auto bromt en trilt bij optrekken

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een Ford fiesta 1.6v uit 2001 .Nu heb ik gister hard op getrokken en sindsdien trilt hij bij het op trekken .Alsof hij tegen gehouden word en moeite heeft .Normaal trekt hij heel snel op maar nu kost dat meer tijd .En toen ik uitstapte na 1 uur rijden stonk hij naar brand. De hele bestuurders kant lijkt meer te trillen dan normaal. Weet iemand wat dit kan zijn ?

Kun je niet de wegenwacht bellen of wat je hebt aan pechhulp?

Anders (als de auto is afgekoeld) eerst even olie peilen en koelvloeistof checken.
Als het oliepeil en het koelvloeistofpeil nog okee zijn.. rustig naar de garage ermee.
Als die niet te ver is.

Het was gister gebeurd. Toen er dus mee naar huis gereden en nu doet hij het nog steeds . Ik zal morgen wel langs de garage gaan maar opzich rijd hij wel gewoon prima. Hij schakelt soepel alleen met trillen

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Lijkt me ergens een probleem in de aandrijflijn, niet toevallig een rem die is blijven hangen?
Stinken naar brand is wel een zeer vage omschrijving: rubber, olie, vet, remvoering hebben wel verschillende brandluchtjes...

Ik krijg het idee dat de motor permanent overslaat, en de brandlucht afkomstig is van onverbrande benzine, die alsnog in de uitlaat (gedeeeltelijk)ontbrand.

controleer de bougies en de rest van de onsteking eens.

Je kunt het zelf toch niet repareren en doorrijden lijkt me ook niet slim, dus ik zou naar een garage gaan. Als je laat weten waar je woont, komen er vast wel wat suggesties voor garages die je niet willen oplichten.

Klinkt als een rem. Heb je het idee dat de auto erg afremt (bij uitrollen)? Stinkt het bij een wiel? Als je iemand kent met wegenwachtlid laat die even bellen, lidmaatschap is niet gebonden aan auto. Ik zou er niet meer dan 5 km binnendoor mee rijden.
Iemand die een beetje handig is haalt het wiel eraf en wrikt de remklauw in 5 minuutjes open. Broer, neef, buurman? Daarna wel even de remmen laten nakijken.

Aanlopende rem kun je (na een ritje) trouwens ook prima voelen door even je hand in de buurt van de wielen te houden.

rij eens 10km met een snelheid boven de 80km en voel een bij je velgen.

dan weet je gelijk of er een rem blijft hangen/welke. en kan je dat gelijk bij de dealer zeggen.

Als de auto trilt en bromt, is het waarschijnlijk een auto met verbrandingsmotor. Die hebben dat nu eenmaal. Niks aan te doen. De beste remedie is zo snel mogelijk overstappen op een elektrisch aangedreven auto. Heb je er nooit meer last van. :p:p :) ;)

Renault15.17 zei:
Als de auto trilt en bromt, is het waarschijnlijk een auto met verbrandingsmotor. Die hebben dat nu eenmaal. Niks aan te doen. De beste remedie is zo snel mogelijk overstappen op een elektrisch aangedreven auto. Heb je er nooit meer last van. :p:p :) ;)

Nee dan krijg je weer een hele andere lijst met gezeur als je united consumer mag geloven. Dit naast de klamme handjes bij elke verrassing in je reispatroon en een extreem lege bankrekening.

Terug
Bovenaan