Auto begint steeds feller te worden met het gaspedaal

bart 5636493

Net ingestapt
Goedendag autoweekers,

Sinds een paar dagen begint mijn diesel auto steeds veller te reageren op het gaspedaal, eerst kon ik hem in zijn 1 zeer
langzaam laten opkomen maar nu lijkt het wel zo te zijn dat mijn auto dat een stuk minder lekker vind en het lijkt wel
een beetje schokkerig te gaan. Het gaat om een 2.7 Turbo diesel wie weet wat het probleem zou kunnen zijn?

Bij voorbaat mijn grote dank,

Ik denk dan aan een ietwat versleten koppeling?
Of heeft de auto een lange tijd stilgestaan en ben jij er iets sportiever mee gaan rijden dan de vorige eigenaar? Het kan zijn dat de motor iets losser word. Dit heb ik met mijn Agila ook gehad, werd altijd rustig bereden door mijn oma en nu ik hem de eerste 2 weken had ging alles wat soepeler

Lange (vakantie)rit op hoge snelheden gehad?
Ik merk dat als wij terugkomen van de wintersport dat mijn wagen ook feller is geworden.

Heb hem laten chippen tot 220PK inderdaad :LOL: maar dan is dat waarschijnlijk de reden omdat ik nog wel eens het gas in wil trappen soms en de vorige eigenaar deed dat ook hoor daar niet van, alleen was het vermogen wat minder toen. Zat al te denken dat de versnellingsbak een beetje achteruit was gegaan dus houdt in beter weer een beetje rustiger rijden voordat hij er onder uit moet :p

Thanks iig (y)

Terug
Bovenaan