ik een nieuw/turbo laat reviseren krijg ik dan het zelfde probleem? dat er weer een hoge turbodruk ontstaat en mijn turbo dan weer kapot gaat?
Of moet ik gaan kijken voor een betere turbo...?

AsconaGT zei:
Los daarvan zou het kunnen dat de turbo al op z'n einde was en door het chippen dit eerder aan het licht komt.

ik heb ook het vermoeden dat dit het is. Hoe je het went of keert, je gaat de techniek zwaarder belasten. Als het al zwak is dan openbaart zich dat gelijk na het chippen.

Ik zou de originele software terug laten zetten en kijken hoe de auto zich houd. Dan heb je gelijk het antwoord op je vraag. Mogelijk dat de tuner ook een verklaring kan geven, hij heeft immers met de waardes zitten rommelen en weet wat er precies is gedaan in de motor. Als het een goede is, dan weten ze vaak ook wel wat te doen.

Vandaag even langs de garage vanavond/morgen komt er een update !

Nico GTR zei:
KN Mh zei:
Mijn citroën c4 1.6hdi heb ik laten chippen, best bekend bedrijf veel goeie recensie’s.

Goedkoop is duurkoop.

Als je een auto gaat tunen en je laat de druk stijgen tot een treshhold die de turbo niet meer aan kan heb je al snel problemen. Op de snelweg in noodloop is wel schokkend eigenlijk. Als de auto in noodloop gaat na vaak en hard accelereren kort achter elkaar is het simpel uitlezen van een temperatuursensor voor de binnenkomende lucht veelal voldoende. Dan kun je concluderen intercooler te klein. Prima geeft allemaal niet das gewoon een restrictie van het standaard onderdeel.

De 1.6 HDi is geen motor die simpel te chippen is, ook standaard zijn de aanbouwdelen van deze motor best wel zwak. Nu heb je natuurlijk de druk verhoogt, je EGR (afgedopt of weggeschreven) -> kan de foutcode heel simpel verklaren. Of een roetfilter...
Standaard turbo van deze motor gaat ook niet heel lang mee, geeft ook niet, betere monteren die deze drukken wel aan kan en door gaan met chippen....je basisblok zal niet scheuren. De rest is echter niet zo sterk.

Dus ja, jouw keuze denk ik. Als de tunende partij wil meebetalen aan een kapot onderdeel moet die wel zeker van zijn zaak zijn of hij is bang dat er echt een foutje in zijn software zit.

Jammer dat ik nergens op internet mee las dat bij Stage1 van het chippen je al een hoop moet veranderen zodat je motor/auto de nieuwe PK's die je erbij heb gekregen aan kan... ik heb ook een idee dat ik inderdaad wat aanpassingen moet doen zoals je benoemde betere turbo, groter intercooler etc...

Tegenpartij is vrij flexibel en heeft me tot €100,- mee betaling aangeboden voor reparatie, of volledige software terug en €100,- terug.
Immers waren het zijn woorden die hij gestuurd heeft dat je een Jaar garantie krijgt op de software...

Vandaag even langs Garage's gaan en kijken wat ik kan doen! (Helaas hier in zoetermeer alleen maar slechte garages) !!!!!

Nou heb ik nog een vraag, als ik een nieuw/turbo laat reviseren krijg ik dan het zelfde probleem? dat er weer een hoge turbodruk ontstaat en mijn turbo dan weer kapot gaat?

moet je wel eerst weten of het probleem zich in de turbo zit of niet ergens anders. het is niet alleen de turbo die je extra belast.

300.000 km kunnen die blokje makkelijk hebben, maar natuurlijk heeft er op allerlei onderdelen een slijtageslag al plaatsgevonden.

Wij zijn hier met de tuin bezig. Mijn vader is 68, die heeft hopelijk ook nog wel een tijd te gaan, maar ik laat hem ook niet (meer) met zware terrastegels sjouwen. ;)

ik zou zo'n blokje gewoon lekker laten voor wat het is. Een racebeest zal het toch nooit worden

KN Mh zei:
Jammer dat ik nergens op internet mee las dat bij Stage1 van het chippen je al een hoop moet veranderen zodat je motor/auto de nieuwe PK's die je erbij heb gekregen aan kan... ik heb ook een idee dat ik inderdaad wat aanpassingen moet doen zoals je benoemde betere turbo, groter intercooler etc...

Daar lees je inderdaad niks over want dat moet ook niet, stage 1 is alleen softwarematig, stage 2 en hoger is hardware (downpipe, turbo, intercooler enz).

Wat ik zou doen is live data bekijken en kijken wanneer ie in noodloop gaat, dat heel makkelijk door freeze frame data uit te lezen is (die slaat de exacte waardes op tijdens het optreden van een foutcode), maar een betere tuner doet dit voor je en past de software aan op de specifieke auto, ook wel chip op maat genoemd. Een auto met 300k op de teller staat er anders bij als een auto met 50k op de klok. Ik ken een 1.6 CiTD Mazda (zelfde blok) die draait op 2,25 bar wat heel hoog is maar rijdt prima.

Maar ik zou eerst even de motorkap opentrekken en de turbo bekijken wat heel makkelijk kan bij deze motor, de turbo zit helemaal vooraan het blok. Een beetje olie in de turbo en intercooler ziet er heel dramatisch uit maar valt best mee, dat hebben ze allemaal. Gewoon goed kijken wat de conditie is van de motor, verstuivers zijn ook een aandachtspuntje bij deze motoren.

Om terug te komen op je vraag: een betere turbo is niet nodig, vervanging misschien wel maar dan moet je eerst een goede diagnose gesteld hebben. Turbo vervangen is een eitje bij dit blok alles is goed bereikbaar, wel goed kijken of een gebrek aan smering het probleem niet is, want anders loopt de nieuwe turbo ook droog.

200€ voor een tuning is wel echt goedkoop, grote kans dat er gewoon een programma ergens van internet getrokken is en deze simpelweg in de ECU is geladen zonder enige finetuning of test. De vuistregel is dat een goede tuner zijn programma zelf schrijft, niet elke auto hoeft dan op de rollenbank, dat is alleen nodig als je het optimale er uit wilt halen.

Wat er gezegd wordt over de lekkage, ik ga daar wel in mee. Of de turbo was sowieso al op z'n einde of je hebt met een veel te hoge turbodruk een paar leidingen, koppelingen en/of sensoren cq andere mechanische onderdelen te hoog belast. Door de turbodruk weer terug te brengen naar origineel kun je hopen dat alle problemen opeens weg zijn, maar de kans is grote dat er permanent beschadigingen zijn opgetreden. Een ballon die je te ver opblaast en uit elkaar klapt kun je daarna ook niet meer opnieuw opblazen zonder hem eerst te maken.

Even een heel andere richting in, wat nou als die melding zoals Nico al zegt het roetfilter is?

Als die helemaal dicht zit krijg je ook dit soort dingen. Zou heel toevallig zijn, maar wie weet. Ik heb wel eens gekkere dingen gezien.

Leuk dat ze 100 euro mee willen betalen, maar als je serieuze motorschade hebt stelt 100 euro natuurlijk niet zo veel voor, dat begrijp je hopelijk ook wel. (en ook bij minder serieuze schade kom je met 100 euro niet ver.) En ik kan eigenlijk ook niet anders zeggen dat 200 euro eigenlijk gewoon te goedkoop is.

Ben benieuwd wat er uit komt, zonder de echte schade te weten kunnen wij ook alleen maar gokken. Je zou misschien wel een paar foto's van de lekkage kunnen maken.

Nissan GTR R34 zei:
Even een heel andere richting in, wat nou als die melding zoals Nico al zegt het roetfilter is?

Als die helemaal dicht zit krijg je ook dit soort dingen. Zou heel toevallig zijn, maar wie weet. Ik heb wel eens gekkere dingen gezien.

Leuk dat ze 100 euro mee willen betalen, maar als je serieuze motorschade hebt stelt 100 euro natuurlijk niet zo veel voor, dat begrijp je hopelijk ook wel. (en ook bij minder serieuze schade kom je met 100 euro niet ver.) En ik kan eigenlijk ook niet anders zeggen dat 200 euro eigenlijk gewoon te goedkoop is.

Ben benieuwd wat er uit komt, zonder de echte schade te weten kunnen wij ook alleen maar gokken. Je zou misschien wel een paar foto's van de lekkage kunnen maken.

Eerlijk gezegd, ben ik aan het spelen... ik heb niet geld teveel maar ben/was/nog steeds altijd al nieuwsgierig naar hoe dat chippen echt in elkaar zit
Nou heb ik het geprobeerd op een auto van €1500-€2000,- ajo, hooguit wat ik kwijt ben aan onderhoud voor turbo revisie of misschien nieuw roetfilter 2-300,-?
Ben wel ervaring rijker, en heb ik het toch ooit kunnen mee maken hoe dat chippen nou echt in elkaar zit, vanavond komt er een update op me topic we zijn bezig met stappenplan en dat zet ik ff neer op me topic! :p

Ben benieuwd!

Ben wel ervaring rijker, en heb ik het toch ooit kunnen mee maken hoe dat chippen nou echt in elkaar zit

Tussen chippen en chippen zit een groot verschil overigens. Sommigen kwakken software er op wat ze in hun database hebben die ze ook maar hebben gekocht en klaar.

Anderen gaan vervolgens nog verfijnen en aan de waardes werken (al dan niet op een dyno) en kijken ook naar het geheel. Welke componenten zijn de zwakste schakel, wat moet je wel doen en wat niet. Liefst ga je naar een merk specifieke garage die de auto's (of motoren) goed kennen en weten wat je wel of niet moet doen.

Met kleine blokjes verhogen veel chippers de turbodruk fors en verder niet, heeft dat blokje een korte powerband dan krijg je een enorm turbogat en gaat zo'n auto eigenlijk wat explosiever rijden maar echt niet beter en fijner. Liefst wil je ook een gewoon lekker verloop van het vermogen en niet altijd maar het maximale aan vermogen er uit persen. Uiteraard een beetje afhankelijk wat je doel is.

Nissan GTR R34 zei:

Achja, ik vindt de ervaring die ik mee krijg eerlijk gezegd belangrijker dan de €200-300 euro die ik kwijt ben aan onderhoud dat toch wel moest gebeuren haha.
Motor loopt trouwens perfect, geen tik,bijgeluiden etc, vandaag volgt er een update en dat komt op de topic haha ;)

Chippen (stage 1) ga je pas doen als je auto technisch nagekeken en geschikt bevonden is, dat wordt ook wel stage 0 genoemd. Dealer onderhouden zegt dan niet zoveel. Daarnaast is 200,- voor een goede chipkuur belachelijk goedkoop en kan geen goede kuur zijn maar houdt meestal niet meer in dan een standaard programmaatje waarin turbodruk en brandstoftoevoer verhoogd worden. Lijkt heel wat maar je hebt er weinig aan en met wat pech leggen de zwaarder belaste onderdelen op korte termijn het loodje. Dus ja, goedkoop is wel degelijk duurkoop.

R W xxx zei:
Chippen (stage 1) ga je pas doen als je auto technisch nagekeken en geschikt bevonden is, dat wordt ook wel stage 0 genoemd. Dealer onderhouden zegt dan niet zoveel. Daarnaast is 200,- voor een goede chipkuur belachelijk goedkoop en kan geen goede kuur zijn maar houdt meestal niet meer in dan een standaard programmaatje waarin turbodruk en brandstoftoevoer verhoogd worden. Lijkt heel wat maar je hebt er weinig aan en met wat pech leggen de zwaarder belaste onderdelen op korte termijn het loodje. Dus ja, goedkoop is wel degelijk duurkoop.

Wat ik dan niet snap is dat Veel erkend bedrijven die chippen ik voorbij zie komen met 'Actie van €350,- naar €300,- stage 1.... dan denk ik ja.. dit is ook een garage, niet echt bekend misschien maar €200,- is wel realistisch?

Wat het technische gedeelte van de auto betreft is dat een top staat, dealer onderhouden wilt degelijk wel wat zeggen, ik heb 0 onderhoud gedaan en heb de afgelopen 1,5maand 15xxx km gereden zonder problemen. olie filter ga ik doen binnenkort en thats it..

Ik denk toch dat het software niet geschikt is voor de auto, of de vermogen wat onderdelen van de auto heb laten doodgaan... ik bedoel 3ton op teller en nog zelfde turbo etc is na mijn mening fantastisch? :D

KN Mh zei:
Nissan GTR R34 zei:

Eerlijk gezegd, ben ik aan het spelen... ik heb niet geld teveel maar ben/was/nog steeds altijd al nieuwsgierig naar hoe dat chippen echt in elkaar zit
Nou heb ik het geprobeerd op een auto van €1500-€2000,- ajo, hooguit wat ik kwijt ben aan onderhoud voor turbo revisie of misschien nieuw roetfilter 2-300,-?
Ben wel ervaring rijker, en heb ik het toch ooit kunnen mee maken hoe dat chippen nou echt in elkaar zit, vanavond komt er een update op me topic we zijn bezig met stappenplan en dat zet ik ff neer op me topic! :p

Hoe dat echt in elkaar zit? Ik kan je wel een goedkopere manier vertellen hoe je daar achter komt zonder enorme bedragen neer te tellen.

Dat begint met een VW Golf 4 met een 1.9 TDi. ;)

en eindigt hiermee.

Zit heeeeeel veel leren achter, maar alles zelf gedaan.

Nico GTR zei:
KN Mh zei:
Nissan GTR R34 zei:

Hoe dat echt in elkaar zit? Ik kan je wel een goedkopere manier vertellen hoe je daar achter komt zonder enorme bedragen neer te tellen.

Dat begint met een VW Golf 4 met een 1.9 TDi. ;)

en eindigt hiermee.

Zit heeeeeel veel leren achter, maar alles zelf gedaan.

:eek: ik kon helaas geen dergelijk golf 4 1.9tdi vinden, allemaal met 4ton op de teller, en afgetrapt, kapotte stoelen etc..
Kwam ik uit op een citroen c4 1.6 hdi haha... voor het chippen haalde ik 190 km/p makkelijk... als dit probleem opgelost is incl. gechipt ben ik benieuwd hoe hard die citroen C4 nu gaat.. van 90 pk > 120 pk

Mja....vind een goede is lastig, aan de andere kant.....het basisblok kan die 4 ton wel hebben.

Overigens Seat Ibiza 1.9 TDi?
Volkswagen Bora 1.9 TDi?
Seat Leon 1.9 TDi.

Allemaal hetzelfde mogelijk, vind je een 150 pk dus de ARL krijg je die op een stock turbo naar 180, een hybride turbo naar 230 en op een 2260 naar de 250 a 260 pk.
Verstuivers, 280 pk, dan de nokkenas erbij 300+ pk en daarboven wil je eigenlijk de kop gaan flowen.

Nico GTR zei:
Mja....vind een goede is lastig, aan de andere kant.....het basisblok kan die 4 ton wel hebben.

Overigens Seat Ibiza 1.9 TDi?
Volkswagen Bora 1.9 TDi?
Seat Leon 1.9 TDi.

Allemaal hetzelfde mogelijk, vind je een 150 pk dus de ARL krijg je die op een stock turbo naar 180, een hybride turbo naar 230 en op een 2260 naar de 250 a 260 pk.
Verstuivers, 280 pk, dan de nokkenas erbij 300+ pk en daarboven wil je eigenlijk de kop gaan flowen.

:eek: :eek: :eek: :eek:

Ik heb hiervoor een fiat punto evo 1.9jtd gehad, ik kan me idd herrineren dat de 1.9 blokken makkelijk 4ton + aankunnen haha

Ja joh. Die generatie diesels krijg je op allerlei manieren stuk. En ook de 1.9 PD TDi is niet onfeilbaar.
Maar een zuiger of drijfstang blijft wel heel.

Terug
Bovenaan